۱۴:۱۵ - دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

اولویت های اقتصادی کشور از نگاه ملت؛

هواپیما، آخرین گزینه انتخابی مردم برای نیازهای کشور/ فقط ۵ درصد، خرید هواپیما را ضروری می دانند / آمار

رئیس جمهور در شرایطی با کشورهای اروپایی تفاهم نامه خرید هواپیما امضا می کند که چندی پیش خود مهم ترین مشکل کشور را بیکاری، رکود و عدم رونق اقتصادی دانست.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ خبر سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه و امضای قراردادهای اقتصادی مختلف با این کشورهای اروپایی در هفته گذشته در صدر اخبار کشور قرار گرفت.

اما این تفاهم‌نامه‌های اقتصادی که در واقع روح‌بخشی به بازار مرده اروپا بود در شرایطی امضا شد که رئیس جمهور در ۲۹ دی ماه در همایش اجرای برجام با بیان اینکه امروز بزرگترین مشکل کشور بیکاری، رکود و نبود رونق اقتصادی است، در خصوص مشکلات اقتصادی کشور گفت: کشور ما با خیلی از مشکلات ساختاری اقتصادی روبه‌رو است و من در نطق بودجه به برخی از آنان در مجلس شورای اسلامی اشاره کردم که ما در ۵ سال پیش رو باید چه کنیم تا از این مشکلات عبور کنیم.

اما با توجه به اظهارت رئیس جمهور و وزرا در خصوص وضعیت رکود در کشور این سوال به وجود میآید که آیا نیاز امروز مردم امضا قرارداد با شرکت‌های پژو و ایرباس است؟

این سوالی است که نظرسنجی برنامه پایش به نحوی دیگر از مخاطبان خود پرسیده است.

در سوال نظرسنجی برنامه پایش آمده است: به نظر شما منابع ارزی آزاد شده از تحریم بهتر است صرف کدام نیاز کشور شود؟

  1. تجهیز بیمارستان‌ها
  2. تجهیز مدارس
  3. گسترش راه‌آهن
  4. خرید هواپیما
  5. سایر نیازهای کشور

123 (2)

از دید بینندگان برنامه اقتصادی پایش، خرید هواپیما آخرین اولویت برای خرج پول‌های آزاد شده از تحریم را دارد؛ بر اساس این نظر سنجی تجهیز بیمارستان‌ها ۳۰ درصد، تجهیز مدارس ۱۷٫۹ درصد، گسترش راه آهن ۶٫۹۸ درصد را به خود اختصاص داده‌اند و ۴۰٫۲۱ از مردم نیز معتقد به این بودند که پول‌های آزاد شده از تحریم‌ها باید در سایر حوزه‌های کشور هزینه شوند.

دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.