۱۹:۱۲ - جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲

اختصاصی شاهین نا/مسیب نجیمی

دهه فجر و عبرتها

با تفکر در آیه 26 سوره مبارکه انفال پی می بریم که انقلاب اسلامی می تواند تأویلی از این آیه شریفه باشد، 7 نکته مهم انقلابی در این آیه شریفه آمده است.

najemi

پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، 

دهه فجر و عبرتها 

و اذکرو اذانتم قلیل مستضعفون فی الارض تخافون ان یتخطفکم الناس فاو اکم وایدکم بنصره و رزکم من الطیبات لعلطم تشکرون (انفال 26)، ای مومنان بیاد آورید روزی که شما در زمین اندک و مستضعف بودید در میان دشمان بسیار، و ترسناک بودید، وحشت می کردید از دشمنان به شما پناه دادیم و سپس شما را جمع کردیم و کمک کردیم و رزق شما کردیم از طیبات تا شکرگزار آن باشید.

با تفکر در این آیه شریفه پی می بریم که انقلاب اسلامی می تواند تأویلی از این آیه شریفه باشد و 7 نکته مهم در این آیه شریفه آمده شرح آن موجب.

1- شما اندک بودید در برابر دشمنان: بیاد آوریم در این سرزمین، وابسته ترین و مرتجع ترین رژیم جهان نوکر آمریکا، متحد و دوست صمیمی اسرائیل، مروج فساد و بی دینی و لاابالی گری حکومت می کرد، مواهب خدادادی به ملت، از جمله نفت در اختیار بیگانگان، نیروی جوان این کشور اراده آن سرکوب می شد و حق رسیدن به بلوغ فکری نداشت، چون همه چیز در وابستگی به غرب تعریف می شد، از فرهنگ ملت، تاریخ ما را هم از هجری به شاهنشاهی تغییر داده بودند.

2- تخافون (ترسناک بودید): ترسناک بودید و هر لحظه می ترسیدید ساواک شما را برباید، این وضعیت مومنین بود، ساواک برای کسی دعوتنامه نمی داد می ربودند و 80 نوع شکنجه در انتظار … .

3- با ترس و واهمه دینداری می کردید:  وضعیت مردم دیندار ترس و واهمه بود، حتی در بین خانواده و اقوام نیز اگر یک جلد رساله عملیه امام خمینی(ره) یا یک جلد کتاب مناسب برای مطالعه داشتیم جرأت ترویج آن را نداشتیم.

4- ما به شما سرپناه دادیم (فاواکم):  جمهوری اسلامی برای ملت ما سرپناه شد، که با انقلاب اسلامی زیر چتر نظامی قرار گرفتیم، که مستقل ترین، مترقی ترین، با ثبات ترین و متعهد ترین حکومت روی زمین، جمهوری اسلامی است.

امروز در ایران، اسلام کتاب و عترت، جایگزین خرافه و بدعت، اسلام تعبد و تعقل جایگزین ذلت و جهالت، اسلام جهاد و شهادت جایگزین قعود و اسارت، اسلام علم و معرفت جایگزین تحجر و غفلت، اسلام دیانت و سیاست جایگزین لاابالی گری و بی تفاوتی، اسلام قیام و عمل جایگزین بی حالی و افسردگی، اسلام نجات بخش محرومان جایگزین بازیچه دست قدرتها بودن و در یک کلام، اسلام ناب محمدی(ص) جایگزین اسلام آمریکائی شده است.

5- و ایدکم بنصره ، سپس شما را کمک کردیم به نصرتهای خودمان:  از ابتداء پیروزی انقلاب تا هم اکنون، دشمنان با تمام توان بر علیه این نظام طراحی توطئه های سنگینی از جمله فتنه های اول انقلاب، ترورها، 8 سال تحمیل جنگ، تهدیدات نظامی و بین المللی، جنگ نرم، جنگ اقتصادی و… ، ولیکن در هجمه ها نصرتهای خدا نصیب ملت ما شد.

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله) می فرمایند: مصداق عینی تحقق وعده الهی نظام جمهوری اسلامی است، و از مصادیق بازر این فرمایش صریح خداوند است، ((وکان حقا علینا نصرالمومنین))، یاری کردن مومنان حقی است بر ما، و این یعنی یاری و کمک خداوند به مومنان عصر حاضر در تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران متجلی شده است.

معظم له در ادامه می فرمایند: (( همانگونه که پیروزی انقلاب اسلامی در شرایط ناباورانه سال 57 ، مصداق تحقق وعده الهی بود ، ادامه انقلاب اسلامی و توانمندی و قدرتمندی و پیشرفت افزایش یابنده آن نیز به رغم همه تند بادها و فشارهای سنگین و دشمنی عمیق دنیای استکبار ، مصداق عملی شدن وعده الهی است ))، از این نکته می توان فهمید که ملت ایران در مسیری حرکت می کند که وعده الهی در آن استمرار دارد و این نکته سر ناکامی های پی در پی دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی است.

6- ورزقکم من الطیبات (از طیبات رزق شما قرار دادیم): بهره مندی ملت از نعمت ولایت فقیه، بدست آوردن عزت و اقتدار، شکست هیمنه آمریکا و ختم حاکمیت آمریکا بر کشور از انزوا در آمدن اسلام و مذهب و تشیع، بیداری ملت‌های مسلمان و صدور انقلاب اسلامی و جهانی شدن آن، اثبات شد که دین از سیاست جدا نیست، رد نظریه های شرقی که دین را افیون می دانستند، زحمت همه انبیاء الهی و 14 معصوم در 22 بهمن سال 1357 به بار نشست، و بار دیگر 22 بهمن روز غلبه اسلام بر کفر قرار گرفت، خداوند یوم الله را نصیب ملت ایران کرد، مواهب خدادادی به ملت در اختیار ملت قرار گرفت، نیروی جوان ما در کشور هویت خود را پیدا نمود و امروز با افتخار دارای پیشرفتهای بزرگ علمی است، و به اعتراف سران کفر، جهان به پیچ تاریخی رسیده است که تابلوهای راهنمایی آن را خمینی و خامنه ای نصب کرده اند.

7- لعلکم تشکرون: شکر این نعمات چیست؟ در ادامه مسیر با توکل به خدا که خداوند ما را کفایت می کند،

اول) باید همه تلاش کنیم و بدانیم که اگر انقلاب اسلامی معجزه بزرگ قرن بود، تداوم 35 ساله آن در فضایی که دشمنی علیه انقلاب بسیار بیشتر از دوران پیروزی است، معجزه ای بسیار بزرگتر از وقوع آن قلمداد می شود، و دشمن دنبال تضعیف رهبران شایسته ای که به ملت ما روح امید، خود باوری و اعتماد به نفس را دمیدند می باشد و ما باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد، و این نظام است که حافظ ملت ایران خواهد بود، و روز بروز حرکت پرشتاب ملت ایران برای فتح قله های عزت تا ایجاد تمدن جدید نوین اسلامی را تحقق بخشد، و با تبعیت از مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) این نظام را حفظ نموده، تا بتوانیم این انقلاب را تحویل صاحب اصلی خودش حضرت امام زمان (عج) قرار دهیم.

دوم) حفظ سرمایه هایی که پدر، بانی و مربی و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برای کشور ما ذخیره کرده اند از جمله: عزت و استقلال ملی، استقلال سیاسی، خودباوری ملی، خودباوری فرهنگی، ایمان عمیق مردم، شجاعت مردم در برابر دشمن و فریب نخوردن، حفظ وحدت، تقویت عدالت، علم و شکوفایی استعدادها، جهت گیری و فضای دینی و معنوی، افزایش توفیقات علمی در کشور و حفظ اصول امام خمینی (ره) در سیاست داخلی، در سیاست خارجی، در مسائل فرهنگی، در مسائل اقتصادی و حفظ سه باور اصلی امام راحل که (خدا باوری ، مردم باوری و خود باوری) موفق شدند این تحولات عظیم را پی ریزی کنند.

تهیه کننده: مسیب نجیمی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.