۰۸:۰۰ - سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴

دعوت شهردار شاهین شهر از سرمایه گذاران بخش خصوصی؛

فرش قرمز شهرداری شاهین شهر زیر پای سرمایه گذاران بخش خصوصی

امیری شهردار شاهین شهر با بیان اینکه شهرداری ها درآمد پایداری ندارند، جذب و توسعه سرمایه گذاران یکی از مهمترین منابع درآمدی برای مشارکت در اجرای پروژه های شهری و خدماتی می باشد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ شهردار شاهین شهر در آستانه هفته نکوداشت شاهین شهر از اجرای ویژه برنامه ها و در دست اقدام این هفته خبر داد.

حسین امیری با بیان اینکه وجود مراکز علمی و آموزشی متعدد مسئولان شاهین شهر را بر آن داشت تا این شهر را به نام شهر دانش و خلاقیت نامگذاری کنند اضافه کرد: شاهین شهر دارای ظرفیت های زیادی از جمله بیش از 700 نخبه مذهبی، فرهنگی، علمی و ورزشی است که 12 نفر آنهابین المللی و 132 مدال آور کشوری می باشند بیانگر پشتکار و همت بلند جوانان این شهر دارد.

وی این هفته را فرصت مناسبی برای معرفی شهر و ظرفیت های آن دانست و تاکید کرد: این هفته که از 6 تا 12 بهمن ماه می باشد تنها به شهرداری اختصاص ندارد و لازم است کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان در هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های این هفته همکاری لازم را داشته باشند تا ظرفیت و پتانسیل های موجود در شهر شناسایی و معرفی شوند.

شهردار شاهین شهر برگزاری همایش تجلیل از خانواده های معظم شهدا، تجلیل از نخبگان و همایش تبیین جایگاه ولایت فقیه در کنار سایر برنامه های فرهنگی و ورزشی و جشن ها از مهم ترین عناوین برنامه های این هفته معرفی کرد.

فرش قرمز شهرداری شاهین شهر زیر پای سرمایه گذاران بخش خصوصی گسترده شده است

وی با بیان اینکه شهرداری شاهین‌شهر تمام توان خود را برای توسعه بیشتر فضاهای فرهنگی و آموزشی در دستور کار قرار داده خاطرنشان کرد: شهرداری شاهین شهر تاکنون موفق شده است تعداد پنج فرهنگسرا در محله های مختلف شهر احداث نماید.

امیری با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در پروژه های عمرانی و خدماتی شهر و با بیان اینکه فرش قرمز شهرداری شاهین شهر برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی گسترده شده است تصریح کرد: مشارکت سرمایه گذاران در اجرای پروژه های شهری و خدماتی موجب توسعه همه جانبه و نیازهای شهر خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری ها تابع سیاست های اقتصادی کشور هستند تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری های درآمد پایداری ندارند یکی از مهمترین منابع درآمدی برای شهرداری ها جذب و توسعه سرمایه گذاری است.

شهردار شاهین شهر در ادامه بودجه سال ۹۴ شهرداری شاهین شهر را ۱۴۸ میلیارد تومان خواند و بیان کرد: تاکنون ۹۰ درصد از این بودجه محقق شده است.

وی اضافه کرد: طی 9 ماهه سال جاری سهم کمک دولت به شهرداری ها 427 میلیارد تومان، سهم عوارض آلایندگی 61 میلیارد تومان و واریزی های وزارت کشور 72 میلیارد تومان بوده که این ارقام به علت وجود رکود و بحران های مالی دولت نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی در ادامه و با بیان اینکه لایحه بودجه 218 میلیارد تومانی سال 1395 شهرداری شاهین شهر هفته گذشته تقدیم شورای اسلامی شده است خاطرنشان کرد: از مجموع 160 میلیارد تومان بودجه سال آینده 65 درصد به بخش عمران، 35 درصد بودجه معادل 56 میلیارد تومان به هزینه های جاری اختصاص دارد و مبلغ 58 میلیارد تومان دیگر آن به سازمان های وابسته اختصاص داده شده است.

 در بودجه سال آینده سرانه هر شهروند یک میلیون و 66 هزارتومان پیش بینی شده است

امیری سرانه هر شهروند در بودجه سال آینده را یک میلیون و 66 هزارتومان پیش بینی کرده است که این رقم با توجه به رکود اقتصادی کشور نسبت به سال گذشته رشد 8 درصدی داشته است.

بهره برداری از ساختمان آتش نشانی مجموعه مسکن مهر، ساختمان اداری اتوبوسرانی، الحاق پنج دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهری، بهره برداری از چندین پارک محله ای، کلنگ زنی خانه فرهنگ هنر، آغاز عملیات اجرایی فاز دو فرهنگسرای خانواده، تکمیل چمن ورزشگاه ملت، لکه گیری و آسفالت، جدول گذاری، زیر سازی و آسفالت، اصلاح هندسی معابر سطح شهر از جمله پروژه هایی است که شهردار شاهین شهر در ادامه از آنها نام برد و اعلام کرد که در دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید.

وی احداث پروژه یادمان شهدای گمنام شاهین شهر را از جمله پروژه‌های در دست اجرای شهرداری شاهین شهر معرفی و تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان در دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

اجرای پروژه قطار شهری شاخص ترین پروژه شهرداری شاهین شهر در سال آینده می باشد

شهردار شاهین شهر در ادامه از اجرای پروژه قطار شهری شاهین شهر- اصفهان که یکی از پروژه های مهم شهرداری شاهین شهر با اعتباری بالغ بر 8000 میلیارد ریال می باشد خبر داد و خاطرنشان کرد: طول این پروژه 19.5 کیلومتر است که مسئولیت 13.5 کیلومتر آن برعهده شهرداری شاهین شهر و مسئولیت اجرای 6 کیلومتر دیگر برعهده شهردری اصفهان می باشد که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری این پروژه، تا چهار سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی از کلنگ زنی بزرگترین پروژه سرمایه گذاری شاهین شهر در سال جاری با نام مجتمع بزرگ امام حسین(ع) (میدان سمبلیک) با کاربری تجاری، خدماتی و اداری به مساحت 126 هزار متر مربع در چهار فاز، با اعتبار 4200 میلیارد ریال در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: فاز اول آن با اعتباری بالغ بر 950 میلیارد ریال در 37 هزار متر مربع در دهه مبارک فجر امسال عملیاتی خواهد شد.

شهردار شاهین شهر بهره برداری از ساختمان جدید شهرداری و افزایش سرانه فضای سبز در شهر شاهین شهر را از دیگر پروژه های مهم و در دست احداث شهرداری نام برد و افزود: ساختمان جدید شهرداری با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان در دست احداث می باشد همچنین پنج پارک محله ای بزرگ با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان نیز دردست اقدام می باشد.

پالایشگاه اصفهان از سال آینده موظف به پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری شده است

وی در ادامه به وجود صنایع بزرگ و آلاینده پیرامون شاهین شهر اشاره کرد و افزود: متاسفانه از سال 91 که پالایشگاه به عنوان صنعت سبز معرفی شد این واحد هیچ عوارضی بابت آلایندگی و خسارات ناشی از آن پرداخت نکرده است اما با پیگیری های فراوان آلاینده بودن این واحد صنعتی به اثبات رسیده و پرداخت عوارض آلایندگی از ابتدای سال آینده قطعی می باشد هرچند عوارض سالهای 93 و 94 نیز باید پرداخت شود.

امیری به اجرای طرح پارک بزرگ از پلیس راه شاهین شهر تا میدان استقلال اشاره کرد و افزود: این طرح با همکاری شهرداری اصفهان کلید خورده است که بر اساس آن شهرداری شاهین شهر از پلیس راه تا پالایشگاه و شهرداری اصفهان نیز از پالایشگاه تا میدان استقلال را جنگل کاری می شود که برای اجرای این طرح با مشکلات مالکین خصوصی روبر هستیم که برطرف خواهد شد.

وی در خصوص ساماندهی پل گرگاب بیان کرد: با توجه به نامناسب بودن ورودی شرق شاهین شهر طرح مطالعاتی انجام و به شورای ترافیک ارسال گردید که در نهایت تعریض پل گرگاب و ساماندهی این ورودی در برنامه دوم طرح پنجم توسعه انجام خواهد شد.

احداث فرهنگسرا نوید شهردار شاهین شهر به اهالی محله حاجی آباد

شهردار شاهین شهر در خصوص طرح توسعه محله حاجی آباد بیان کرد: سال گذشته شهرداری با آزادسازی، زیر سازی و جدول گذاری بلوار شاهد را در این محله ایجاد و ورزشگاه حاجی آباد را نیز تکمیل و در اختیار مردم این محله قرار داد، در سال آینده نیز شهرداری در نظر دارد مجموعه فرهنگی مناسبی برای مردم این محله احداث نماید که برای این کار مشارکت و همکاری مردم این محله را به یاری می طلبد.

وی به پروژه های در دست احداث شهرداری اشاره کرد و افزود: شهرداری شاهین شهر در سال جاری با اعتباری بالغ بر 2000 میلیارد ریال قرارداد با بخش خصوصی در قالب پروژه تجاری خدماتی نور واقع در میدان خلیج فارس با مساحت 24 هزار متر مربع و اعتبار 500 میلیارد ریال، پروژه تجاری، اداری، فرهنگی و تفریحی خیابان آیت الله طالقانی با اعتبار 500 میلیارد ریال و فاز یک پروژه مجتمع تجاری اداری و خدماتی میدان امام حسین(ع) با اعتبار حدود 1000 میلیارد ریال منعقد کرده است.

احداث ساختمان اداری اتوبوس رانی با اعتبار ۱/۵ میلیارد تومان، بهسازی، نوسازی، جدول گذاری سایت اداری با اعتبار ۱میلیارد و 700میلیون تومان،  پروژه خیابان پردیس در متراژ 17 هزار متر مربع با اعتبار ۸۰۰میلیون تومان، پروزه فرهنگسرای خانواده با اعتبار ۱میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و مرحله اول طرح اقامتگاه شرق که محلی برای استقرار و استراحت مسافران می باشد با اعتبار اولیه 1.5میلیارد تومان از جمله پروژه های در دست احداث شهرداری شاهین شهر می باشد که به آنها اشاره شد.

امیری اضافه کرد: پارکینگ طبقاتی خیابان فردوسی با اعتبار ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان که در نیمه اول سال ۹5 و پل مکانیزه سه راه عطار با اعتبار ۲ میلیاردو ۸۰۰, میلیون تومان نیز ظرف ۲ماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.