۱۲:۳۸ - یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴

شهردار شاهین شهر:

ارتقاء فرهنگ مشورت و مسئولیت‌پذیری با تشکیل شوراهای اسلامی عینیت داده شده

امیری شهردار شاهین شهر گفت: با شکل گیری شوراهای اسلامی شهرها و روستاها خوشبختانه فرهنگ مشورت و مشارکت پذیری عینیت بخشیده شده است.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ حسین امیری در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی مدارس شاهین شهر با بیان اینکه تشکل شوراهای دانش آموزی و انتخابات شوراها و شهرداران مدارس نمادی از تمرین مردم سالاری می باشد گفت: با همکاری می توان فرهنگ مشارکت و مسؤولیت پذیری را در سطوح مختلف جامعه رشد و ارتقاء داد.

وی با اشاره به توصیه های مکرر قرآن کریم به مشورت کردن اظهار کرد: با شکل گیری شوراهای اسلامی شهرها  و روستاها خوشبختانه فرهنگ مشورت و مشارکت پذیری عینیت بخشیده شده و عملا” تصمیم گیری برای رفع مشکلات و مسائل مدیریت شهری به شوراها سپرده شده است.

شهردار شاهین شهر اضافه کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه مشورت کردن در دین اسلام و لزوم فرهنگ مشورت در بین اقشار مختلف مردم، سیاست دولت یازدهم نیز سعی در گسترش مردم سالاری و مشارکت پذیری در گروه های مختلف سنی جامعه خصوصاً در سطوح دانش آموزی می باشد.

وی تصریح کرد: دوران دانش آموزی دوران بسیار مناسبی برای پرورش مسؤولیت پذیری، تعهد و مشارکت پذیری می باشد که امیدواریم این عزیزان بتوانند از این فرصت ها استفاده کافی داشته باشند.

امیری در ادامه به عملکرد مناسب شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها کشور اشاره کرد و افزود: شکل گیری شوراهای اسلامی نمونه بارزی از مشورت و مشارکت پذیری در سطح جامعه بوده که در سطح دانش آموزی و مدارس نیز باید این موضوع تقویت شود.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر نیز در این همایش با بیان اینکه اهمیت و جایگاه شورا و مشورت آنچنان مهم و اساسی بوده که خداوند متعال در قرآن سوره ای به این نام نازل فرموده است گفت: در صدر اسلام نیز پیامبر مکرم اسلام برای بسیاری از موضوعات با اصحاب خود مشورت نموده و بر اساس نظر شورا عمل می کردند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز بارها به اهمیت و لزوم استفاده از شور و مشورت تاکید داشته اند.

علی صالحی در ادامه افزود: فکر و ایده تشکیل شوراهای دانش آموزی بسیار شایسته و بجاست زیرا در آینده این دانش آموزان در سطح مدیریتی جامعه می توانند بهتر تصمیم گیری کنند.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر به شوراهای دانش آموزی و شهرداران مدارس تاکید کرد: از موقعیت بدست آمده به نحو احسن استفاده کرده و با مشارکت در تصمیم گیری های مهم و اساسی مدرسه، برای مدیر موفق شدن در جامعه از هم اکنون تلاش کنید.

همایش شهرداران و شوراهای اسلامی مدارس شاهین شهر با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مدیران و مربیان مدارس و دانش آموزان در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.