۱۵:۳۶ - دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه:

پروژه احداث درمانگاه مسیبی شهر گز باید تا پایان سال به اتمام برسد

فرماندار شهرستان تأکید کردند تعیین تلکلیف پروژه‌ها الویت اصلی را دارد.به همین منظور به مطالعه و هم افزایی بیشتراعضا در خصوص پروژه‌های بلا تکلیف را خواستار شدند.

jalaseh1

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، جلسه بررسی مسائل درمانی شهر گز با حضور هادی‌زاده فرماندار شهرستان، دکتر روستا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و اعضای شورای شهر گز در محل فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

عرفانی نایب رئیس شورای شهر گز با بیان اینکه مهمترین مشکل شهر گز مسئله دارو و درمان می باشد درخواست رسیدگی ویژه نسبت به این مبحث را داشتند.

 

شایان عضو شورای شهر گز نیز با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی شهر گز و همچنین جمعیت 24 هزار نفری این شهر وجود مرکز مجهز به امکانات پزشکی و درمانی از قبیل سونوگرافی، رادیولوژی و غیره را لازم دانستند و همچنین خواستار سرعت بخشیدن به کار درمانگاه مسیبی شهر گز شدند.

 

محمدیان عضو دیگر شورای شهر گز بیشترین ارتباط و گلایه مردم شهر گز نسبت به مسئله درمانی و بهداشتی مطرح کردند و خواستار تجهیز درمانگاه‌های مسیبی و جعفریان  شدند و افزودند: مسئله آموزش پیشگیری را جدای از خدمات بهداشتی امری ضروری دانستند.

 

حسینعلی‌پور عضو شورای شهر گز خواستار نظارت بیشتر به ساعت کار پزشکان و پرسنل مراکز درمانی شدند.

 

دکتر روستامدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان وظیفه شبکه بهداشت را ارتقاء سلامت جامعه دانستند و افزودند: از آنجاییکه باید نعمت بزرگ سلامتی حفظ شود، با ایجاد پایگاه‌های بهداشتی در سطح جامعه تلاش میکنیم که سطح سلامت جامعه را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه پایگاه بهداشتی جای درمان نیست، این وظیفه به عهده مراکز درمانی است،افزود: پزشک پایگاه موظف به پایش سطح سلامت جامعه و ارائه گزارش می باشد.

با وجود اینکه احداث داروخانه شبانه روزی کار بزرگ و سنگینی بود با همکاری و پیگیری‌های فراوان و هماهنگی‌‌هایی که صورت گرفت توانستیم داروخانه شبانه‌روزی در شهر گز ایجاد کنیم که روز شنبه افتتاح گردید.

تنها شهری که در سطح شهرستان به جز شاهین شهر درمانگاه شبانه روزی وجود دارد شهر گز است، که 24 ساعته آماده پاسخگویی به مراجعات مردم شهر گزمی باشد.

وی با بیان اینکه کیفیت هدف اصلی ما می باشد، نه کمیت، افزود در همین راستا کار نظارتی به مراکز درمانی بطور مرتب انجام می شود.

مسئول بهداشت محیط شهرستان با اشاره به کنترل بیماری سالک درمنطقه، کاهش مرگ و میر کودکان زیر 5 سال، کاهش بیماری سرطان سینه افزود: همه بواسطه تلاش و زحمات پزشکان، پرستاران و پرسنل مراکز بهداشتی شهرستان می باشد.

هادی زاده فرماندار شهرستان در جلسه بررسی مسائل درمانی شهر گز با بیان اینکه: مردم ما مردمی قدردان هستند، افزودند: در یک شهری با جمعیت 23 هزار نفری توقع داشتن درمانگاه و داروخانه شبانه‌روزی توقع بالایی نیست.

ایشان با اشاره به کاردان و فعال تر بودن شورای اسلامی این دوره شهر گز افزودند: در دوره‌هایی که هستیم کار‌های اساسی و زیربنایی را باید به نحو خوب انجام دهیم.

فرماندار شهرستان تأکید کردند تعیین تلکلیف پروژه‌ها الویت اصلی را دارد.به همین منظور به مطالعه و هم افزایی بیشتراعضا در خصوص پروژه‌های بلا تکلیف را خواستار شدند.

ایشان افزودند: با 80درصد پیشرفت فیزیکی کار احداث درمانگاه مسیبی شهر گز، این پروژه باید تا پایان سال 92 به اتمام برسد.

همچنین دهه فجر را جهت افتتاح و جابجایی مرکز بهداشتی شماره 2 به ساختمان جدید انتخاب کردند.

 jalaseh4

jalaseh1 jalaseh3 jalaseh5

jalaseh2

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.