۰۸:۳۴ - پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴

با پیگیری های نماینده شهرستان در مجلس؛

600 میلیارد تومان سهم عوارض آلایندگی پالایشگاه به شهرهای اطراف پرداخت می شود

با پیگیری های نماینده شاهین شهر و میمه در مجلس علاوه بر اجرای طرح بهینه سازی در پالایشگاه اصفهان، 600 میلیارد تومان سهم آلایندگی این پالایشگاه به شهرستان های اطراف پرداخت می شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در گفت‌وگو با خبرنگار شاهین نا؛ با اشاره به وضعیت آلایندگی پالایشگاه اصفهان و مشکلات زیست محیطی که بوجود آورده است گفت: بر‌اساس مطالعات صورت گرفته پالایشگاه اصفهان دارای آلاینده‌های زیادی است.

وی اضافه کرد: با توجه به آلایندگی ذاتی صنایع نفتی بر محیط پیرامون و تاثیرات سوء این آلاینده ها بر شهروندان شهرهای اطراف متأسفانه در سال‌های گذشته این پالایشگاه آنچه برای جبران آلایندگی در تعهد داشته را نه به شهر اصفهان و نه به شهرستان های شاهین‌شهر و میمه، برخوار و خمینی‌شهر و یا دیگر مکان‌هایی که از آن سهم می‌برند، پرداخت نکرده است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: بحمدالله با پیگیری های دوساله ای که داشتیم موفق شدیم از سازمان محیط زیست ابلاغ تشخیص آلاینده بودن پالایشگاه اصفهان زا اخذ کنیم.

وی افزود: برای گرفتن این ابلاغ با موضوعات مختلفی روبرو بودیم که پس از پیگیری های فراوان و  چندین جلسه با مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست از جمله رئیس و معاونان این سازمان موفق به اخذ این ابلاغیه شدیم.

نماینده مردم شهرستان در مجلس اذعان کرد: با پیگیری های انجام شده سهم آلایندگی این پالایشگاه ۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شد که بر اساس طرح تقسیمی قانون اساسی کشور سهم بهره مندی هر یک از شهرستان های شاهین شهر و میمه، برخوار، خمینی شهر و اصفهان، خمینی شهر و دیگر شهرهایی که درمعرض خطر آلاینده های این پالایشگاه قرار دارندمشخص و پرداخت می شود.

وی اذعان کرد: بهرحال برای شهرداری ها و دهیاری ها و هم مردم از این بابت که این حقی که باید گرفته می شد از پالایشگاه گرفته شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هدف اصلی ما رفع آلایندگی است با پیگیری هایی که صورت گرفته است یک طرح بهینه سازی در پالایشگاه انجام می شود.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح بهینه سازی به بیان خسرویان معاون مدیرعامل شرکت تولید و پخش فراورده های نفی کشور روزانه ششصد تن آلاینده کاهش پیدا می کند که کاهش این مقدار آلاینده، کار بسیار مثبتی است که در حال پیگیری می باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.