۰۶:۵۷ - سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

به مناسبت هفته نکوداشت شاهین شهر؛

جشنواره غذاهای سنتی ایرانی در شاهین شهر برگزار شد

به مناسبت هفته نکوداشت شاهین شهر جشنواره غذاهاي سنتي ايراني با مشارکت بیش از 120 نفر از بانوان با طبخ غذاهای سنتی در ورزشگاه تختی این شهر برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ جشنواره غذاهاي سنتي ايراني شب گذشته همزمان با آخرین روز از هفته نکوداشت شاهین شهر با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی و خانواده های شاهین شهری در ورزشگاه تختی این شهر برگزار شد.

مسئول برگزاری چشنواره گفت: با توجه به اهمیت و نقش تغذیه سالم، سازمان فرهنگی ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر با هدف ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و سنتی به جای تغذیه از غذاهای فست فود و پرکالری فاقد ارزش تغذیه ای،  جشنواره غذاهای سنتی و محلی را برگزار کرد.

وی افزود: این جشنواره که با استقبال خوب خانواده ها و مشارکت گسترده بانوان شاهین شهری برگزار شده  انواع غذاهای سنتی و محلی از جمله ته چین، انواع آش، انواع برنج، مرغ، ماهی و . . . از سوی خانواده ها طبخ و در معرض دید عموم قرار گرفت.

عارفیان با بیان اینکه بانوان شاهین شهری با طبخ 120 نوع غذا در این جشنواره شرکت کرده بودند اضافه کرد: پنج کارشناس تغذیه داوری این جشنواره را بر عهده داشتند که با در نظر گرفتن کیفیت و طعم غذا پس از بررسی های لازم به 25 نفر از بانوان که غذای با کیفیت و خوش طعم تری تهیه کرده بودند انتخاب و هدایایی داده شد.

اجرای برنامه های شاد و متنوع دیگری از جمله مسابقه تهیه سالاد فصل، اجرای زنده موسیقی محلی جنوبی، مسابقه خوانندگی برای جوانان و… از دیگر بخش های این جشنوار با اجرای مسعود روشن پژوه مجری توانای صدا و سیما بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.