۱۵:۴۱ - جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

امام جمعه شاهین شهر:

مسولان در برابر نفوذ دشمن قاطعانه عمل کنند/ بهمن یادآور روزهای پیروزمندانه انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام ملکیان گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که تنها ۱۰ درصد ثروت کشور در اختیار ۹۰ درصد مردم قرار داشت و با وجود مشکلات و سختی های فراوان معیشت مردم، شاه جشن پر هزینه ۲۵۰۰ ساله را برگزار می کرد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به ششم بهمن ماه سالروز حماسه تاریخی مردم آمل در مقابل رژیم ستم‌شاهی اشاره کرد و گفت: حماسه غرورآفرین مردم این شهر موجب شد از آمل به‌ عنوان شهر هزار سنگر یاد شود.

وی با بیان اینکه خطر منافقین از کفار بیشتر است گفت: خداوند متعال با نزول سوره ای درباره منافقین جایگاه آنان را در پایین ترین مرتبه جهنم جای داده است.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان نماز جمعه را جایگاه برملا کردن کید و مکر منافقین دانست و افزود: منافقین در سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی با انجام ترورهای کور 17 هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رسانده اند.

وی آغاز بهمن ماه را یادآور روزهای پرحرارت نهضت پیروزمندانه انقلاب اسلامی خواند و در پاسخ به کسانی که با شبهه افکنی وضعیت معیشت مردم قبل از انقلاب را بهتر می دانند به برخی از دستاوردهای بسیار مهم انقلاب اسلامی اشاره و به مقایسه جامعه قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با پرداختن به دلایل کاهش صادرات نفت بعد از پیروی انقلاب اظهار کرد: رشد مصرف داخلی به علت دو برابر شدن جمعیت، صیانت از این سرمایه ملی و تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی از جمله عوامل کاهش صادرات نفتی بوده است.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که ۹۰ درصد از ثروت ایران در اختیار ۳۰ درصد جمعیت ایران بود در مقابل تنها ۱۰ درصد ثروت در اختیار ۹۰ درصد مردم قرار داشت و با وجود مشکلات و سختی های فراوان معیشت مردم شاه جشن پر هزینه ۲۵۰۰ ساله را برگزار می کرد.

حجت الاسلام ملکیان با اشاره به افزایش بیش از دو برابری جمعیت کشور از سال 57 تاکنون خاطرنشان کرد: در حالی که در سال های ابتدایی انقلاب جنگی نابرابر بر علیه مردم و انقلاب تحمیل شده بود بدلیل تحریم های ظالمانه حتی یک قرارداد فروش نفتی امضا نشده بود و هزینه جنگ را ملت ایران بر دوش کشیدند.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها پنج شهر کشور از نعمت گاز برخوردار بودند در حالی که امروز در دورترین نقاط کشور مردم از نعمت آب، برق گاز و دیگر امکانات برخوردار هستند.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر همچنین به افزایش تولیدات کشاورزی و صادرات تولیدات داخلی و دیگر دستاوردها نیز اشاره و با آمار و ارقام به تحلیل و مقایسه آنها پرداخت.

وی در ادامه به دیدار رهبر معظم انقلاب با دست اندرکاران انتخابات کشور اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در این دیدار ضمن قدردانی از اقدام به موقع سپاه در دستگیری تفنگداران آمریکایی از همه مسولان خواست که در برابر نفوذ دشمن قاطعانه عمل کنند.

حجت الاسلام ملکیان در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آغاز هفته هلال‌احمر خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شاهین شهر با مشورت سایر مسئولان 6 تا 12 بهمن را به نام هفته شاهین‌شهر نام‌گذاری کرده اند که در برگزاری جشن‌های این هفته حفظ و صیانت از شئونات اسلامی بسیار ضروری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.