۱۱:۴۱ - شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴

همزمان با عاشورای حسینی

حضور میلیونی عاشقان حسینی در کربلا برای برگزاری مراسم عاشورا/شور و شوق حسینی در سراسر کشور/نماز جماعت عزاداران حسینی در ظهر عاشورا

میلیون ها زائر حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برای برگزاری مراسم سوگواری آن حضرت در روز عاشورا خود را به کربلا رساندند.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا”  همزمان با حضور میلیون ها زائر امام حسین (ع) در کربلا، دستگاه های امنیتی عراق نیز تدابیر خود برای حمایت از کاروان های عزاداری که  از سراسر عراق و کشورهای جهان به کربلا آمده اند، تشدید کرده و نیروهای امنیتی به طور گسترده در سراسر این شهر مقدس مستقر شدند.

در همین رابطه وزارت گردشگری عراق پیش بینی کرد که چهار میلیون زائر از خارج از طریق هوایی و زمینی وارد کربلا شده و به جمع 5 میلیونی زائران داخلی که از سراسر عراق به کربلا آمده اند، بپیوندند.

خبرنگار شبکه العالم از کربلا گزارش داد: تلاشهای بسیاری برای ارائه خدمات به زائران و تأمین امنیت آنها در جریان است.

مسؤلان عراقی تأکید کرده‌اند که نیروهای امنیتی برای حمایت از زائران در آمادگی کامل هستند.

وزارت بهداشت عراق نیز تدابیر فوق العاده ای را برای ارائه خدمات به زائران به کار گرفته است.

در همه مسیرهای منتهی به کربلا نیز هیئت‌های حسینی در حال ارائه خدمات به زائرانی هستند که با پای پیاده راهی کربلا شده‌اند.

 

حرم عبدالعظیم حسنی میزبان عاشقان

همزمان با روز عاشورای حسینی شهرستان های استان تهران در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان غرق در اندوه و ماتم است و عزاداران حسینی با حضور در اماکن مذهبی و به یاد ۷۲ شهید دشت کربلا به سر و سینه زده و اشک ماتم می ریزند.

در شب عاشورای حسینی هیئات مذهبی و دسته جات عزاداری در نقاط مختلف استان تهران، با حضور در خیابان ها و میادین اصلی شهر، صحنه های بی نظیری از عشق و دلدادگی مردم ایران اسلامی به اهل بیت عصمت و طهارت را به معرض نمایش گذاشتند.

برگزاری آیین عزاداری عاشورای حسینی در شهرهای استان تهران

در شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، فیروزکوه، دماوند، پردیس، اسلامشهر، شهریار، شهرقدس، رباط کریم و سایر مناطق استان تهران، مراسم عاشورای حسینی با شکوه خاصی در حال برگزاری است.

دسته جات عزاداری با حضور در خیابان های شهرهای مختلف استان تهران به اقامه عزا پرداخته و در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان عزاداری و سوگواری می کنند.

مساجد، حسینیه ها، هیئات مذهبی و امامزادگان واجب التعظیم در شب و روز عاشورای حسینی شاهد حضور عزاداران و دلباختگان مکتب حسینی است.

ایستگاه های صلواتی نیز همانند روزهای دیگر دهه محرم در شهرهای مختلف استان تهران از عزاداران و سوگواران سید و سالار شهیدان پذیرایی می کنند.

برگزاری مراسم عزاداری عاشورای حسینی در سراسر کشور

آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)با حضور در فضایی پر از حزن و اندوه با حضور میلیون ها تن از هموطنان عزادار در سراسر کشور برگزار شد.
این روزها جای جای ایران با آیین های اقوام ایران همنوا با سراسر کشور نوای عاشورا را سر می دهد، گوشه به گوشه شهرهایمان سیاه پوش عزای حسینی است و در سوگ علمدار کربلا چله نشین و سیاه پوش شده است.
دسته ها و گروههای عزاداری در صف های منظم و فشرده از نخستین ساعت های صبح امروز (شنبه)به زنجیر زنی، سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند و در عزا و ماتم سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان اشک ماتم ریختند.
مردم عزیز کشورمان یکدل و یکصدا یا حسین سر دادند و عشق و دلدادگی خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) به نمایش گذاشتند.

نماز جماعت عزاداران حسینی در ظهر عاشورا

در عاشورای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، ایران اسلامی نیز غرق در ماتم و عزا بود و سوگواران در سراسر کشور با برگزاری مراسم عزاداری ارادت خود را به امام حسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایش بیان کردند.

با طنین‌انداز شدن نوای ملکوتی اذان ظهر، سوگواران و عزاداران حسینی در نقاط مختلف کشور عزاداری خود را قطع کرده و در صفوفی به هم فشرده به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند و سپس به ادامه عزاداری‌ها خود پرداختند.

نماز جماعت ظهر عاشورا در ۵۰۰ نقطه محوری در سراسر کشور و ۵۰۰۰ نقطه دیگر به‌صورت مردمی در خیابان‌ها، مساجد و تکایا اقامه شد.

نماز ظهر عاشورا نمادی از پیروی از مکتب عاشورایی است و فلسفه وجودی قیام امام حسین(ع) در حادثه کربلا اقامه نماز اول وقت بود.

منبع:راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.