۰۸:۳۰ - شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲

رابطه خمیردندان با جوش صورت

وقتی سردرد می گیرید اولین کاری که می کنید، چیست؟ رفتن سراغ قفسه داروها؟ یا شاید هم طرفدار طب های خانگی باشید.

20

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، به نقل از افکارنیوز، به آنها باور داریم، شاید چون با آنها بزرگ شده ایم، اینها چیزهایی هستند که پدر و مادرهایمان یادمان داده اند، آنها را به کار می گیریم و فکر می کنیم موثر هستند اما علم چه می گوید؟ در اینجا ۵ باور درمانی را که بسیاری از مردم به عنوان درمان های سنتی و خانگی به کار می برند از نظر متخصصان بررسی کردیم تا ببینیم مفید هستند یا مضر.
وقتی سردرد می گیرید اولین کاری که می کنید، چیست؟ رفتن سراغ قفسه داروها؟ یا شاید هم طرفدار طب های خانگی باشید. مثلاً اگر دچار سوختگی جزئی شوید چه می کنید؟ شاید از آن گروهی باشید که خمیردندان و سیب زمینی روی جای سوختگی می گذارند؟ همه ما چیزهایی در مورد درمان های سنتی و خانگی از پدر و مادرها و قدیمی ها شنیده و شاید هم به کار بسته ایم. شاید طرفدار پروپاقرص این گونه توصیه ها باشید و فکر کنید این توصیه ها معجزه می کنند.

در این مطلب ما از متخصصان مختلف در مورد برخی نسخه های معمول استفاده کرده اند، پرسیده ایم. متخصصان پوست و مو در مورد تاثیرات مثبت و منفی یا بی فایده بودن این شیوه ها صحبت کرده اند.

شستن چشم با چای کار درستی است؟

التهاب چشم ـ ورود جسم خارجی به چشم یا بروز مشکلات چشمی

بسیاری از مردم عادی می گویند در زمان بروز مشکلات چشمی سعی می کنند چشم شان را با چای بشویند. این شیوه شاید در غرب عجیب باشد اما در خاورمیانه بسیار رایج است. وقتی یک مژه با یک تکه چوب داخل چشم شما رفت انگار شستشو با چای می تواند مفید باشد. برخی افراد پیشنهاد داده اند که یک پارچه کتان را در چای ولرم خیس کنید و به داخل چشم بکشید تا چشم تان از جسم خارجی پاک شود.

نظر متخصص چشم در این زمینه چیست؟

دکتر فاور وروسان، متخصص بیماری های چشم می گوید: اگر هیچ چیز خارجی مثل اسانس های طعم دهنده یا مثلاً عسل یا شیر در چای نباشد و اگر چای گرم یا داغ نباشد می توان از آن به عنوان شستشو دهنده چشم استفاده کرد. البته قطعاً استفاده از قطره شستشو دهنده استریل چشمی یا محلول های شستشوی لنز انتخاب های بهتری هستند اما اگر هیچ کدام از آنها در دسترس نبود چشم تان را با چای ولرم یا آب معمولی شستشو دهید.

خمیردندان جوش ها را خوب می کند؟

مشکل جوش و آکنه

بسیاری از میانسالان می گویند در دوران نوجوانی و جوانی برای مقابله با جوش های صورت شان به «خمیردندان» متوسل شده اند. این استفاده از خمیردندان برای درمان جوش ها سابقه ای طولانی دارد و جالب اینکه بسیاری از این افراد می گویند استفاده از خمیردندان باعث کاهش جوش های صورت آنها شده است.

نظر متخصص پوست در این زمینه چیست؟

دکتر پگی کاندلر، متخصص پوست و مو در این زمینه می گوید: «هیچ مطالعه علمی در مورد تاثیر خمیردندان روی کاهش بروز جوش صورت یا بهبود جوش های صورت انجام نگرفته است اما یک نکته مشخص است آن هم اینکه برخی از انواع خمیردندان ها مواد معدنی مختلفی را در خود دارند و ممکن است ترکیبات ضدباکتری هم در داخل خمیردندان ها باشد. ترکیب این مواد می تواند روی وضعیت جوش های صورت تاثیر بگذارد و آنها را بهتر کند. این نکته را هم باید در خاطر داشت که استفاده از تقریباً تمامی خمیردندان ها روی پوست بی خطر و بدون عارضه است. پس می شود گفت این شیوه بی خطر و ارزان است و شاید هم موثر باشد.

نسخه ای طبیعی برای تسکین درد

مچ پای پیچ خورده

خب، طبیعی است اولین درمان پیشنهادی کیسه سخ یا کیسه آب گرم باشد اما درمان سنتی که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند استفاده از مرهم «تخم مرغ و نمک» است. شیوه استفاده از این مرهم هم ساده است: یک تخم مرغ را می شکنید و به آن نمک می زنید و سپس مخلوط می کنید و آن را روی مچ پا می مالید و روی آن را با یک پارچه تمیز می بندید. کسانی که از این شیوه استفاده می کنند می گویند تخم مرغ پروتئین هایی دارد که کمک می کند لیگامان های آسیب دیده و مفصل مچ پا یا التیام پیدا کند و نمک هم باعث تخلیه آب از ناحیه ملتهب و کاهش تورم موضع می شود.

نظر متخصص ارتوپدی در این زمینه چیست؟

کلانزر دیویس، متخصص ارتوپدی در این مورد می گوید: «از نظر علمی هیچ مدرک و یافته ای به نفع موثر بودن این شیوه و این مرهم وجود ندارد. در ضمن یادتان باشد در مورد هر ماده غذایی خاص باید دقت کنید. شاید گذاشتن تخم مرغ خام روی مچ پا خطرناک نیست اما گذاشتن نمک روی پوست اصلاً توصیه نمی شود. به هیچ عنوان نمک خانگی را روی زخم یا تورم و پیچ خوردگی نریزید. اگر هم فکر می کنید نمک برای درمان مفید است از سرم های استریل نمکی که در داروخانه ها موجود است برای شستشوی ناحیه آسیب دیده تان استفاده کنید.

سیر خام درمان می کند؟

نیش حشرات

تعدادی از افراد معتقدند سیر خام می تواند برای بهبود جای نیش حشرات و به خصوص نیش زنبور به کار رود. در بسیاری از کشورهای جهان از سیر خام برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می شود. در این شیوه پوست سیر کنده می شود و سیر خام روی ناحیه گزش یا دارای مشکل پوستی مالیده می شود. گاهی هم چند تکه سیر روی پوست گذاشته و روی آن با پارچه بسته می شود.

نظر متخصص پوست در این زمینه چیست؟

دکتر اریکا فاستر، متخصص بیماری های پوست و مو در نیویورک می گوید: سیر خام از آن موادی است که خیلی از مردم جهان از آن برای حل مشکلات جسمی مختلف استفاده می کنند. در مورد استفاده از آن برای درمان های پوستی باید گفت در برخی افراد تسکین بخش است و در بعضی دیگر اثر عکس دارد، یعنی باعث تحریک و بروز مشکلات پوستی می شود. اگر اصرار دارید از سیر خام برای حل مشکلات پوستی تان استفاده کنید بهتر است تکه های سیر را بیشتر از یک ساعت روی ناحیه آسیب دیده نگذارید در ضمن اگر طی چند ساعت بعدی جای گزش بدتر شد یا ورم کرد، حتماً به پزشک مراجعه کنید. مشکل عمده ای به نام «سلولیت» وجود دارد که نوعی عفونت است و بسیار خطرناک است. پس اگر جای زخم خوب نشد و دردناک بود یا تورم داشت یا تب کردید سریع به پزشک مراجعه کنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.