۱۴:۰۰ - دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴

کارشناس مسائل سیاسی و منطقه ای:

ورود جدی ایران به سوریه بساط تکفیری ها را جمع می کند/ آذربایجان تحت سلطه صهیونیست هاست

ترکیه در ظاهر مخالف داعش ولی در باطن حامی این گروه تروریستی است و خواهان گسترش نظریه امپراطوری خود هست.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: شبهه ای در خصوص حضور مستشاری نیروهای ایرانی در سوریه بعضاً مطرح می شود، که می توان این چنین پاسخ گفت: ایران در قضیه سوریه حضور جدی ندارد که اگر خلاف این بود، سفره تکفیری ها خیلی زودتر جمع شده بود.

سیدجلال حسینی در ادامه عنوان کرد: حضور ما در سوریه فقط در مناطق شیعه نشین و حرمین اهل بیت (ع) است و نکته دیگر این است که داعش صراحتاً بیان کرده، علت حضورش در عراق و سوریه، ایران می باشد، پس این که ما بتوانیم آن ها را در فراسوی مرزهایمان درگیر و زمین گیر کنیم، یک تاکتیک راهبردی است.

وی گفت: داعش در کشوری مثل فرانسه که به عنوان پلیس اروپا معرفی می شود و دارای امنیت بالایی است عملیات انجام می دهد، که البته از نظر بنده این حرکت، حرکتی صهیونیستی-آمریکایی برای اقناع آرای عموم مردم غرب برای حضور گسترده در منطقه است.

حسینی علت حضور ترکیه در عراق را، به منظور تامین امنیت نفت ارسالی داعش عنوان و ادامه داد: ترکیه در ظاهر مخالف داعش ولی در باطن حامی این گروه تروریستی است و خواهان گسترش نظریه امپراطوری خود هستند ولی با استقبال منطقه از دیدگاه انقلاب اسلامی روبرو شدند؛ براساس گمانه زنی ها ترکیه می خواهد ناتو را وارد منطقه کنند.

کارشناس مسائل منطقه، تقابل مرتجعین با شیعیان در منطقه را بدلیل گسترش روزافزون اندیشه شیعه و اهل بیت (ع) در جهان عنوان کرد.

وی یکی از دلایل شکل گیری گروه های تکفیری را بر محدودسازی اندیشه انقلاب اسلامی، اهل بیت (س) و تفرقه بین شیعه و اهل تسنن مطرح کرد، البته به حول و قوه الهی این امر محقق نشد و گرایش اهل تسنن و عموم مردم جهان به تفکر شیعه بیشتر شده است.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: بیشترین نفوذ صهیونیست ها بر کشور آذربایجان و سران و مسئولان این کشور است و اتفاقات اخیر هم نشأت گرفته از همین سلطه و نفوذ صهیونیستی است. در این کشور پیاده روی همجنس بازان انجام می گیرد و تنها کشوری که به غیر از اسراییل، روز اسراییل دارد، آذربایجان است.

حسینی با ابراز تاسف از دولت و دولتمردان بدلیل تحلیل اشتباه در قضایای مختلف تاکید کرد: در قضیه هسته ای با این تفکر که مذاکرات برطرف کننده مشکلات است وارد شد و متاسفانه زمینه نفوذ آمریکا در ایران مهیا شد و امتیازات زیادی به طرف های مقابل داده شده است.

وی تصریح کرد: دولت بر دیدگاه برخورد نرم قائل است، در صورتی که بعضی مواقع باید از موضع استحکام با مسائل برخورد کرد، به عنوان مثال: در زمینه برخورد با عربستان در موضوع حادثه فاجع انگیز منا، اگر رهبری وارد عمل نشده بودند، عربستان از همکاری خودداری می کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.