۰۹:۱۷ - یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

به مناسبت روز درختکاری انجام شد؛

غرس 3 هزار اصله نهال در 10 هزار متر مربع شهر گرگاب به نام 66 شهید والا مقام این شهر

به مناسبت روز درختکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگاب اقدام به غرس بیش از 3 هزار اصله نهال در 10 هزار متر مربع به نام 66 شهید والا مقام این شهر کرد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی، شهرداری شهر گرگاب 3 هزار اصله نهال را در بیش از 10 هزار متر مربع به نام شهدای والا مقام این شهر غرس کرد.

طی مراسمی با حضور معاون سیاسی فرمانداری شهرستان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و جمعی از مسئولان شهر گرگاب، خانواده های معظم شهدا با همکاری سازمان دانش آموزی و اهالی مجموعه مسکونی بوستان شهر  هزار اصله نهال در محوطه پیش بینی شده بوستان غرس شد.

دانش آموزان آموزشگاه شهید عزب دفتران شاهین شهر نیز در این مراسم به یاد شهدای والا مقام نهالی کاشته و آبیاری کردند.

محسن شاه رجبیان رئیس شورای اسلامی شهر گرگاب در این مراسم خشکسالی سال‌های اخیر را علت کمبود فضای موجود شهر عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر علی رغم اینکه آبیاری فضای سبز شهر سیستم آبیاری قطره ای و از طریق پمپاژ از آب چاه یک و نیم اینچی انجام می شود ولی بعلت شدت خشکسالی این مقدار کافی نمی باشد.

وی به اقدامات در جهت توسعه فضای سبز شهر در آینده ای نزدیک اشاره کرد و به شهروندان شهر گرگاب نوید داد که با انعقاد قراردادی با شرکت آب منطقه ای اصفهان بزودی با خرید 4 الی 11 لیتر پساب فاضلاب، فضای سبز شهر توسعه چشمگیری خواهد داشت.

در حال حاضر با توجه به جمعیت 8 هزار نفری شهر گرگاب سرانه فضای سبز این شهر قریب به 10 متر مربع می باشد که شهرداری شهر گرگاب با توجه به آلاینده های پیرامون شهر چشم انداز توسعه سرانه فضای سبز بیش از 12 متر مربع را دارد.

بابک حقیقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان در این مراسم با بیان اینکه “مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم” عنوان شعار یکصدو دهمین سال خدمت رسانی اداره منابع طبیعی در کشور می باشد، ساده ترین راه مبارزه با ریزگردها و آلاینده های محیطی پیرامون شهر را درختکاری عنوان کرد.

وی در ادامه به فعالیت های خوب شهرداری های شهرستان در توسعه فضای سبز اشاره و تاکید کرد که باید فرهنگ درختکاری از سطح مدارس آغاز و با نهادینه کردن این فرهنگ بین دانش آموزان علاوه بر رسیدن به سرانه مطلوب فضای سبز عنوان قطب اصلی کشاورزی را نیز به این منطقه برگرداند.

همزمان با این مراسم یک هزار و 500 اصله نهال به یاد 66 شهید گرانقدر شهر ایثار و شهادت گرگاب در نقاط مختلف و کمربندی این شهر به دست خانواده های معظم شهدا، مسئولان و شهروندان شهر گرگاب غرس گردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.