۰۸:۵۴ - دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

با 240 طرح دانش آموزان دوره ابتدایی؛

ششمین جشنواره دانش آموزی جابربن حیان در شاهین شهر آغاز به کار کرد

ششمین جشنواره دانش آموزی جابربن حیان با ارائه بیش از 240 طرح و نورآوری از دانش آموزان مدارس مقطع ابتدایی شاهین شهر برگزار شد

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب شکوهمند اسلامی ششمین جشنواره دانش آموزی جابربن حیان با بیش از ۲۴۰ طرح از دانش آموزان مدارس مقطع ابتدایی شاهین شهر آغاز به کار کرد.

طرح و  آثار دانش آموزان  با حضور مدیر و جمعی از کارکنان و مربیان آموزش و پرورش و دانش آموزان مدارس در دبستان پسرانه دکتر حسابی شاهین شهر در قالب نمایشگاهی به داوری گذاشته شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پروش شاهین شهر در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: جشنواره جابربن حیان با هدف آموزش و توسعه فرهنگ پژوهش بین دانش آموزان دوره ابتدایی در زمینه علوم تجربی و علوم اجتماعی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه طرح های ارائه شده به جشنواره جابربن حیان حاصل تلاش، مشورت و همکاری دانش آموزان، والدین و مربیان می باشد افزود: این طرح ها با فراخوانی که در آبان ماه به مدارس اعلام می شود شروع و دانش آموزان با راهنمایی مربیان خود در زمینه طرح هایی که نیازمند تحقیق و پژوهش دارد بصورت گروهی با انجام مطالعه و پژوهش پروژه خود را به جشنواره ارائه می کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: آثار رسیده به ششمین جشنواره جابربن حیان پروژه های دانش آموزان 60 مدرسه دوره ابتدایی شهرهای شاهین شهر، گزبرخوار و گرگاب می باشد که خوشبختانه با توجه به استقبال خوب دانش آموزان، مربیان و والدین بیش از 240 طرح برای شرکت در جشنواره تهیه و ارائه شده است.

وی اضافه کرد: طرح و پروژه های برتر دانش آموزان در نمایشگاه مدسه ای که در دی ماه برپا می شود توسط داوران شناسایی، انتخاب و به مرحله شهرستانی، استانی و سپس کشوری راه پیدا می کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شاهین شهر در ادامه به کسب رتبه برتر تنها اثر راه یافته از استان اصفهان به مرحله کشوری پنجمین جشنواره جابربن حیان توسط آرمین دانش دانش آموز شاهین شهری با ساخت دستگاه هشدار مصرف برق در منازل اشاره و ابراز امیدواری کرد طرح های دانش آموزان خلاق و با استعداد شاهین شهر امسال نیز موفق به کسب رتبه های برتر کشوری شوند.

وی با بیان اینکه طرح ها و پروژه های برتر و منتخب در مرحله کشوری با همکاری مجتمع های بزرگ صنعتی مورد حمایت قرار می گیرندخاطرنشان کرد: جشنواره جابربن حیان (پروژه های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی) از سال تحصیلی ۸۹- ۸۸ باهدف نهادینه کردن امر پژوهش در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی آغاز به کار کرده است.

همچنین بخوانید:

One Response to “ششمین جشنواره دانش آموزی جابربن حیان در شاهین شهر آغاز به کار کرد”

  1. محمد ایمان یوسف زاده گفت:

    واقعا خوب

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.