۰۷:۰۲ - چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴

ثروت پوتین چقدر است؟ +عکس

ولادیمیر پوتین ثروت شخصی عظیمی دارد که یک کشتی تفریحی لوکس 57 متری را نیز رومن آبراموویچ، مالک باشگاه چلسی، به او هدیه داده نیز از جمله این دارایی‌هاست. این ادعایی است که در یک مستند جدید دربارۀ او مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ ولادیمیر پوتین ثروت شخصی عظیمی دارد که یک کشتی تفریحی لوکس 57 متری را نیز رومن آبراموویچ، مالک باشگاه چلسی، به او هدیه داده نیز از جمله این دارایی‌هاست. این ادعایی است که در یک مستند جدید دربارۀ او مطرح شده شده است.

 349145_464
قایق المپیا
به گزارش فردا به نقل از فرادید، ولادیمیر پوتین ثروت شخصی عظیمی دارد که یک کشتی تفریحی لوکس 57 متری را نیز رومن آبراموویچ، مالک باشگاه چلسی، به او هدیه داده نیز از جمله این دارایی‌هاست. این ادعایی است که در یک مستند جدید دربارۀ او مطرح شده است.
به گزارش تلگراف، رومن آبراموویچ قایقی 35 میلیون دلاری به او هدیه داده و این یکی از چندین انتقال مالکیتهایی که پوتین در جمع‌آوری پنهانی ثروتش کمک کرده است. این اتهامات سنگین در حالی مطرح می‌شود که یک مسئول ارشد آمریکایی به تازگی آشکارا پوتین را به فساد، پارتی‌بازی و دست اندازی به منابع دولتی متهم کرده است. در حالی که سالهاست، ادعاهای فراوانی پیرامون ثروت شخصی پوتین و فساد او مطرح می‌شود، اما مدارک کمی برای حمایت از این اتهامات ارایه شده است.
349146_716
پوتین در پاسخ به این ادعاها دربارۀ ثروتش، آنها را “چرند محض” خوانده است.    اما یک قسمت تازه از برنامۀ مستند پانوراما که بناست امشب در بی‌بی‌سی پخش شود، جزییاتی از سیستم پیچیدۀ “آموزش و اقدام در جهت پنهان کردن شخصی” که پوتین به کار بسته را افشا خواهد کرد.
از جملۀ این جزییات، چگونگی تصاحب المپیا، یک قایق تفریحی 57 متری، توسط پوتین است.    دیمیتری اسکارگا، رییس سابق شرکت حمل و نقل دولتی روسیه به نام “سووکومفلوت” گفته است که این قایق هدیه‌ای از سوی آقای آبراموویچ بوده که توسط یک واسطه به رییس جمهور منتقل شده است.
349147_702
آقای اسکارگا به پانوراما گفته است: “این حقیقت دارد که آقای آبراموویچ از طریق یکی از کارکنانش مالکیت قایق تفریحی را به آقای پوتین منتقل کرده است.” آقای اسکارگا همچنین گفته است که این قایق با وجود اینکه در مالکیت آقای پوتین قرار دارد، به هزینۀ دولت روی آب است و نگهداری می‌شود.
آدام سزوبین، مسئول نظارت بر تحریم‌ها در خزانه‌داری آمریکا، آشکارا در گفتگو با این برنامه گفته است که باور دارد آقای پوتین “فاسد” است و ایالات متحده “سالهای سال” است که از اختلاسهای او خبر دارد.
سزوبین در گفته‌هایی که امشب از برنامۀ پانوراما پخش خواهد شد، گفته است: “ما شاهد بودیم که دوستانش و متحدان نزدیکش را ثروتمند کرده و کسانی را در زمرۀ دوستانش نمی‌بیند از استفاده از دارایی‌های دولتی محروم کرده است. چه پای ثروث انرژی روسیه در میان باشد و چه پای قراردادهای دولتی وسط باشد، او اینها را به سمت کسانی سوق می‌دهد که باور دارد در خدمتش هستند و دیگران را عملاً از رقابت محروم می‌کند. این موضوع برای من عین فساد است.”
349148_840
پوتین و دخترانش
اگرچه آقای سزوبین رقمی را در مورد میزان ثروت آقای پوتین اعلام نکرده، اما گفته است که میزان دریافتی سالانۀ رییس جمهور روسیه که به طور رسمی منتشر می‌شود، “به صورت درست میزان ثروت او را نشان نمی‌دهد.” در سال 2007، استانیسلاو بلکووسکی، یک تحلیلگر سیاسی روس، مدعی شد که پوتین از طریق سهامهایی که در سه شرکت انرژی روسیه در اختیار دارد، ثروتی 40 میلیارد دلاری جمع آوری کرده است.
سال گذشته، بیل برودر، یک مدیر صندوق سرمایه‌گذاری و از منتقدان پرسروصدای پوتین، مدعی شد که ثروت رییس جهمور روسیه 200 میلیارد دلار است. رقمی که اگر حقیقت داشته باشد، او را با فاصلۀ بسیار زیاد در صدر میلیاردرهای جهان قرار می‌دهد.
349149_333
نمایی از داخل کشتی المپیا
در سال 2014، دولت ایالات متحده اعلام کرد که پوتین در بخش انرژی به صورت پنهانی سرمایه‌گذاری کرده است، اما ارزش آنها را تعیین نکرد و علناً او را به فساد متهم نکرد. مدارک بسیار اندکی تاکنون در تایید این ادعاها ارایه شده و سخنگوی آقای پوتین آنها را “چرند محض” خوانده است. کرملین به بی‌بی‌سی گفته است که این اتهامات نیازی به پاسخگویی ندارند، “چرا که داستان سرایی محض هستند.”    وکلای آقای آبراموویچ ادعاها در رابطه با قایق اهدایی را “غیرمستدل” خوانده‌اند.
349150_522راه دانا
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.