۰۷:۰۵ - سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴

توصیه های طب سنتی؛

خواص درمانی نخود از نگاه امام رضا(ع)

نخود تقویت‌کننده قلب بوده و در رفع یبوست‌های حاد و مزمن موثر است همچنین عضلات اسکلتی را تقویت می‌کند و به همین دلیل مصرف آن به ورزشکاران توصیه می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ نخود یک ماده غذایی بسیار مفید و پرانرژی است که متأسفانه از سفره ایرانیان در حال حذف شدن است و شاهد استفاده کمتر آن در تغذیه مردم هستیم. آیا می دانستید که چرا به ورزشکاران خوردن نخود توصیه می شود؟

نخود تقویت‌کننده قلب بوده و در رفع یبوست‌های حاد و مزمن موثر است همچنین عضلات اسکلتی را تقویت می‌کند و به همین دلیل مصرف آن به ورزشکاران توصیه می‌شود.

در حدیثی به نقل ازامام رضا(ع)از پدرانش آمده که رسولخدا (ص)فرمود: بر شما باد خوردن نخود و عدس، زیرا مبارک و مقدس است و باعث رقت قلب وزیاد شدن اشک می‌شود.

امام رضا علیه السلاممی فرماید: اَلْحِمَّصُ جَیِّدٌ لِوَجَعِ الظَّهْرِ؛ نخود براى کمر درد مفید است.

و در حدیثی دیگر می فرمایند: نخود با طبیعت گرم و خشک، مقوی ریه، ملیّن، خونساز، مغذی، چاق‌کننده و اشتهاآور است. خوردن آب نخود پخته توام با نمک ، مُدر و درمان کننده سینه درد ، گرفتگی صدا و التیام دهنده سرفه است. و مصرف گوشت با حبوبات را توصیه کرده اند .

امام رضا علیه‌السلام پیش و پس از غذا نخود پخته می‌خورند.

از نگاه طب سنتی نخود برای درمان پوکی استخوان به دلیل منابع غنی کلسیم بسیار سودمند است و در دوران رشد استخوان‌ها و دندان‌ها مصرف آن توصیه می‌شود همچنین این ماده غذایی چنانچه با عسل ترکیب شود و به صورت یک پماد درست شود به عنوان التیام دهنده زخم‌ها مفید خواهد بود.

منبع: alodoctor.ir

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.