۱۳:۰۶ - جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴

سوء استفاده برخی ثبت‌نام کنندگان مجلس خبرگان از تأییدیه های مراجع

حجت الاسلام “ن” که یکی از ثبت نام کنندگان برای مجلس خبرگان است، اخیراً برگه هایی مبنی بر اجازه دریافت وجوهات شرعی مردم به نمایندگی از برخی از مراجع تقلید و آیات عظام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ برخی از ثبت نام کنندگان برای مجلس خبرگان رهبری، طی روزهای گذشته همزمان با پایان یافتن زمان ثبت نام برای این مجلس، اقدام به انتشار تأییدیه هایی از سوی برخی از مراجع و آیات عظام برای خود در فضای مجازی کرده اند.

در همین راستا حجت الاسلام “ن” که یکی از ثبت نام کنندگان برای مجلس خبرگان است، اخیراً برگه هایی مبنی بر اجازه دریافت وجوهات شرعی مردم به نمایندگی از برخی از مراجع تقلید و آیات عظام کرده است.

این اقدام به منظور فضاسازی برای تأیید شرط اجتهاد این افراد و عدم شرکت در آزمون علمی که توسط شورای نگهبان برگزار می‌کند، صورت گرفته است.

این در حالی است که طبق قانون درجه علمی و اجتهاد نامزدها باید برای فقهای شورای نگهبان از طرق مختلف مشخص شود که یکی از آنها برگزاری آزمون اجتهاد است.

آیت الله مومن نیز پیش از این اظهار داشته بود که یکی از جهاتی که تصمیم گرفته شد اجازه اجتهاد از مراجع تقلید فایده ای نداشته باشد این بود که اعتبار داشتن اجازه اجتهاد موجب می‌شد که عده ای برای گرفتن اجازه اجتهاد به مراجع عظام تقلید اصرار کرده و باعث آزار و اذیت ایشان شوند و حتی بعضی از مراجع فرمودند که به اجازه اجتهاد ما ترتیب اثر ندهید.

در همین راستا روز گذشته شورای نگهبان طی اطلاعیه ای از کلیه کسانی که برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده‌اند به جز اعضای فعلی مجلس خبرگان رهبری و کسانی که در گذشته در آزمون خبرگان که از طرف شورای نگهبان برگزار شده شرکت کرده و از نظر علمی تأیید شده اند، خواست تا در آزمون علمی شرکت کنند.

منبع:راه دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.