۲۳:۵۱ - چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲

تکذیب خبر قتل دختر دانشجو پس از تجاوز در خمینی شهر

دادستان شهرستان خمینی شهر: در این حادثه سقوط از ارتفاع به صورت قطعی برای ما به اثبات رسیده است و طبق شواهد، انتشار هرگونه خبر دیگر به یک شیطنت خبری شباهت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه“شاهین نا” به نقل از پایگاه خبری تحلیلی خمینی شهر قلمکده ، در تاریخ دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ خبری در لیست اخبار یکی از سایت ها قرار گرفت که بلافاصله جزء پربازدید ترین اخبار این سایت شد و پس از آن به سرعت در برخی از سایت های خبری منتشر شد.

اصل خبر مربوط است به ماجرای مرگ دختری جوان که در ۱۶ دی ماه امسال بر اثر سقوط از ساختمان اقدام به خودکشی کرده است که پس از گذشت نزدیک به یک ماه برخی تلاش می کنند ماجرا را اینطور مطرح کنند: “ یکی از دانشجویان دختر دانشگاه آزاد خمینی شهر، پس از ربوده شدن توسط ۳ کارگر ایرانی، به ساختمان نیمه کاره ای منتقل می شود که پیش از اینکه مورد تجاوز قرار بگیرد، با پیدا کردن فرصتی خود را به پایین ساختمان پرتاب کرده که متاسفانه این عمل منجر به مرگ وی شده است.”

همچنین در قسمتی از این خبر آمده است: “بر اساس گزارش پزشکی قانونی، علت مرگ «سقوط از ارتفاع» و «خودکشی» عنوان شده است؛ گفتنی است که این ۳ کارگر پس از بازداشت توسط پلیس اصفهان، به ربودن این دختر دانشجو اعتراف کرده اند.”

اما به گزارش گروه رصد فضای مجازی پایگاه قلمکده به نقل از فارس نیوز، دادستان شهرستان خمینی شهر امروز در مصاحبه با این خبرگزاری با تاکید بر کذب بودن اصل و منبع این خبر اظهار کرد: بعضی از سایت‌های داخلی با دروغ پراکنی، این خبر را انتشار داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه این خبر در حدود یک ماه پیش اتفاق افتاده است، افزود: در این حادثه سقوط از ارتفاع به صورت قطعی برای ما به اثبات رسیده است و طبق شواهد، انتشار هرگونه خبر دیگر به یک شیطنت خبری شباهت دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمینی‌شهر در خصوص دستگیری همزمان چند نفر کارگر ساختمانی توسط ماموران نیروی انتظامی شهرستان خمینی‌شهر در محل حادثه گفت: علت دستگیری این افراد مصرف و استعمال مواد مخدر در همان منطقه بوده و دستگیری همزمان هیچ ارتباطی با این حادثه ندارد و این افراد پس از طی مراحل قانونی و قضایی آزاد شده‌اند.

وی خطاب به رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری داخلی کشور گفت: انتشار هرگونه اخبار باید از طریق منابع موثق و یا رسمی باشد و خبرگزاری‌ها و مطبوعات از انتشار اخبار کذب و خدشه وارد کردن به حیثیت مردم شهر خودداری کنند.

جالب آن است که این سایت خبری پس از پرداختن به این خبر کذب و انتشار تصویری نامربوط، به ماجرای تجاوزبه عنف باغ در سال ۹۰ اشاره کرده است و با شرح دادن اشتباه سعی کرده  وجهه شهرستان خمینی شهر را طور دیگری معرفی نماید که این موضوع را می توان به وضوح در نظرات کاربران در ذیل این خبر مشاهده نمود. به عنوان مثال یکی از خوانندگان این خبر نوشته است: “این خمینی شهر هم شهر متجاوزین به عنف باید نام گذاری شود”.

سئوال این است شاید انتشار اینگونه اخبار از طریق برنامه‌های ماهواره‌ای جای تعجب نداشته باشد، اما چرا رسانه‌ها و سایت داخلی به انتشار و دامن زدن این خبر کذب کمک و به حیثیت و جایگاه مردم خمینی‌شهر به عنوان یک شهر مذهبی و انقلابی خدشه وارد می‌کنند.

جا دارد مسئولان امنیتی و اطلاعاتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار دهندگان این خبر برخورد کنند.

انتظار می رود مسئولین سایت منتشر کننده این خبر برای جلوگیری از مانور رسانه های معاند، هر چه سریع تر خبر تکذیبیه خبر مربوطه را در پایگاه خود نشر دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.