۱۸:۰۰ - جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲

به مناسبت دهه فجر انقلاب؛

یادواره سرداران و 35 شهید زرهی شاهین شهر

فرمانده سابق لشکر زرهی 8 نجف اشرف گفت: به برکت خون شهدا و رشادت های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع است که امروزه از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای یاد می‌شود.

YADVAREH 4

 

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه“شاهین نا”، به مناسبت گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اولین یادواره سرداران و 35 شهید زرهی شاهین شهر  با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و جمع کثیری از خانواده های معظم شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در  تالار شیخ بهایی برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم سردار مولایی در خصوص برگزاری یادواره شهدای زرهی ضمن اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، که به پاداشتن یاد شهدا کمتر از شهدا نیست امروز ما دور هم جمع شده ایم، بیان داشت: به پاس قدردانی از جان‌فشانی‌های شهدای والامقام، جمعی از رزمندگان زرهی سپاه در سال 88 برحسب وظیفه دور هم جمع شدند و مجمع زرهی هشت سال دفاع مقدس را تشکیل دادند. در ابتدای فعالیت مجمع، اعضا به خانواده‌های شهدای گلکون کفن اصفهان سرکشی می نمودند؛ اما در ادامه یادواره‌های متعددی را به پاس گرامی داشت مقام شهیدان در سطح استان برگزار نمودند، که خداوند متعال این بار فیض خود را نصیب شهر شهید پرور شاهین شهر نمود و برای اولین بار یادواره شهدای زرهی هشت سال دفاع مقدس در شاهین شهر برگزار شد.

حجة الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر ضمن تبریک فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشتند: آن چیزی که باعث لطف خدا شد و اینکه امام بتواند این کشتی را هدایت کند و به ساحل مطلوب برساند و آن را باید جزو معجزات بدانیم انقلاب درونی بود و مردم نشان دادند از مردم زمان پیامبر اکرم (ص) نیز بهتر امتحان دادند.

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه شهدا رفتند و به وظیفه خود عمل کردند و ما باید از شعاع نور آنان استفاده کنیم. افزود: بابرگزاری یادواره‌ها مقام شهدا را بالا نمی بریم زیرا شهدا همانند خورشید هستندکه اگر کسی از این انوار طلایی استفاده نکند چیزی از خورشید کم نمی‌شود ولی اگر کسی از خورشید استفاده نماید خود او از خورشید بهره برده است.

وی در ادامه گفت: شهادت در راه خدا فوق خوبی‌ها است و ما با این یادواره‌ها و  بزرگداشت‌ها خودمان را به شهدا نزدیک‌تر می کنیم و افتخار می کنیم که در شاهین شهر 413 شهید والامقام، 993 جانباز، 87 آزاده و 143 ایثارگر و خانواده ایثار گر را در این شهر داریم به غیر از شهرستان که بیش از این تعداد می باشند.

حجة الاسلام ملکیان در ادامه افزود: اگر می خواهیم دین خود را به انقلاب و شهدا ادا کنیم پیرو خط خلف صالح حضرت امام، مقام معظم رهبری باشیم و با حضور چشمگیر در روز 22 بهمن در راهپیمایی که دشمنان مترصد هستند که ببینند حضور مردم چگونه است، که باید حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن را به رخ دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی بکشیم.

سردار مهدی کلیشادی فرمانده سابق لشکر زرهی 8 نجف اشرف در مراسم یادواره شهدای زرهی شاهین شهر ضمن اشاره به آیاتی که در خصوص شهدا تلاوت می شود اظهار داشت: معمولا قسمت دوم این آیات تلاوت نمی شود، در قسمت دوم این آیات بشارت داده می شود که نترسید و نگران نباشید و اگر در این راه ثابت قدم باشید نباید به خود هیچ خوفی راه دهید.

سردار کلیشادی افزود: ما باید همیشه به یاد داشته باشیم که همواره بر سر سفره شهدا نشسته‌ایم  و این شهدا هستند که دارند انقلاب را تغذیه می کنند.

فرمانده سابق لشکر زرهی 8 نجف اشرف افزود: شهدای والامقام تنها برای آب و خاک، برای استقلال میهن اسلامی و برای تمامیت ارضی کشور و برای تصرف یک خاکریز نجنگیدند، بلکه شهدای ما آرمانهای بلندی داشتند که نهایت آن زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر عجل الله می شد، و این آرمانها همواره در ذهن و وجود این عزیزان پر می کشید و به عشق این آرمانها می جنگیدند، که باید این آرمانها را به یاد داشته باشیم .

سردار کلیشادی افزود: به برکت خون شهدا و رشادت های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع است که امروزه از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی ایران تاکنون نتوانسته‌اند راهی را برای به زانو در آوردن ملت ما پیدا کنند، افزود: تنها راهی که آن‌ها برای به زانو در آوردن ملت ما توانسته‌اند پیدا کنند «جنگ نرم» است.

فرمانده سابق لشکر زرهی 8 نجف اشرف ادامه داد: دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی ایران صدها شبکه ماهواره با هزاران برنامه متنوع و تبلیغات دروغین علیه مسلمانان به خصوص شیعیان به راه انداخته‌اند.

وی بیان داشت: این شیاطین برای همه موضوعات مختلف به خصوص برای همه نقاط قوت و مشترک میان مذاهب مختلف مسلمانان اعم از (شیعه و سنی) برنامه‌سازی کرده‌اند و مرتبا این امواج منفی را برای روح ملت ما ارسال می‌کنند.

کلیشادی با بیان اینکه عده‌ای متاسفانه نسبت به این امواج منفی غافل‌اند، تصریح کرد: امروزه اصلی‌ترین خطر جامعه ما امواج تهاجم فرهنگی است.

وی گفت: امروزه دشمن به اشکال مختلف برای ایمان جوانان و فروپاشی بنیان خانواده‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند و تانک‌ها و موشک‌های خود را در غالب برنامه‌های مبتذل ماهواره‌ای وارد میدان نبرد کرده‌اند.

فرمانده سابق لشکر زرهی 8 نجف اشرف با اشاره به آیه قرآن کریم که می‌فرماید: «اگر اهل شهرها ایمان داشته باشند و با تقوا باشند،برکات آسمانها و زمین را بر روی آنها باز خواهیم کرد»، تاکید کرد: ما نگران تحریم‌ها و گزینه نظامی دشمن نیستیم و نخواهیم بود بلکه ما نگران کم رنگ شدن ایمان، اخلاص و اعتقاد جوانان نسبت به اسلام ناب محمدی (ص) هستیم که در واقع همین هم هدف دشمن است.

 در ادامه از 23 خانواده دارای 2 شهید و 42 خانواده شهید زرهی و 21 جانباز بالای 70درصد با اهدای لوح تقدی تجلیل بعمل آمد از دیگر برنامه های جنبی این مراسم گرداندن پرچم حرم حضرت ابوالفضل (ع) و قرائت دلنوشته فرزند شهید شاه نظری بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

YADVAREH 1

yadvareh2

YADVAREH 4 YADVAREH 3 YADVAREH 2

yadvareh4 yadvareh5 yadvareh6 yadvareh7

yadvareh12

yadvareh9

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.