۱۵:۳۷ - جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴

همرمان با سراسر کشور؛

شاهین شهر در تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا شد

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) در شاهین شهر، روز تاسوعا در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) با به راه انداختن دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری پرداختند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ در تاسوعای حسینی خیل ارادتمندان و شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شاهین شهر با ندای “لبیک یاحسین” در قالب دستجات سینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری پرداختند.

عزاداری های پرشور محرم در تاسوعای حسینی، حال و هوای خاصی به شهر بخشیده و شور حسینی را دوچندان کرده بود. بیرق های سیاه عزاداری برافراشته شده در مساجد، تکایا، معابر و کوچه ها امروز در خیابان های منتهی به مصلی نماز جمعه شاهین شهر به حرکت در آمده بودند.

اقوام مختلف ساکن در شاهین شهر اعم از لر، ترک، شمالی و جنوبی هر یک بر اساس سنت و آیین خود از ابتدای محرم بیرق های عزا بر سر در تکایا، مساجد و خیمه ها برافراشته و در قالب دسته های سینه زن و زنجیر زن در سوگ جانسوز شهادت حضرت سیدالشهداء علیه السلام و یاران باوفایشان عزاداری می کنند.

هیئات مذهبی که شب گذشته تا بامداد در خیمه ثارالله مشغول عزاداری بودند صبح تاسوعا در مسیرهای منتهی به مصلی نماز جمعه همراه خیل جمعیت عزادار با عزاداری حرکت کردند و سپس با تجمع همه هیات مذهبی در مصلی نیز در سوگ مظلومیت شهدای کربلا بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند

مردم عزادار شاهین شهر در مجالس عزاداری پای سخنان روحانیون و وعاظ با قایع کربلا و فلسفه قیام خونین اباعبداالله الحسین علیه السلام و نقش آفرینی و رشادت های یاران باوفا بویژه حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام آشنا می شوند.

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) در شاهین شهر روز تاسوعا اقدام به طبخ غذای نذری و توزیع آن بین مردم و هیات های عزدارای می کنند در روز تاسوعا به‌صورت خودجوش با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از عزادران پذیرایی می‌کردند.

مادران عزادار حسینی که علی رغم برودت هوا همراه فرزندان خود در این آیین شرکت کرده بودند، آنها را با شیره و جانمایه خود همراه با قطرات اشک عزای شهادت حضرت سیدالشهدا و برادر با وفایش حضرت قمر بنی هاشم(ع) سیراب می کردند تا عشق و محبت به خاندان اهل بیت(ع) در رگ و خون آنها نیز جاری شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.