۱۸:۲۳ - پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴

متقاضیان مسکن اجتماعی یارانه سود تسهیلات می گیرند

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسکن اجتماعی به پایان رسیده است و در تلاشیم یارانه سود تسهیلات به متقاضیان این طرح اعطا شود.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ علی ربیعی گفت: اجرای طرح مسکن اجتماعی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کارگران، بازنشستگان و خانواده‌های دارای معلول است. تدوین این طرح به اتمام رسیده است و سازمان تأمین اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه همکاری می‌کنند. در تلاش هستیم سازوکاری طراحی کنیم که یارانه سود تسهیلات به متقاضیان این طرح اعطا شود.

وی اهتمام به مسائل کارگری و کارفرمایی را از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و با ابراز “ما بر توسعه تشکل‌ها تأکید داریم” افزود: در این چارچوب نهادهای مدنی عرصه روابط کار باید همکاری بیشتری با وزارتخانه داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی مدل جدیدی از طرح طبقه بندی مشاغل را از برنامه‌های پیش رو عنوان کرد و با اعلام اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توسعه بنگاه‌های خرد و متوسط بهبود اشتغال را مد نظر قرار داده است خاطرنشان کرد: طرحهایی مبتنی بر این موضوع تدوین شده و در استان‌ها در حال اجراست.

ربیعی توسعه اشتغال و جلوگیری از ریزش شغل را دو سیاست همزمان دولت عنوان کرد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته از ریزش مشاغل زیادی جلوگیری شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه اشتغال و بهبود شرایط بازار کار، قدرت چانه‌زنی نیروی کار را نیز افزایش می‌دهد و ما با توجه به بروز پدیده رشد بدون اشتغال تلاش می‌کنیم مشاغل پایدار در حوزه بنگاه‌های کوچک و بخش خدماتی را افزایش دهیم تا در این رهگذر اجرای سیاست‌های رفاهی نیز ملموس‌تر شود.

وی ایجاد آرامش در تأمین اجتماعی را از مهمترین اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: برای اولین بار موضوع بروز مشکل در اداره صندوق‌های بازنشستگی در آینده‌ای نه‌چندان دور را مطرح کردم و با پیگیری‌های انجام شده حل مشکل صندوق‌های بازنشستگی در اولویت برنامه ششم قرار دارد.

وی اقدامات صورت گرفته در تأمین اجتماعی در دولت تدبیر و امید را چشمگیر توصیف کرد و با اظهار اینکه سطح خدمات این سازمان با حضور مدیران متخصص و آگاه ارتقاء یافته است و بیمه‌ها هر روز کارآمدتر می‌شوند، افزود: تأمین اجتماعی یک وظیفه اخلاقی و انسانی است و من در مدت تصدی این مسئولیت تلاش کرده‌ام که این سازمان از مسائل حاشیه‌ای به‌دور باشد و تمام توان خود را برای ارائه خدمات به جامعه کار و تولید صرف کند.

ربیعی تدوین و اجرای سیاست‌های رفاهی منسجم را از دیگر ویژگی‌های دولت تدبیر و امید برشمرد و با اشاره به تحولات صورت گرفته در حوزه‌هایی نظیر بهزیستی، این اقدامات را بسیار ارزشمند دانست و یادآور شد: تا پایان سال 95 تمام خانواده‌های دارای معلول صاحب مسکن می‌شوند.

وی در این دیدار از نمایندگان تشکل‌های کارگری خواست که دنبال کارهای پراثر باشند و فعالیت‌هایی را دنبال کنند که کارگران سالها از نتایج آن بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.