۱۱:۱۱ - چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴

نماینده مردم شاهین شهر و میمه خبر داد؛

اشتغال۲هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان جویای کار در واحدهای صنعتی شهرستان

حاجی نماینده مردم شاهین شهر و میمه افتتاح کریدور علم و فناوری در منطقه شاهین شهر را یکی دیگر از طرح های دردست اقدام دانست که ظرفیت جذب یک هزار میلیارد سرمایه در مرحله اول را دارد.

نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با پایگاه خبری شاهین نا؛ به معضل بیکاری در بین جوانان اشاره کرد و گفت: اشتغال مهمترین مشکل امروز جوانان كشور است که بايد تدابیر لازم برای جذب سرمایه گذار در شهرک های صنعتی فراهم شود.

وي تاکید کرد: صنعت و به تبع آن شهرك ها و واحدهاي صنعتي به عنوان نيروي محرك، نقش به سزايي در جهت توسعه و رفع بيكاري و ايجاد اشتغال در شهرستان را دارند كه در خصوص تحقق اين مهم نقش و جايگاه شركت شهرك هاي صنعتي بسيار مهم و اساسي است.

حسینعلی حاجي دلیگانی با اشاره به موقعیت ويژه شهرستان شاهين شهر و میمه گفت: با توجه به نزديك بودن اين شهرستان به شهرك صنعتي بزرگ و وجود نيروي جوان آماده به كار مي بايست با برنامه ريزي مناسب براي حل مشكل اشتغال جوانان تلاش كرد.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با فراهم شدن زمینه اشتغال مستقیم برای قریب به 4 هزار نفر در آینده نزدیک   

وی به اقدامات اساسی در این زمینه اشاره و اذعان کرد: یکی از اقدامات انجام شده تصویب منطقه ویژه اقتصادی با گرایش صنعت هوایی در هیئت دولت است که توسط رئیس جمهور در قالب لایحه به مجلس ارائه شده است. با پیگیری که انجام دادیم برای تصویب فوق العاده آن در سطح مجلس این طرح در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

نماینده مردم شهرستان اضافه کرد: تصویب و عملیاتی شدن این طرح باعث خواهد شد بین 3 تا 4 هزار اشتغال مستقیم خصوصا برای تحصیل کنندگان سطح عالی و حدود 10 تا 15 هزار اشتغال غیر مستقیم نیز فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: الحاق بخشی از شهرک صنعتی مورچه خورت که تولیدات آن به واردات و صادرات مربوط می شود بصورت کامل و مستقل به این منطقه صنعتی یک منطقه ویژه اقتصادی خواهد شد.

افتتاح شهرک صنعتی کیمیاشهر برخوار با زمینه اشتغال 3 هزار نفر 

حاجی دلیگانی با اشاره به افتتاح کیمیاشهر در شهرستان برخوار گفت: مجوز و اقدامات اولیه اخذ و به تصویب وزارت نفت رسیده و جلساتی نیز برای تامین آب مورد نیاز از محل پساب تصفیه خانه شمال در حال انجام است، طراحی های اولیه نیز  صورت گرفته  که امیدواریم به زودی سایر مقدماتش نیز فراهم شود، این طرح نیز حدود 3 هزار اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد و جمیعت قابل توجهی نیز به اشتغال غیر مستقیم در این مجتمع گاز طبیعی به فراورده های مورد استفاده مردم تولید می شود.

افتتاح کریدور علم و فناوری در منطقه شاهین شهر با توان جذب یک هزار میلیارد ریال سرمایه

وی افتتاح کریدور علم و فناوری در منطقه شاهین شهر را یکی دیگر از طرح های دردست اقدام دانست که با ایجاد پل ارتباطی بین شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با شهرک فناوری واقع در منطقه شاهین شهر و با توجه به تامین زیرساخت های لازم و قوانین حاکم بر آن که همانند مناطق ویژه اقتصادی می باشد ظرفیت جذب یک هزار میلیارد سرمایه در مرحله اول را دارد که با پیگیری های انجام شده در مجلس طی دوماه آینده این شهرک افتتاح خواهد شد.

اشتغال جوانان منطقه در کارخانه تولید خودرو شاهین شهر  

نماینده مردم شهرستان اقدام دیگر در ایجاد زمینه های اشتغال جوانان را ایجاد کارخانه تولید خودرو عنوان کرد و افزود:  مجوزهای بخشی از طرح اخذ شده که امیدوار هستیم مجوز نهایی آن نیز طی هفته های آینده از محیط زیست اخذ شود و بتوانیم شاهد افتتاح این کارخانه با برند منطقه شاهین شهر در سطح کشور باشیم که در فاز اول خودروی حمل بار یا به عبارتی تجاری تولید نماید.

توسعه صنعتی بخش میمه با استقرار واحدهای صنعتی در ناحیه صنعتی گلستان میسر می شود

وی اضافه کرد: موضوع تملک برای استقرار واحدهای صنعتی در ناحیه صنعتی گلستان در بخش میمه نیز تقریبا حل شده است. با توجه به اعتبار اسمی آن که بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای سال 93 گذاشته شده بود، به میزان مبلغ تخصیص یافته در آن هزینه خواهد شد، همچنین در سال جاری نیز اعتباری برای زیرساخت های آن گذاشته شده  که امیدوارم به زودی شاهد شروع به کار این ناحیه صنعتی در بخش میمه باشیم.

حاجی دلیگانی از دیگر زیر ساخت هایی که برای توسعه صنعت در منطقه لازم بوده و با پیگیری های صورت گرفته ایجاد شده اند را ایجاد پست 63 کیلو ولت برق برای شهرک صنعتی مورچه خورت که مستقر شده و هم اکنون برق آن در اختیار واحدهای تولیدی و سرمایه گذران قرار گرفته است، ایجاد همین پست برای شهرک شمال که در حال استقرار است عنوان کرد.

وی افزود: استقرار پست سیار 63 کیلو ولت و پیشرفت 95 درصدی پست ثابت، اخذ مجوز طرح توسعه 380 هکتاری ناحیه صنعتی کمشچه، پیگیری مشکل آب و گاز منطقه صنعتی کمشچه و گازکشی و طراحی و واگذاری خطوط تلفن شهرک شمال از دیگر اقداماتی است که با پیگیری های صورت گرفته در جال اجرا می باشد.

نماینده مردم شهرستان های شاهین شهر و میمه / برخوار تصریح کرد: علاوه بر ایجاد زیر ساخت‌هایی در شهرک‌های صنعتی، ایجاد دو آموزشکده فنی و حرفه ای و مبالغ خوبی که در قالب وام های خود اشتغالی از طریق صندوق های مهر امام رضا(ع) و مازاد بر سهمیه جوانان در جهت توسعه صنعت و اشتغال زایی جوانان منطقه بوده است و آمادگی داریم در صورتی که جوانی توانایی و قصد ایجاد شغل را داشته باشد تسهیلات قرض الحسنه بیست میلیونی در اختیارش قرار خواهد گرفت.

اشتغال 2 هزار و 500 نفر از جوانان جویای کار در واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه 

وی افزود: با هماهنگی واحدهای تولیدی منطقه برای حل مشکل و موانع تولید واحدهای صنعتی در سطح شهرستان و استان با ایجاد انگیزه برای جذب و به کارگیری جمعیت 5 هزار نفری جوانان که خوشبختانه تاکنون نیمی از آنها فرصت شغلی پیدا کرده و مشغول به کار شده اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: خوشبختانه تا پایان سال 93 در مجموع توانسته ایم مبلغ 50 میلیارد اعتبار از دولت برای توسعه و آبادانی دو شهرستان از دولت دیافت کنیم که نیمی از آن پس از تبدیل به پول نقد برای اجرای طرح و پروژه های مختلف در دو شهرستان تزریق و هزینه شده است.

وی با اعلام آمادگی برای پاسخگویی به مردم هر دو شهرستان اضافه کرد: امسال نیز به دنبال آن هستیم که به همین میزان اعتبار اخذ کنیم که خوشبختانه علاوه بر نوبخت معاون رئیس جمهور، آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز دستورات لازم را صادر کرده که برای نهایی شدن نیاز به تشکیل جلسات بیشتر می باشد.

2 Responses to “اشتغال۲هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان جویای کار در واحدهای صنعتی شهرستان”

  1. اولا لطفا واحدهایی که اشتغال به کار را انجام داده اند معرفی کنید؛ الان که بیشتر کارخانجات مجبور به اخراج نیروهایشان شده اند؟؟؟؟؟؟؟ فکر کنم آمار مشغول به کار و اخراج را بلعکس فرموده اند…..
    دوما این اعتبار کجا خرج شده که مردم هنوز تحت فشارند و هیچ اقدامی را ندیده اند….
    واقعا که زبان سرخ توانایی صحبت های پوچ را بسیار دارد……..
    هههههههه

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.