۰۸:۴۵ - شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴

روش‌های تشخیص اسکناس ۵۰ هزار تومانی تقلبی از اصل

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با رد خبر جعل ایران چک ۵۰ هزار تومانی جدید اظهار کرد: در طراحی و تولید ایران چک ۵۰ هزار تومانی جدید بالاترین شاخص های امنیتی لحاظ شده که امکان جعل ندارد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛  رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک با اشاره به انتشار خبری مبنی بر احتمال جعل ایران چک گفت: بخشنامه ای که برخی بانک ها در زمینه هشدار جعل ایران چک ۵۰ هزار تومانی جدید به شعب خود ابلاغ کردند، اقدامی پیشگیرانه و برای صیانت از حقوق مشتریان بوده است.

امیر شکری، با رد خبر جعل ایران چک ۵۰ هزار تومانی جدید اظهار کرد: در طراحی و تولید ایران چک ۵۰ هزار تومانی جدید بالاترین شاخص های امنیتی لحاظ شده که امکان جعل ندارد.

وی گفت: وقتی که قطع جدید اسکناس به بازار می‌آید برخی افراد سودجو و فرصت طلب که دنبال جعل هستند از سطح پایین آگاهی مردم سوء استفاده می‌کنند و اقداماتی انجام می دهند، اما در خصوص ایران چک ۵۰ هزار تومانی جدید اقدامی که به معنای جعل باشد، نداشته‌ایم.

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی گفت: در کاغذ، چاپ، طراحی و مرکب ایران چک ۵۰ هزار تومانی جدید ویژگی های متعدد امنیتی گنجانده شده است که هموطنان باید به آن توجه کنند و در سایت بانک مرکزی نیز آمده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.