۱۵:۰۲ - سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

10 روز تا انتخابات

مروری بر آخرین اخبار انتخاباتی

مهلت قانونی رسیدگی به شکایات داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان و اعلام اسامی به وزارت کشور دوشنبه‌شب به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ این گروه از داوطلبان افرادی هستند که در مراحل ابتدایی بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی و نظارتی تأیید اما در شورای نگهبان رد صلاحیت شدند ودر مهلت سه روزه 17 تا 19 بهمن شکایت کردند.

از بین 147 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی که شکایت کرده بودند، صلاحیت 38 نفر دیگر تایید شد.

محمدحسین مقیمیرئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد که تایید صلاحیت نشدگان دیگر فرصت شکایت ندارند.

تایید صلاحیت 6 هزار و 230 داوطلب انتخابات مجلس

سیامک ره‌پیک سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات از تائید صلاحیت 6 هزار و 230 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان خبر داد.

وی گفت:‌ بیش از 12 هزار نفر برای مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند که 6 هزار و 230 نفر تایید صلاحیت شدند و صلاحیت 5 هزار و 200 نفر تایید نشد.

رعایت اصل بی طرفی همه دست اندرکاران صف و ستاد در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات همچنین گفت: وزارت کشور مسئول اجرای قانون است، همه دست اندرکاران در ستاد و صف موظف به اجرای مر قانون و رعایت اصل بی طرفی و صیانت از سلامت انتخابات هستند.

فهرست انتخاباتی ائتلاف حزب اعتدال و توسعه، اصلاح‌طلبان و همراهان دولت در تهران

فهرست انتخاباتی ائتلاف حزب اعتدال و توسعه، اصلاح‌طلبان و همراهان دولت در تهران بزرگ نهایی شد.

برای مشاهده این فهرست به آدرس مراجعه شود.

سومین جلسه هماهنگی لیست شورای ائتلاف اصولگرایان برگزار شد

غلامعلی حدادعادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان از برگزاری سومین جلسه هماهنگی لیست 30 نفره این شورا خبر داد.

وی اظهار کرد: در این جلسه درباره برنامه‌های هفته تبلیغات، همایش‌ها و برنامه‌های هر یک از اعضای لیست بحث و تبادل نظر انجام شد و از روز پنجشنبه با آغاز قانونی تبلیغات برنامه‌های تبلیغاتی لیست ائتلاف اصولگرایان آغاز خواهد شد.

حمایت حزب موتلفه اسلامی از لاریجانی در انتخابات مجلس

حزب موتلفه اسلامی در اطلاعیه‌ای حمایت رسمی خود را از کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

نامزدهای جمعیت حامیان انقلاب اسلامی برای خبرگان تهران

علی کیهانیان، دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی از نهایی شدن لیست این تشکل برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان تهران خبر داد و گفت: براساس تصمیم شب گذشته شورای راهبردی، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی به عنوان سرلیست انتخاب شد.

با اصولگرایان معتدل و مستقلین ائتلاف می‌کنیم

غلامرضا انصاری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: با اصولگرایان معتدل و مستقلین که دغدغه مردم‌سالاری دارند برای حضور در لیست انتخاباتی ائتلاف می‌کنیم.

لیست جبهه جهادگران روز چهارشنبه اعلام می‌شود

وهاب عزیزی دبیرکل جهادگران تصریح کرد: لیست جبهه جهادگران روز چهارشنبه اعلام می‌شود.

وی گفت: ۲۷ نفر از لیست جهادگران ایران اسلامی قطعی شده و برای مشخص شدن وضعیت سه نفر باقی مانده، شورای مرکزی در حال رایزنی و بررسی رزومه کاندیداها است.

کاندیداهای شورای ائتلاف اصولگرایان استان همدان

شورای ائتلاف اصولگرایان استان همدان با صدور بیانیه‌ای لیست نامزدهای مورد حمایت خود را در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان اعلام کرد.

آمار تایید صلاحیت‌ها در استان مرکزی به 185 نفر رسید

185 نفر به عنوان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

شکرالله حسن‌بیگی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به اینکه نتیجه نهایی تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان امروز اعلام شد، ادامه داد: بر این اساس، از 344 کاندیدای ثبت‌نام‌کننده 185 نفر به تایید صلاحیت نهایی دست یافتند.

صلاحیت دو کاندیدای مجلس شورای اسلامی در البرز تایید شد

محمدتقی ایرانی فرماندار کرج گفت: اسامی نهایی کاندیداهای تایید صلاحیت شده صبح چهارشنبه اعلام می‌شود.

وی اظهار کرد: در بررسی‌های مجدد اعضای شورای نگهبان، یک داوطلب نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه ساوجبلاغ و یک داوطلب نیز از حوزه انتخابیه کرج به لیست تایید صلاحیت شدگان نهایی استان البرز اضافه شده است.

افزایشی در تعداد داوطلبان مجلس در مازندران اعلام نشد

علیرضا یونسی رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: هنوز افزایشی در تعداد کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در مازندران صورت نگرفته و تنها دو کاندیداها به شهرهای بابل و آمل منتقل شدند.

وی گفت: آخرین خبر درباره کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، تایید 169 نفر است و هنوز شخصی به لیست اضافه نشده است.

وی افزود: تاکنون 2 نفر نامزد انتقالی به بابل و آمل اعلام شده و یک نفر از حوزه انتخابیه نوشهر به تهران جابه‌جایی داشته است.

همایش «همدلی انتخابات» برگزار می‌شود

عیسی فرهادی فرماندار تهران از برگزاری همایش «همدلی انتخابات» در مصلای تهران خبر داد.

وی اظهار کرد: همزمان با شروع تبلیغات داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی(29 بهمن)، همایش همدلی انتخابات به مدت هفت روز برگزار خواهد شد.

مهمترین وظیفه خود را تقویت جایگاه رهبری می‌دانم

سیدمحمود علوی داوطلب انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه من مهمترین وظیفه خود را در مجلس خبرگان تقویت جایگاه رهبری می‌دانم، گفت: رهبری نظام همانند حکم استوانه نظام را دارد. جایگاه رهبری در حکومت اسلامی همانند نخ تسبیح است که اگر این نخ پاره شود دانه‌های تسبیح پراکنده می‌شوند.

وی، اظهار کرد: نمایندگی مردم در خبرگان یک امانت سنگین است؛ زیرا مسئولیت خبرگان سنگین است. انتخاب رهبر،‌ نظارت بر استمرار شرایط رهبر، حمایت از رهبر و تقویت جایگاه رهبری مسئولیت سنگین خبرگان رهبری است.

کاندیدا‌ها از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات استفاده کنند

آیت‌الله عباس شاه رفعتی کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی ظرفیت تعلیم و پرورش مرجع تقلید را دارد اما از این ظرفیت استفاده نشده است.

وی افزود: وظیفه اصلی مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی تعیین رهبری و نظارت بر باقی ماندن اوصاف و شرایط رهبری است و همین دو موضوع عظمت جایگاه مجلس خبرگان را نشان می‌دهد.

حضور گسترده مردم در انتخابات توطئه‌ دشمنان را خنثی می‎کند

عوض حیدرپور عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر حضور گسترده مردم در پای صندوق‎های رای گفت که مشارکت گسترده در انتخابات باعث خنثی شدن توطئه‎های دشمنان می‎شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق اسلامی و انتخاباتی در ایام تبلیغات گفت: باید با ایجاد فضای رقابتی سالم شرایطی را فراهم کرد تا مردم بتوانند افراد شایسته را به عنوان نماینده راهی مجلس کنند.

حضور گسترده در انتخابات مجلسی کارآمد و متخصص شکل می‌دهد

محمدصالح جوکار عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد که با مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلسی کارآمد و متخصص تشکیل خواهد شد که می تواند باعث حل مشکلات و توسعه کشور در ابعاد اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی شود.

وی با تاکید بر لزوم وجود رقابت سالم در عرصه انتخابات گفت: کاندیداها باید در ایام تبلیغات ضمن پرهیز از تخریب دیگران و ارائه برنامه‎هایشان در فضای توام با آرامش به تبلیغات بپردازند و داشته‎هایشان را به مردم معرفی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.