۰۹:۴۱ - چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان:

50 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پروژ آب‌رسانی شهر گز

امینی طولانی شدن اجرای پروژه شبکه فاضلاب را زیان آور دانست و اظهار کرد: اجرای پروژه شبکه فاضلاب گز اگر در موقع مقرر صورت نگیرد خساراتی به خدمات زیربنایی مانند انشعابات گاز، برق و مخابرات وارد می کند.

80985267-5403829

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه“شاهین‌نا”، هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جلسه‌ای با حضور فرماندار شهرستان، نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گز اظهار داشت: اجرای کامل شبکه فاضلاب در این شهر با استفاده از اعتبارات دولتی بیش از 10 سال به طول خواهد انجامید.

 

وی افزود: در دهه 60 مردم این منطقه ضرورتی بر اجرای شبکه فاضلاب در شهر گز نمی دانستند در حالیکه امروز یکی از مطالبات بسیار مهم مردم برخورداری از خدمات شبکه فاضلاب شهری است.

 

هاشم امینی افزود: باتوجه به اینکه در بودجه امسال اجرای شبکه فاضلاب گز ردیف دار شده رقمی معادل 25 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح منظور شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به تخصیص بودجه پروژه شبکه فاضلاب گز اشاره کرد و گفت: تخصیص 100 درصدی بودجه های دولتی بعید به نظر می رسد بنابراین اجرای سریع پروژه به تزریق اعتبارات دیگری نیاز دارد.

 

وی افزود: در این زمینه می توان به تخصیص اعتبارات از طریق تبصره سه ماده واحده که همان خودیاری مردم است اشاره کرد چرا که اجرای کامل این پروژه هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد ریال نیاز دارد.

 

امینی طولانی شدن اجرای پروژه شبکه فاضلاب را زیان آور دانست و اظهار کرد: اجرای پروژه شبکه فاضلاب گز اگر در موقع مقرر صورت نگیرد خساراتی به خدمات زیربنایی مانند انشعابات گاز، برق و مخابرات وارد می کند.

 

وی تاکید کرد: همچنین دفع فاضلاب از طریق چاههای جذبی به ساختمانها آسیب های جدی وارد می کند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه دو سوم پروژه شبکه فاضلاب گز اجرا شده است، ادامه داد: با استفاده از اعتبارات تبصره سه ماده واحده یا خودیاری مردم اجرای کامل شبکه فاضلاب شهر گز کمتر از دو سال زمان می برد.

 

امینی، رفع مشکلات آب شرب شهر گز را یکی از اولویت‌ها دانست و گفت: از ۲۷ سال گذشته تاکنون تأمین آب شرب شهر گز با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده است اما به رغم وقوع پیاپی ۷ سال خشکسالی در استان اصفهان مسئولان امر در آبفای استان جهت رفع این مشکل تلاش کردند تا خط ۳ آبرسانی از منابع پیلاف به سمت شیرخانه کاوه در مدار بهره برداری قرار گیرد تا آبرسانی به شهرهای گز، خورزوق و دولت آباد بدون وقفه صورت پذیرد.

 

حاجی نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در این نشست به پیگیریهای انجام شده درخصوص ردیف‌دار شدن اجرای فاضلاب شهر گز از محل اعتبارات عمرانی اشاره کرد و گفت: در بودجه سال ۹۳ مبلغ ۲۵ میلیارد ریال بدین منظور پیش بینی گردیده است که انتظار می‌رود با استفاده از این منابع اجرای این پروژه به سرعت دنبال شود.

 

وی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه افزود: باتوجه به اینکه اجرای شبکه فاضلاب یکی از درخواست‌های اساسی مردم شهر گز می‌باشد مقرر شد با هماهنگی شهردار و تلاش اعضای شورای اسلامی شهر گز با تأمین اعتبارات لازم از طریق تبصره ۳ ماده واحده پروژه شبکه فاضلاب در کمترین زمان ممکن تکمیل شود تا مردم شهر گز از خدمات شبکه فاضلاب بهره‌مند شدند و با دفع بهداشتی فاضلاب آلایندگی زیست محیطی کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.