۱۲:۳۰ - شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴

روند انصراف اصولگرایان خارج از لیست در اصفهان ادامه دارد؛

نهضت«انصراف به نفع اتحاد»، هم خدمت است و هم تکلیف

«انصراف به نفع اتحاد»، این استراتژی جدید اصولگرایان است، تاکتیکی که می‌تواند وحدت حداکثری و بالا رفتن شانس موفقیت این جریان در انتخابات پیش رو را به دنبال داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ پس از تشکیل ائتلاف اصولگرایان، حالا نوبت به «نهضت انصراف به نفع اتحاد» رسیده است. غلامعلی حداد عادل، سخنگوی شورای ائتلاف بزرگ اصولگرایان از نامزدهایی که در لیست نیستند، خواسته تا انصراف بدهند: «آن اصولگرایانی که در فهرست قرار نگرفتند برای خدا بهتر است انصراف دهند، آن‌ها نباید بی‌جهت رأی بشکنند که بعداً پشیمان بشوند.» حداد عادل تأکید کرده است که همان‌طور که افرادی که نامشان در لیست قرارگرفته، «تکلیف» دارند که بمانند، آن‌ها که در لیست نیستند هم «تکلیف» به انصراف دارند و باید کنار بکشند که به‌زعم آقای سخنگو، «مجلس تنها سنگر خدمت به انقلاب نیست.»

حداد عادل همانند سایر اصولگرایان به‌خوبی بر این نکته واقف است که با توجه به شرایط ویژه کشور در ابعاد مختلف سیاسی و نظامی منطقه‌ای، این انتخابات تا چه اندازه حساس و سرنوشت‌ساز بوده و نتیجه آن می‌تواند فضا را برای نزدیک و یا دور شدن از مقاصد و آرمان‌های عالیه نظام و انقلاب فراهم کند.

ازاین‌روست که از مدت‌ها قبل، تلاش‌ها برای تشکیل شورای عالی اصولگرایی هم‌زمان با تهران در سرتاسر ایران و ازجمله اصفهان کلید خورد و از دل تمامی رایزنی‌ها و اختلافات و حواشی و گمانه‌زنی‌ها، سرانجام «وحدت» حاصل شد آن‌چنان‌که «آیت‌الله مهدوی» تأکید کرد «بعد از مجلس ششم دومین «وحدت» شاخص اصولگرایان اصفهان شکل‌گرفته است». وحدتی که استمرار و موفقیت آن در حال حاضر متضمن پیوستن به نهضت «انصراف به نفع اتحاد» است.

قطعاً نامزدهای جریان اصولگرا می‌دانند که با انصراف خود به نفع لیست مجمع اصولگرایان، موجبات بیشترین موفقیت را برای جریان اصول‌گرایی به وجود می‌آورند که اگر غیر از این عمل کنند با «خودخواهی» تنها عامل شکست اصولگرایی خواهند شد و چه بسا به گفته حداد عادل، بعداً پشیمان خواهند شد. پشیمانی که سودی نخواهد داشت و به قیمت از دست رفتن کرسی‌های پارلمان و تقدیم دودستی آن به جریان رقیب تمام خواهد شد.

البته به نظر می‌رسد اصولگرایان به‌خوبی اهمیت و حساسیت این موضوع را درک کرده‌اند. در همین راستا «عبدالله ابدال» دبیر جامعه اسلامی کارمندان استان اصفهان با اشاره به حمایت این جامعه از لیست مجمع اصولگرایان اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌گوید: «انصراف سایر کاندیداها برای حفظ وحدت اصولگرایان سبب افزایش اعتبار آنان نزد مردم می‌شود.» ابدال در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به تصمیم مجمع اصولگرایان اصفهان اعتقاد دارد «ارزش کاندیداهایی که با توجه به تصمیم اعضای مجمع اصولگرایان اصفهان در لیست قرار نگرفته‌اند به‌هیچ‌وجه کاسته نمی‌شود بلکه انصراف آنان از کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان از روحیه ایثار و فداکاری آنان در راستای حفظ وحدت اصولگرایان دارد و از سوی دیگر این اقدام، اعتباری دوچندان نزد مردم اصفهان برای آنان فراهم می‌آورد.»

سعید دادگستر دبیر جامعه جوانان متحد اسلامی استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه شکل‌گیری نهضت انصراف به نفع مردم است، ابراز امیدواری کرده که این نهضت به نتیجه برسد و تأکید می‌کند کسانی که در انتخابات مجمع شرکت کردند، تعهد دارند درصورتی‌که در لیست مجمع اصولگرایان انتخاب نشدند، انصراف دهند.

در این راستا، ابوالفضل قربانی مسئول ستاد انتخابات مجمع اصولگرایان اصفهان این نوید را داده که تعدادی از نامزدهایی که برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده و در دایره اصولگرایی بودند؛ پس از قطعی شدن لیست مجمع اصول‌گرایان از ادامه روند انتخابات انصراف دادند و برخی دیگر متن بیانیه انصراف خود را آماده کرده و یا در حال آماده کردن هستند.

این صحبت قربانی نشان می‌دهد که طی روزهای آینده باید شاهد افزایش رفت‌وآمد نامزدهایی باشیم که با حضور در فرمانداری، به نهضت «انصراف به نفع اتحاد» پیوسته و موفقیت جریان اصولگرایی را به خواسته خود ترجیح می‌دهند. به نظر می‌رسد روند انصراف با نزدیک شدن به‌روز برگزاری انتخابات شدت یابد تا به گفته «قربانی» فضایی مفید را برای اصول‌گرایان در جامعه داشته باشد.

در روزهای گذشته بیژن شمس؛ عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان، سید مجید عاملیان؛ مدیرکل سابق سازمان آموزش‌ و پرورش استان اصفهان و همچنین سید امیررضا علوی، نوریان، ایزدیان و خلیلی از چهره‌های اصولگرا انصراف خود از حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کردند.
علوی پس از انصراف، تأکید کرد: که از همان ابتدا توافق بر این بود که نظر اکثریت مجمع اصولگرایان را بپذیریم و باید تلاش کرد تا مردم در انتخاب خود دچار سردرگمی نشود.

انتخابات نزدیک است و پس از «اتحاد» اینک نوبت به «انصراف» رسیده است. جریان اصولگرایی در آزمون اولی، امتحان خود را به‌خوبی پس داد و اینک نوبت به آزمون بعدی رسیده است و اصولگرایان افتخارشان این است که در تمامی بزنگاه‌های تاریخی پس از انقلاب، در صف اول حفظ ارزش‌های نظام بوده و همواره دغدغه زنده نگه‌داشتن آرمان‌های امام و انقلاب را داشته و حضور در سنگرهای حساسی همچون مجلس و خبرگان رهبری را فراتر از تمامی بازی‌های جناحی، «خدمت» و یک «تکلیف» دانسته‌اند. حالا رقیب به کمین نشسته و با تمام قوا به میدان آمده تا با به حاشیه راندن این جریان و پس گرفتن مجلس از اصولگرایان دلسوز، فضا را برای بازگشت جریان رقیب فراهم کند. پس «حداد عادل» درست می‌گوید؛ «برای خدا انصراف بدهید که بعداً پشیمان نشوید.»

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.