۰۸:۰۰ - شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲

حاجی دلیگانی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

خبرهای خوش از مجلس برای شهرستان / کلنگ زنی مترو شاهین شهر در ماه آینده

حاجی نماینده مجلس عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده برای هر واحد مسکن مهر شاهین شهر مبلغ 500 هزار تومان برای کاهش نرخ آماده سازی مسکن گرفتیم که با مجموع 300 هزار تومان 800 هزار تومان از دولت برای هر واحد مسکن مهر شاهین شهر اعتبار گرفتیم

NESHAST3

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان شاهین شهر و میمه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با اشاره به اهمیت و دغدغه اصلی ایشان به موضوع مسکن مهر که موجب پیگیری‌های فراوان شده اظهار داشت: کاری که به عنوان مسکن مهر صورت گرفت کار بزرگی است که تا کنون دولتها کمتر به آن پرداخته بودند، و یکی از اصول برزمین مانده، قانون اساسی بود.

در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در خصوص مسکن مهر صورت گرفت که تاکنون اقدامی تحت عنوان مسکن مهر با این حجم صورت گرفت نداشتیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه 2میلیون واحد مسکن مهر در شهرها و 2 میلیون واحد نیز در روستاها به عنوان مقاوم سازی که  بیشتر مورد عنایت و توجه شد داریم، افزود: از این 2 میلیون واحد مسکونی نیمی به بهره برداری و نینمی درحال ساخت می باشد.

وی افزود: از حدود 5 ماه پیش که احساس کردیم که دولت جدید به بحث مسکن ورود پیدا نمی کند و بعضی از مطالب را وزیر راه و شهر سازی در این خصوص شنیدیم، باعث شد که احساس وظیفه کنیم و سئوال رسمی از وزیر داشته باشیم، وزیر هم به کمیسیون مربوطه آمد و به سئوالات پاسخ دادندولی خوب پاسخ‌های ایشان قانع کننده نبود و موضوع به صحن علنی مجلس آمد که دو هفته پیش اعلام وصول شد، از زمان وصول از سوی دولت رایزنی‌هایی بسیاری صورت گرفت و افراد مختلفی آمدند و صحبت کردندو خواستند که ما از این موضوع صرف نظر کنیم، و ماهم گفتیم موضوع شهرستانی یا منطقه و استان نیست موضوع مربوط به جوانان این کشوراست که امیدوار هستند که در این منازل ساکن شوند.

نماینده مجلس افزود: درهمین مدت 2 بار مسئولین مسکن مهر کشور معاون وزیر و قائم مقام وزیر از واحدهای مسکونی مسکن مهر دو شهرستان بازدید کردند و سعی کردند مشکلاتی که بابت مسکن مهر وجود دارد را برطرف کنند.از آنجاییکه موضوع مسکن مهر شهرستانی نبود و ملی بود، و هر چند آنها آمدند و سعی کردند مشکلات حوزه انتخابیه را حل کنند، ولی ما از موضع کوتاه نیامدیم  تا اینکه اخیرا آمدن و صحبت کردند و ما پیشنهاد کردیم و اعلام کردیم که آمادگی جلسه را داریم و در مرحله اول چند تا از وزراء را دعوت کنید تا باهم صحبت کنیم و اگر قدم در جهت حل مشکل را برداشتند وچون مسئله سیاسی و خصومتی نیست بلکه عمرانی است ما قبول خواهیم کرد.

NESHAST2

نماینده مجلس افزود: در جلسه‌ای که با حضور، آقایان جهانگیری معاون رئیس جمهور، سیف رئیس بانک مرکزی، آخوندی وزیر زاه و شهرسازی، فانی وزیر آموزش و پرورش، چیت چیان وزیر نیرو به همراه معاونین و مسئولین مربوطه در حضور انصاری معاون امور مجلس برگزار شد، این مطالب  را مطرح کردیم:

 1-  وام مسکن خود مالکی بیش از 100 هزار نفر متقاضی وام 20 میلیونی که ثبت نام کردند و پرونده‌هایشان در بانک‌های مسکن کشور موجود است، چرا تاکنون چیزی دریافت نکرده‌اند؟ این افراد برای داشتن شرایط دریافت وام هزینه کرده‌اندو 6 ماه است که پرداخت وام متوقف شده و کسی پاسخگو نیست.

2- وام مسکن مهر روستایی که 2 میلیون نفر متقاضی داشته فقط 1.5 میلیون نفر قبلا وام مسکن دریافت کرده‌اند و چرا پرونده 500 هزار نفر راکد مانده است و وام پرداخت نمی شود؟

 3- تورم در سال 91 یک حرکت جهشی داشته و مصالح ساختمانی افزایش قیمت پیدا کرده، مردمی که دولت به آنها گفته این مبلغ را بیاورید و مابقی را یعنی 25 میلیون تومان را وام می دهیم الان این مردم با افزایش هزینه مواجه شدند و ما می خواهیم که این افزایش هزینه  به مبلغ وام اضافه شود و 25 میلیون تومان وام به 30 میلیون تومان افزایش داده شود،و دولت قبل هم مصوب کرده چرا اجرا نمی شود؟ ازطرفی شما می گویید اگر مامبلغ 25 میلیون را به 30 میلیون افزایش دهیم باعث رشد نقدینگی و تورم می شود، در صورتی که اعلام کرده‌اید وام مسکن از 20 میلیون به 35 میلیون افزایش میدهیم و به زوج‌های جوان هم وام 50 میلیونی پرداخت می کنیم، آیا این افزایش باعث رشد نقدینگی نمی شود و فقط آن چند میلیون باعث رشد نقدینگی می شود، در حالی که با این چند میلیون تومان مسکن تولید می شود ولی با 50 میلیون مسکن خریداری می شود و تولیدی صورت نمی گیرد.

4- مطلب بعدی موضوع مالیات بود، که چرا هنوز مالیات واحدهای مسکن مهر حل نشده؟ مبالغ مختلف در جاهای مختلف از مردم دریافت می شود به ازای هر واحد از 150هزار تومان تا مبلغ 3 میلیون تومان از مردم اخذ کرده‌اند.

5- موضوع بعدی بیمه این ساختمان‌ها بوده از قبل بنا بوده متری5100 تومان باشد چرا در برخی جاها اضافه تر گرفته می شود؟

6- زیرساخت‌های مسکن مهر خدمات زیربنایی از قبیل آب و برق و گاز و تلفن چرا این‌ها متوقف مانده است؟

7 – خدمات روبنایی مثل مسجد، مدرسه، کلانتری و بهداری، از آنجاییکه قرار است تعداد زیادی ازمردم در این واحد ها زندگی کنند به این نوع خدمات نیاز می باشد.

حاجی دلیگانی افزود:  وزرا حاضر در جلسه پاسخ‌هایی دادند در مجموع قرار شد آقای انصاری معاون امور مجلس یک سری جلسات با حضور وزرای ذیربط تشکیل دهد و مشکلات را حل کنند و در خصوص وام خود مالکی و وام مسکن مهر روستایی گفته شد که بانک مرکزی تا 50 هزارمیلیارد تومان شامل 43 هزار میلیارد تومان که قبلا بانک مرکزی پرداخت کرده تا سقف 50هزار میلیارد تومان بانک مسکن در خصوص مسکن مهر تسهیلات پرداخت کند منتهی از محل برگشتی‌ها، در خصوص بیمه همان مبلغ 5100 تومان مصوبه است و کسی حق دریافت مبلغ بیشتر را ندارد، وهمچنین در حدود دوماه پیش دردولت مصوب شده که از هر واحد مسکن مهر بیشتر از 300هزار تومان دریافت نکنند. در مجموع صحبت‌هایی که شد ما یک ماه فرصت دادیم که این مشکلات حل شود و بعد از یکماه اگر حل شده بود سئوال از وزیر پس گرفته می شود در غیر این صورت سئوال از وزیر مطرح خواهد شد.

حاجی افزود: طی بازدید معاون وزیر و قائم مقام وزیر راه و شهر سازی از پروژه های مسکن مهر اقدامات خوبی صورت گرفت از جمله مبلغ ۲٫۵ میلیارد تومان کمک از دولت برای مسکن مهر دو شهرستان اعتبار دریافت کردیم. به ازای هر واحد ۳۰۰ هزار تومان رای  مجموع ۸۰۸۵ واحد مسکن مهر دو شهرستان که وزیر به بانک مسکن ابلاغ کردند.

وی افزود: برای احداث یک مدرسه برای مسکن مهر شاهین شهر و یک مدرسه هم برای مسکن مهر دولت آباد در مجموع ۱۰۰میلیون اعتبار دریافت کردیم که کار اولیه شروع شود.

NESHAST1

حاجی دلیگانی با بیان اینکه دولت مرتب اعلام می کند در خصوص هدفمندی و واریز نقدی یارانه‌ها مشکلاتی داریم اماتاکنون لایحه‌ای به مجلس ارائه نداده، تا اینکه روز چهار شنبه 2/11 دولت تبصره‌ای برای الحاق به لایحه بودجه کشور به عنوان تبصره 21به کمیسیون تلفیق ارائه دادند، که قانونی نیست یعنی دولت باید روز یکشنبه تبصره را به مجلس اعلام وصول کند و همان موقع به کمیسیون‌ها داده شود و بعدازظهر در کمیسیون تلفیق مورد بحث و بررسی قرار گیرد.آنچه که دولت آورده در تبصره لایحه بدجه کشور آورده 63 هزارمیلیارد تومان است، در صورتی که تا الان  28 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از افزایش نرخ حامل های انرژی بوده است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: در بند الف تبصره آمده از63هزار میلیارد تومان درآمد حاصل 51هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت کالاها و خدمات و 11هزار میلیارد تومان از محل یارانه‌ نان، آب و برق و دیگر خدمات حاصل می کنیم که درحال حاضر 28 هزار میلیارد تومان حاصل درامد دولت می باشد و این یعنی گران شدن همه خدمات از قبیل آب، برق، گاز، CNG، بنزین و غیره و محل هزینه‌ها هم 10هزار میلیارد تومان در بخش تولید و 53 هزارمیلیارد تومان به صورت نقدی وغیر نقدی و تقویت نظام سلامت هزینه شود و دولت تا 20درصد قدرت جابجایی داشته باشد. که این تبعات زیادی به دنبال خواهد داشت.

نماینده مجلس افزود: به حمدالله توانستیم با زحمات و تلاش هایی که انجام دادیم تعدادی از پروژه‌های عمرانی شهرستان را در فهرست کتاب بودجه کشور ببریم. در سال‌های ۹۲ و ۹۳ پروژه‌های عمرانی را به عنوان پروژه ملی به ثبت برسانیم.

حاجی اسامی پروژه ها را به شرح ذیل اعلام کرد: پروژه راه اصلی دولت آباد به کنار گذر شرقی که ازبودجه حذف شده بود. مطالعه و اجرای تاسیسات فاضلاب شهرهای گز و برخوار و بخش میمه – افزایش ۱۰ میلیارد تومانی سهم اوراق مشارکت تاسیسات فاضلاب شاهین شهر از ۱٫۵ میلیارد تومان به ۱۱٫۵ میلیارد تومان درسال ۹۲ که استفاده درست نشده بود و برای سال ۹۳ خوشبختانه برای ۳ پرژه فاضلاب گز و میمه و برخوار مبلغ ۹ میلیارد تومان و پروژه فاضلاب شاهین شهر ۳۹ میلیارد تومان و ۱۸ میلیارد تومان برای فاضلاب شهر گزدر کتاب بودجه آوردیم.

وی افزود: موضوع آبرسانی به شهر گز در قالب فاینانس بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

نماینده مجلس در ادامه افزود: در خصوص مترو شاهین شهر از شورای عالی ترافیک کشور مصوبه را گرفتیم و تا ۱ ماه آینده شهرداری آماده می شود برای کلنگ زنی با حضور معاون اول رئیس جمهور، شهرداری می بایست فورا مدارک ماده ۲۱۵ آن را تهیه کند، در صورت آماده شدن مدارک ماده ۲۱۵ آن می توانیم تلاش کنیم بودجه آن در ردیف بودجه ملی قرار گیرد.

حاجی دلیگانی افزود: کار دیگری که برای سال ۹۳ مصوب شد به ازای هرشهرستان ۲ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های کشور را به مبلغ ۳۴۰۰ میلیارد تومان در قالب استانی تخصیص دهیم برای پروژه هایی که نیازمندی بیشتری دارند با نظارت کمیسیون برنامه و بودجه کشور که مبلغ خوبی به هردو شهرستان می رسد. اسامی این چند پروزه در جدول ۲۰ ذکر شده است که برای پروژه‌های شهرهای شاهین شهر، برخوار، گز و میمه  بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان برای سال ۹۳ در جدول بودجه مصوب کردیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: شب گذشته در کمیسیون تلفیق براساس طرحی که دادیم مصوب شد ۵۰۰ میلیارد تومان از میزان مالیات‌های استان اصفهان کاهش پیدا کند.

NESHAST4

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.