۱۲:۰۲ - دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خبر داد:

افزایش 31 درصدی کشف موادمخدر طی 7 ماهه سال جاری/ پلمپ 30 واحد عرضه قلیان بدون مجوز در شاهین شهر

مختاری فرمانده نیروی انتظامی شاهین شهر و میمه گفت: در حالی که 4 درصد از کل مواد مخدر مکشوفه سال قبل مواد مخدر صنعتی بوده طی 7 ماهه سال جاری تنها 2 درصد از مواد مخدر مکشوفه، صنعتی می باشد که این نشان دهنده تغییر گرایش مصرف کنندگان از مواد مخدر صنعتی به مواد مخدر سنتی می باشد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه در گفتگویی با این پایگاه خبری از افزایش 31 درصدی کشف انواع مواد مخدر طی7 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابهه سال قبل خبر داد.

وی با بیان اینکه در همین مدت شاهد کاهش عرضه و استفاده مواد مخدر صنعتی بوده ایم گفت: در حالی که 4 درصد از کل مواد مخدر مکشوفه سال قبل مواد مخدر صنعتی بوده طی 7 ماهه سال جاری تنها 2 درصد از مواد مخدر مکشوفه، صنعتی می باشد که این نشان دهنده تغییر گرایش مصرف کنندگان از مواد مخدر صنعتی به مواد مخدر سنتی می باشد.

اجرای طرح پاک سازی نقاط آلوده به مواد مخدر با افزایش 26 درصدی دستگیری توزیع کنندگان

سرهنگ رجبعلی مختاری افزود: نیروی انتظامی شهرستان در اجرای طرح پاک سازی پارک ها، محلات و نقاط آلوده، در دستگیری و برخورد با عرضه کنندگان، قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر طی 7 ماه سال جاری نسبت به 7 ماهه سال قبل 26 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه ضمن توصیه به شهروندان برای جدی گرفتن هشدار های پلیسی در خصوص پیشگیری از وقوع سرقت تصریح کرد: با توجه به میزان برابری وقوع سرقت در سال جاری با سال قبل، اما با کاهش 13 درصدی در شهریورماه و 10 درصدی در مهرماه مواجهه بوده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان افزایش آمار 7 درصدی کشف سرقت در شهرستان را آمار قابل خوبی توصیف کرد و افزود: در 7 ماهه سال جاری میزان کشف سرقت ها نسبت به مدت مشابهه سال قبل 7 درصد افزایش پیدا کرده است.

عدم رعایت فاصله طولی و توجه به جلو رانندگان علت وقوع 60 درصد تصادفات شهری 

وی در ادامه علت 60 درصد وقوع تصادفات در حوزه شهری را عدم رعایت فاصله طولی و توجه به جلو رانندگان عنوان کرد و افزود: عدم رعایت حق تقدم عبور و گردش به طرز غلط رانندگان را علت 20 درصد تصادفات و 20 درصد نیز شامل سایر موارد منجر به وقوع تصادفات می باشد.

مختاری ساعت پیک وقوع تصادفات در سطح شاهین شهر را بین ساعات 7 تا 9 صبح و 14 الی 20 عنوان کرد و افزود: 40 درصد انواع تصادفات در بلوار طالقانی شاهین شهر، 20 درصد بلوار امام(ره)، 20 درصد در بلوار شهید منتظری و 20 درصد نیز در سایر معابر و خیابان های سطح شهر اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از تلفات انسانی در تصادفات موتورسیکلت سواران هستند، توصیه کرد که موتورسواران و راکبان موتور سیکلت از کلاه ایمنی استفاده کنند و شهروندان نیز برای پیشگیری و کاهش وقوع تصادفات ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

برخورد جدی نیروی انتظامی با مراکز عرضه کننده قلیان با پلمپ 30 واحد متخلف 

فرمانده نیروی انتظامی شاهین شهر و میمه با اشاره به ممنوعیت استعمال هرگونه مواد مخدر، توتون، تنباکو و غیره در کلیه اماکن عمومی و پارک ها و فضای سبز گفت: در اجرای طرح ضربتی برخورد با مراکز عرضه قلیان در چایخانه ها ورستوران ها 2 واحد از 8 واحد دارای مجوز فعالیت در شاهین شهر که مبادرت به عرضه قلیان می کردند با دستور دادستان شهرستان پلمپ شدند.

وی در ادامه از پلمپ و تعطیلی 30 واحد بدون مجوز فعالیت که عرضه قلیان داشتند در طرح برخورد با واحدهای متخلف خبر داد و ضمن تاکید بر نظارت و بازرسی های مستمر نیروی انتظامی از رستوران ها و چایخانه ها اظهار کرد: با واحد های تجاری، رستوران ها و چایخانه های دارای لژ خانوادگی که شئونات اخلاقی و دینی رعایت نشود برخورد جدی انجام می شود و ادعای ارتباط و هماهنگی با ماموران نیروی انتظامی برای انجام ناهنجاری های اخلاقی کذب محض است.

مختاری در خصوص علت ایجاد سرعت گیر در جاده منتهی به شهر گز بیان کرد: با توجه به اینکه این خیابان یکی از خیابان های پر ترددی است که طی 7 ماهه گذشته بر اثر سرعت بالای رانندگی و شدت تصادف موجب جان باختن 4 نفر از شهروندان شد، که با تصمیم شورای ترافیک شهرستان سرعت گیر نصب شد که غیر استاندارد بودن سرعت گیر بعلت ارتفاع زیاد آن می باشد که دستور کاهش ارتفاع برای روان سازی تردد داده شده است.

بلوار طالقانی شاهین شهر محل وقوع 40 درصد تصادفات 

وی در ادامه به گره ترافیکی موجود در خیابان عطار شاهین شهر اشاره کرد و افزود: برای باز شدن گره ترافیکی این نقطه از شهر طرحی برنامه ریزی و به شورای ترافیک شهرستان اعلام شده که برای اجرای این طرح همکاری شهرداری که اعتبارات خوبی در حوزه ترافیک هزینه می کند را می طلبد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نصب دوربین های نظارتی و زمان دار کردن چراغ های چشمک زن در بلوار طالقانی شاهین شهر که محل وقوع 40 درصد تصادفات شهری می باشد را در کاهش این آمار بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: شروع مجدد طرح فعالیت پارک خودروها در سطح شهر، با دریافت مجوزهای لازم فعالیت از مراجع قانونی ذی ربط همراه است.

هشدارهای پلیسی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان برای پیشگیری از وقوع سرقت

سرهنگ مختاری در پایان از شهروندان شهرستان درخواست کرد که هشدارهای پلیسی را جدی بگیرند و در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیل از خالی گذاشتن منازل خود خودداری کنند و نگهداری وجوه نقد، طلاجات و اشیای گرانبها را به صندوق های امانات بانک ها بسپارند و هنگام تردد در اماکن تفریحی مراقب فرزندان خود باشند و استفاده از زیورآلاتی که موجب وسوسه برخی افراد سودجو می شود برای فرزندان خردسال خود در اماکن عمومی خودداری کنند.

و از شهروندان خواست که منازل و مغازه های خود را مجهز به تجهیزات الکترونیکی نمایند که در پیشگیری از وقوع سرقت و کشف سارق بسیار موثر می باشد و در صورت مشاهده موارد مشکوک با پلیس 110 تماس حاصل کنند.

با توجه به حوزه ماموریتی نیروی انتظامی در سطح شهرستان فرمانده نیروی انتظامی بدون ذکر وضعیت انتظامی دیگر شهرهای شهرستان تنها به اعلام وضعیت انتظامی شاهین شهر بسنده کرده و گفتگوی خبری خود را به پایان رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.