۰۸:۵۰ - یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:

برداشت میانگین 4 تن گندم در هر هکتار/ خرید تضمینی بیش از 5 هزار تن گندم از کشاورزان

رستمی مدیر جهاد کشاورزی شاهین شهر و میمه با بیان اینکه در سال زراعی گذشته بیش از سه هزار و 500 هکتار از زمین های زراعی شهرستان به زیر کشت گندم رفته است تصریح کرد: با رها سازی به موقع آب، کشاورزان به طور متوسط از هر هکتار 4 تن گندم برداشت کردند.

 مدیر جهاد کشاورزی شاهین شهر و میمه در گفتگویی با پایگاه خبری شاهین نا؛ از خرید تضمینی پنج هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خبر داد و گفت: این مقدار گندم توسط شرکت تعاونی شهدای گرگاب و شرکت تعاونی های روستایی که تحت نظارت سازمان تعاون روستایی می باشد خریداری شده است.

وی با بیان اینکه شرکت های تعاونی خریدار محصولات کشاورزی شهرستان در حد توان انبار برای ذخیره و نگهداری محصول گندم و جو را دارند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ذرت علوفه ای به مصرف دامداری ها می رسد کشاورزانی که دامداری نیز داشته باشند در انبار و سیلوهای خود ذرت علوفه ای را برای مصرف دام نگهداری می کنند.

اصغر رستمی در ادامه از برداشت به طور متوسط 4 تن گندم در هکتار خبر داد که با رها سازی و آبیاری به موقع انجام شده تصریح کرد: در سال زراعی گذشته بیش از سه هزار و 500 هکتار از زمین های زراعی شهرستان به زیر کشت گندم رفته است.

وی سطح زیر کشت ذرت علوفه ای در سال گذشته را بالغ بر سه هزارو 500 هکتار در سطح شهرستان عنوان کرد و افزود: علی رغم نوسان قیمت ها خوشبختانه با همکاری سازمان تعاون روستایی دغدغه و نگرانی کشاورزان برطرف شد.

رستمی با بیان اینکه در سال جاري سطح زير كشت گندم شهرستان تاكنون 3538هكتار و سطح زير كشت جو نيز تاكنون 3851 هكتار بوده است. در خصوص بیمه محصولات کشاورزی گفت: از ابتداي سال زراعي 94-95 حدود 700 هكتار از اراضي زير كشت گندم و جو شامل 400 هكتار گندم و 300 هكتار جو در بخش ميمه جهت جبران خسارت ناشي از عوامل قهر طبيعت، بيمه شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال زراعی از بارش نزولات آسمانی مناسبی بهرمند شویم چراکه قطعا خشکسالی های پی درپی تاثیرات منفی بر کشاورزی منطقه خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.