۱۳:۱۱ - پنجشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۴

معاون نوآوری معاونت علمی رئیس جمهور

توسعه پایدار بر مبنای اقتصاد دانش بنیان استوار است/ توسعه اقتصاد دانش بنیان مهمترین رکن میان نخبگان می باشد

شیخ زین الدین معاون نوآوری معاونت علمی رئیس جمهور گفت: امروزه مبنای اقتصاد دانش بنیان توسعه پایدار است و برای پایداری در توسعه به استفاده از سرمایه های بین نسلی نیازمند هستیم.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاون علمی رییس جمهور شب گذشته در مراسم تجلیل از تخبگان و استعدادهای برتر شاهین شهر گفت: بیش از 107 سال است که مبنای درآمد کشور بر پایه استفاده از منابع زیرزمینی گذاشته شده است و امروز واقعیت های علمی و اقتصادی و واقعیت عینی یعنی قیمت جهانی نفت غلط بودن این رویه را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه امروزه از تنوع در برخی از کشورهای جهان از جمله کانادا به عنوان موتور خلاقیت و مدل توسعه یاد می‌شود، سرمایه های انسانی اعم از نخبگان، استعدادهای برتر، فارغ التحصیلان دانشگاهی، متخصصین و فناوران را منابع روی زمینی خواند که باید به آنها اتکا کرد و با همت، تلاش، تخصص و تعهدی که دارند آینده ای روشن برای کشور رقم زد.

محمود شیخ زین الدین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سند چشم انداز خود مهمترین شاخصی را که به صورت کمی مطرح می کند پیشرفت علم و فناوری است که این نشان می دهد مبنای کار ما اقتصاد دانش بنیان است.

وی اقتصاد دانش بنیان را اقتصاد جوانان نامید و افزود: اقتصادی که ریشه در فکر، خلاقیت، ذهن و تحصیلات انسانها داشته باشد و برای انرژی و محیط زیست و هوای پاک ارزش قائل باشد اقتصاد دانش بنیان است.

معاون نوآوری معاونت علمی رئیس جمهور اقتصاد دانش بنیان را مهمترین رکن میان نخبگان دانست و خاطر نشان کرد: اقتصادی که به ارزش افزوده فعالیت ها و نتایج طولانی مدت آن توجه نماید و مسئولیت پذیری را تشویق و پاسخ گو باشد می توان اقتصاد دانش بنیان نامید و این اقتصاد امروز مورد مطالبه و تقاضای رهبر انقلاب برای جامعه می باشد.

وی اقتصاد دانش بنیان را یک ضرورت اقتصاد صنعتی و الزام زیست محیطی دانست که جامعه چاره ای جز حرکت به این سمت ندارد.

شیخ زین الدین در مفهوم نخبگی اظهار کرد: نخبگی دارای مفهوم استاندار ملی است و شاخصه هایی دارد که تنها کسانی که آن ویژگی ها را داشته باشند به صورت قانونی حق استفاده از عنوان آن را دارند.

وی با بیان اینکه هر کسی که بتواند مشکل جامعه خود را رفع نماید و برای خود و دیگران ایجاد اشتغال کند نخبه و موتور محرک اقتصاد جامعه است، افزود: امروزه مبنای اقتصاد دانش بنیان توسعه پایدار است و برای پایداری در توسعه به استفاده از سرمایه های بین نسلی نیازمند هستیم.

معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاون علمی رئیس جمهور افزود: بعد از سرمایه انسانی هیچ سرمایه ای مهم تر از سرمایه هوای پاک و محیط زیست سالم وجود ندارد که این نیازمند همت و تلاش و برنامه ریزی جوانان نخبه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتباط ما با دنیا می‌تواند نقش بسزایی در رشد و توسعه علوم دانش‌بنیان در پیشرفت و آبادانی کشور داشته باشد اظهار کرد: امروز که به همت رزمندگان حوزه دیپلماسی کشور با یک دیپلماسی دانش بنیان و اتکا به قدرت نرم دولتمردان که ریشه در توان نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد پسابرجام را پشت سر گذاشتیم، موضوع اقتصاد دانش بنیان بسیار مهمتر از قبل خودش را نشان می دهد.

شیخ زین الدین افزود: براساس قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان مدل جدیدی برای کسب و کار توصیه می شود که بتواند با خلاقیت و ابتکار مشکلی را در جامعه حل نماید و ایجاد ثروت کند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون جدید از دو سال قبل تاکنون بیش از دو هزار و 200 شرکت دانش بنیان در کشور فعال شده است و دولت نیز با تحصیلات ارزان قیمت و معافیت های گمرکی و دسترسی به بازار آنها را زیر چتر حمایتی خود در آورده است.

معاون نوآوری معاونت علمی رئیس جمهور با بیان اینکه تعداد مهندسان کشور ما با کشور آمریکا که جمعیتی بیشتر دارد برابری می کند تصریح کرد: امروز کشور ما جزو 4 کشور اول دنیا با بیشترین فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی در جهان می باشد که این خود ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج شاخه‌های علوم دانش‌بنیان به شمار می‌آید.

وی در پایان این نوید را داد که اگر شهرداری شاهین شهر ساختمانی در محدوده شهر در اختیار این معاونت علمی قراردهد، شرکت های دانش بنیان تازه تاسیس در این محدوده مورد حمایت های لازم قرار خواهند گرفت.

فرماندار شاهین شهر و میمه نیز در این مراسم به استفاده از استعدادهای برتر نخبگان شهرستان در عرصه های مختلف جامعه تاکید کرد و افزود: جوانان غیور توانمندی های بالای کشور در عرصه های مختلف را در سال های گذشته به بهترین وجه به دنیا معرفی و ثابت کردند که ایران اسلامی بواسطه دانشمندان جوان و متعهد خود در زمینه های مختلف حرف برای گفتن دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز دیپلماسی کشور در توافق هسته ای و برجام موفقیتی داشت حاصل و نتیجه تلاش جوانان با غیرت و نخبگان متعهد کشور در زمینه های علمی و هسته ای و نظامی بوده است.

علیرضا بصری اضافه کرد: دولت مردان در برابر قدرت های نرم دشمنان با حمایت های مردم و هدایت های رهبر انقلاب اسلامی مذاکرات به نتیجه رسید و حاصل تلاش های شهدای عزیز را همه دنیا دیدند.

فرماندار شهرستان راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات هفتم اسفندماه را دو مقطع مهم سیاسی کشور در سال جاری دانست که ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی یکبار دیگر با حضور پرشور و پررنگ و گسترده خود برگ زرین دیگری بر صفحات تاریخ پر افتخار ایران اسلامی اضافه خواهند کرد.

حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان امام جمعه شاهین شهر در این همایش نخبگان را آبروی هر شهری دانست و با اشاره به اینکه شاهین شهر با دارا بودن دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مختلف یکی از شهرهای علمی شاخص کشور است، گفت: هرچند وجود اقوام و قومیت های مختلف مانع از شناسایی همه ظرفیت ها شده است اما با شناسایی و پرورش این ظرفیت ها از استعدادها موجود بیشترین بهره را برد.

 شهردار شاهین شهر در این مراسم به پتانسیل ها و ظرفیت‌های بالای این شهر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: معرفی ظرفیت‌های موجود شهر به تمام مردم استان و کشور یکی از وظایف مدیریت شهری می باشد.

حسین امیری نخبه‌پروری را یکی از شاخصه های شاهین‌شهر دانست و بیان کرد: از 545 نخبه شناسایی شده در شاهین شهر ۱۰ نخبه کشوری و بین‌المللی، ۱۳۴ استعداد برتر و ۴۱۰ فعال علمی برتر می باشند که آیین تجلیل از این نخبگان برتر یکی از مهمترین برنامه های هفته نکوداشت شاهین شهر در دستور کار قرار گرفت و چهار کمیته علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری برای برگزاری برنامه های این هفته تشکیل شد.

در ادامه پس از اجرای زنده حجت اشرف زاده از 10 نخبه برتر، 134 استعداد برتر و 410 فرهیخته فرهنگی و دینی و ورزشی برتر شهرستان با اهدای تندیس یادبود، مدال و لوح تجلیل به عمل آمد.

این همایش به همت سازمان فرهنگی ورزشی و تفریحی شهرداری به مناسبت هفته نکوداشت شاهین شهر برگزار شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.