۰۸:۱۵ - دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴

اقدامی که به عذر خواهی ختم شد+جزئیات

در پی پخش سری جدید برنامه “فیتیله” موضوعی در یکی از آیتم های این برنامه کودک و نوجوان رخ داده که به شدت در شبکه های اجتماعی بازتاب پیدا کرده و متاسفانه موضوعی شده است تا رسانه های معاند نیز به پوشش این موضوع بپردازند و از آن به عنوان “توهین شنیع علیه ملت ترک!” یاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” ماجرا از این قرار است که در یکی از آیتم های فیتیله به نام “هتل فیتیله ای” پدر و پسر ترک زبانی قصد ترک زودهنگام هتل را دارند و علت آن را نیز به صورت دست و پا شکسته و هم ترکی و هم فارسی بوی بدی اعلام می کنند که از اتاق آنها استشمام می شود.مدیر پذیرش هتل هم بعد از بررسی متوجه می شود که فرزند این مسافر به اصطلاح ترک زبان،به جای استفاده از مسواک از فرچه توالت برای شستن دهان خود استفاده کرده است و این بوی بد نیز از دهان این کودک متصاعد می شود.

متن بیانیه :

دوستان و همراهان گرامی

در تاریخ 94/08/15 در برنامه فیتیله نمایشی پخش شد که باعث آزرده خاطر شدن عده ای از عزیزان مخاطب گردید در این باره نکات زیر را به استحضار می رساند:

1-سابقه فعالیت گروه فیتیله گواه این ادعا است که اقوام و طوایف ایران همواره مورد احترام بوده و این گروه هیچگاه به خود اجازه نمی دهد به ایشان توهین یا جسارتی روا نماید.

2- اصالت بازیگران اصلی این برنامه از اقوام اصیل ایران همچون آذری ، گیلک و لر بوده و هیچگاه به خواستگاهی که از آن بر آمده اند توهین نمی کنند.

3- مفهوم نمایش مورد اشاره در زمینه آموزش استفاده مسواک بوده و مانند نمایش های دیگر ترکیبی فانتزی از گویش و لهجه های مختلف در فضای نمایش استفاده شده است و این به معنای جسارت به قوم و یا لهجه خاصی نمی باشد.

در آخر این گروه صمیمانه از سو تفاهم پیش آمده از همه ی بینندگان با ارزش برنامه فیتیله عذرخواهی کرده و بار دیگر تاکید می کند بقای برنامه فیتیله و هر برنامه تلویزیونی دیگر متکی به نگاه پر مهر بینندگان آن برنامه می باشد و رضایت قلبی ایشان آرزو همیشگی این برنامه می باشد.

 

علیرضا آقایی

تهیه کننده برنامه فیتیله

منبع:راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.