۲۳:۲۰ - چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲

فهرست عملکرد کارگران کارگاهها به صورت اینترنتی اعلام شود

مدیر کل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: از یک ماه پیش تاکنون در 8 شعبه این سازمان تمام فهرست عملکرد کارگران کارگاه ها به صورت اینترنتی اعلام می شود و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه سال آتی این امکان برای تمامی شعب فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه“شاهین نا”، به نقل از اصفهان بیدار، علی اصغر دادخواه ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه، ضمن اذعان به مصوبه مورخ ۱۷ مهرماه سال جاری برای استفاده از خدمات تامین اجتماعی توسط بازنشستگان اظهار داشت: با توجه به اینکه سن قانونی بازنشستگی برای مردان ۳۰ سال و برای زنان ۵۵ سال می باشد، ما در استفاده از این مصوبه با سه گروه مواجهیم، کسانی که شرایط سنی لازم را دارند و کمتر از ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده اند که با پرداخت یکجای سنواتی که حق بیمه رد نکرده اند با گرفتن ۱۰ روز حقوق بازنشسته می شوند، کسانی که شرایط سنی را دارند و ۱۰ سال کامل بیمه پرداخت کرده اند و با گرفتن ۱۰ روز حقوق بازنشسته می شوند و کسانی که ۱۰ سال حق بیمه پرداخته اند و بر اثر بیماری یا حوادث با احتساب نظر کمیسیون های این سازمان از کار افتاده باشند نیز بر اساس ماده ۹۱ قانون می توانند مستمری دریافت کنند.

 

وی پیرامون مزایای جانبی بازنشستگان تصریح کرد: حق مسکن، بن خرید و یک سوم حق مسکن و یا بن خرید آن از جمله مزایای جانبی برای رفاه حال بازنشستگان است.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان ادامه داد:کسانی که ۲۰ سال کامل حق بیمه پرداخت کرده اند و به سن بازنشستگی رسیده اند با ۳۰ روز کامل، کسانی که ۳۰ سال کامل حق بیمه پرداخته اند و به کمتر از ۵ سال از سن قانونی بازنشستگی رسیده اند با ۳۰ روز کامل و در نهایت کسانی که ۳۵ سال حق بیمه پرداخت کرده اند بدون شرایط سنی با ۳۰ روز کامل مستمری می توانند بازنشسته شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه سطح رضایتمندی کارفرمایان و بیمه شدگان در سال ۹۲ افزایش چشمگیری داشته، بیان داشت: از جمله امکاناتی که باعث افزایش رضایتمندی شده می توان به نصب دستگاه های نوبت دهی که ابتدا در شعبه ۲ استفاده شد و با توجه به رضایتمندی بالای ۹۰ درصد از مردم قرار است در سال آینده استفاده از این دستگاه ها در ۱۴ شعبه دیگر نیز تعمیم یابد.

 

دادخواه در همین راستا از افتتاح و راه اندازی شعبه شماره ۶ در چهار راه عاشق اصفهانی که باعث سرویس دهی بهتر و کاهش تردد ۴۰ هزار نفر بیمه شده خواهد شد خبر داد.

وی با بیان اینکه کارفرمایان می بایست برای پرداخت حق بیمه کارگران خود به سازمان مراجعه کرده و سی دی عملیاتی تحویل دهند از اعلام تمام فهرست عملکرد کارگران کارگاه ها به صورت اینترنتی در یک ماه اخیر خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در استان اصفهان ۱۱۵ هزار کارفرما طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی می باشند این اقدام سبب تردد کمتر در شهر و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه خواهد شد و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه ۹۳ این امکان را برای تمامی شعب فراهم کنیم.

 

مدیر کل تأمین اجتماعی استان اصفهان پیرامون موارد دیگری که باعث رضایتمندی کارفرمایان و بیمه شدگان شده است از پرداخت وجه توسط بیمه شدگان از طریق سیستم شتاب نام برد.

وی با اشاره به عملیات طرح های کوتاه مدت اشاره کرد اذعان داشت: برای کارگرانی که دچار حادثه می شوند و بیمه غرامت می گیرند نیز مواردی در دست اقدام است.

دادخواه با بیان اینکه اکنون ۱۳ کارگزاری در بخش خصوصی در استان اصفهان فعال هستند از اضافه شدن ۳ کارگزاری دیگر تا پایان خرداد ماه ۹۳ خبر داد و گفت: مجوز به کارگزاری جدید در زرین شهر،خمینی شهر و فلاورجان داده می شود.

 

وی با بیان اینکه طبق بند ۸۸ بودجه سال جاری کارفرمایان بدهکار به سازمان با تسویه بدهی خود به صورت ۱۰۰ درصد بخشوده می شدند، بیان داشت: طبق قانون بخشودگی جرایم حدود ۳۴ هزار کارفرما تا ۱۹ دی ماه مراجعه کردند و ۱۰۰ میلیارد تومان از ۵۱۲ میلیارد تومان بدهی کارفرمایان تسویه شد.

 

مدیر کل تأمین اجتماعی اصفهان ادامه داد: در حال حاضر ۶۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و ۱۸۵ هزار مستمری بگیر و بازنشسته در ۲۴ کانون بازنشستگی تامین اجتماعی در استان اصفهان وجود دارد.

وی ابراز داشت: تا پایان دی ماه سال جاری ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دفترچه درمانی توسط سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان صادر شده است.

 

دادخواه همچنین از بیمه شدن بیش از ۶۰ هزار نفر قالیباف در سطح استان خبر داد و سهم حق بیمه پرداختی کارگران را ۷ درصد از حداقل دست مزد آن ها بیان کرد.

 

وی در نهایت با اشاره به اینکه ۳۴ هزار نفر سرپرست خانوار تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته اند هدف از بیمه این افراد را خروج این افراد از پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی قلمداد کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.