۰۸:۱۶ - شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴

خوب ببینیم، بیندیشیم و انتخاب کنیم؛

تکنیک های انتخاباتی/ مرجع سازیِ اطلاع رسانی

برخی از احزاب، جریان ها و گروه های سیاسی برای هدایت افکار عمومی به سمت مسیر دلخواه خود، طرح ها و برنامه هایی اجرا می کنند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امروزه دنیای تبلیغات انتخاباتی به شدت دگرگون شده است، دیگر از شیوه های تبلیغات انتخاباتی قدیمی خبری نیست شاید زمانی اطلاع رسانی تبلیغات انتخاباتی به زدن چند تراکت و بنر تبلیغاتی خلاصه می شد اما در دنیای امروز شیوه ها و تکنیک های تبلیغات مستقیم از اثرگذاری کمتری برخوردار است.

در آستانه انتخابات هفتم اسفند ماه مناسب است که با برخی تکنیک های تبلیغات انتخاباتی آشنا شویم. برخی از احزاب، جریان ها و گروه های سیاسی برای هدایت افکار عمومی به سمت مسیر دلخواه خود، طرح ها و برنامه هایی اجرا می کنند که برای عموم مردم ناشناخته است اما در دنیای رسانه و تبلیغات سیاسی، امری کلیشه ای و شناخته شده به شمار می رود.

در حالی که به ایام انتخابات نزدیک میشویم جریانات سیاسی با استفاده از تکنیک های انتخاباتی و سیاسی در تلاش هستند تا با مدیریت افکارعمومی و تاثیرگذاری بر جو جامعه و مردم دستگاه محاسباتی آنها را تحت تاثیر قرار دهند و آراء آنها را به روش های بعضاً دور از اخلاق به سمت خود جذب نمایند.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات تنور فضای مجازی برای برخی جریان ها داغ تر از همیشه شده است. مرجع سازی اطلاع رسانی با هدف وحدت نمایی و اختلاف افکنی از جمله مواردی است که در اظهارات و فعالیت های برخی کاندیداهای انتخابات دیده می شود.
توجه کنید ببینید تاکنون با کدام یک از این تکنیک ها توسط جریانات سیاسی مواجه شده اید؟!

 

 

برای دریافت کلیک کنید

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.