۱۴:۴۷ - یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴

رئیس دادگستری شهرستان:

ستاد مدیریت بحران باید هر لحظه آمادگی لازم را داشته باشد

رئیس دادگستری شهرستان با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران تنها مختص به حوادث و بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله نیست گفت: هر لحظه ای ممکن است حادثه ناگوار و غیر طبیعی رخ دهد که برای مدیریت و مقابله با آن حادثه این ستاد باید آمادگی و پیش بینی لازم را داشته باشد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ رئیس دادگستری شهرستان در جلسه ستاد بحران شهرداری شاهین شهر با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران تنها مختص به حوادث و بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله نیست گفت: هر لحظه ای ممکن است حادثه ناگوار و غیر طبیعی رخ دهد که برای مدیریت و مقابله با آن حادثه این ستاد باید آمادگی و پیش بینی لازم را داشته باشد.

وی افزود: برای کنترل بحران باید جلسات متعدد و کارشناسی شده ای با ادارات مختلف شهرستان برگزار شود تا در مواقع ایجاد بحران مشکلی به وجود نیاید و بتوان آن را مدیریت کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه دادگستری شهرستان آماده همکاری با ستاد مدیریت بحران شهرستان می باشد خاطرنشان کرد: اتاق مدیریت بحران شهرداری یک طرح جدی و بسیار حائز اهمیت می باشد که همه برنامه های علمی و تخصصی باید در آن اجرا گردد.

شهردار شاهین شهر نیز در این جلسه با بیان اینکه اجرای پدافند غیر عامل باید برای هر پروژه عمرانی در سطح شهر ضروری می باشد گفت: اتاق ستاد مدیریت بحران باید عملیاتی و راهبردی بوده و موضوعات و مسائل بحرانی در آن رصد شود تا مشکلی در سطح شهر بوجود نیاید.

وی با تقسیم ستاد مدیریت بحران به چهار کمیته ایمنی و آتش نشانی، کنترل سیلاب، هشدار و اطلاع رسانی و تدفین تاکید کرد: کمیته های تعیین شده موظف به تشکیل جلسه و اعلام نتایج آن به ستاد مدیریت بحران می باشند.

حسین امیری در ادامه با بیان اینکه لیست کشیک کارکنان حوزه معاونت خدمات شهری تهیه شده که بر اساس آن کارکنان تا ساعت دوازده شب مشغول انجام وظیفه می باشند تاکید کرد: طرح جامع دفع آب های شهری و لایروبی جوی ها و انهار سطح شهر پیگیری و نقاط مهم و اضطراری شهر با در نظر گرفتن اولویت ها انجام پذیرد.

امیری با اشاره به اعلام آمادگی دادگستری شهرستان برای همکاری و صدور مجوز های قضایی، به معاونت خدمات شهری تاکید کرد: در اسرع وقت نسبت به پاکسازی و لایروبی مسیر رودخانه و سیلاب درون و پیرامون شهر اقدام شود.

پیمان شکرزاده عضو شورای اسلامی شاهین شهر در این جلسه ضمن تقیر از جدیت و پیگیری شهرداری شاهین شهر برای تشکیل ستاد بحران گفت: با توجه به حساسیت کار ستاد مدیریت بحران ضروری است از ستاد بحران کلان شهر اصفهان و تهران بازدیدی به عمل آمده تا از تجربیات آنان استفاده گردد.

وی خواستار ایجاد مرکز نگهداری مدارک و مستندات شهری در ستاد مدیریت بحران گردید تا در مواقع ایجاد بحران از آن استفاده گردد.

ستاد مدیریت بحران شهرداری شاهین شهر با حضور رئیس دادگستری شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر ،شهردار ، معاونان و برخی مدیران شهرداری شاهین شهر تشکیل گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.