۰۸:۳۱ - شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴

نماینده مردم شاهین شهر و میمه :

دستگاه دیپلماسی کشور در حادثه منا به وظیفه خود خوب عمل نکرد

انتظار به حق ملت ایران در این حادثه این بود که هم شخص رئیس جمهور سفر خود را در هر حالی که بود لغو می کرد و پیگیر رسیدگی به موضوع می شد و هم وزیر امورخارجه یک نقش فعالی از خود نشان می داد.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  پایگاه خبری شاهین نا؛ با اشاره به حادثه دلخراش منا که منجربه کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان و مسلمانان شد گفت: دستگاه دیپلماسی کشور در خصوص پیگیری موضوع نقش خود را به درستی انجام نداد.

وی تصریح کرد: این موضوع در کمیسیون امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی در دست رسیدگی است و همچنین تذکرات و سئوالاتی نیز مطرح شده که وزیر امور خارجه باید پاسخگو باشد.

حسینعلی حاجی دلیگانی ادامه داد: همه هزینه هایی که در سطح کشورهای دیگر به واسطه وجود دیپلمات ها، سفارتخانه ها و کنسولگری ها انجام می شود برای این است که در چنین مواقعی بتوانیم از ملت خود دفاع کنیم.

وی افزود: انتظار به حق ملت ایران در این حادثه این بود که هم شخص رئیس جمهور سفر خود را در هر حالی که بود لغو می کرد و پیگیر رسیدگی به موضوع می شد و هم وزیر امورخارجه یک نقش فعالی از خود نشان می داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: وقتی که دولت مدام اقتدار و عزت دیپلماسی کشور را مطرح می کند آیا نباید این اقتدار یک جایی خودش را نشان دهد اگر بنا باشد که در ضیافت های شام و جلسات تشریقاتی نشان دهد که اهمیتی ندارد. مهم این است که در چنین شرایطی دستگاه دیپلماسی وظایف خود را به درستی انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه ایران کشور قدرتمندی است که در همه عرصه ها حرف برای گفتن دارد خاطرنشان کرد: باید یکی از خروجی های دستگاه دیپلماسی کشور نمایش عزت و اقتدار در زمانی که کشور دچار مشکل شده باشد.

حاجی در ادامه افزود: متعجبیم که جایگاه دیپلماسی کشور ما تا این حد نزول کرده که وقتی مشکلی این چنین رخ می دهد وزارت امور خارجه مجبور می شود به کشور کوچکی مثل کویت برای وساطتت متوسل می شود و یا درخواست دیدار با وزیر امور خارجه عربستان را دارد که رد می شود این برای کشور ما بسیار بد بود.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی از بررسی مسئله استیضاح وزیر امورخارجه به جهت ضعف دیپلماسی کشور و دست دادن با رئیس جمهور آمریکا که کار نادرستی بود خبر داد و خاطرنشان کرد: ما معتقدیم بانی اصلی همه جنایت هایی که در منطقه رخ می دهد اعم از بمباران مردم مظلوم یمن، سوریه و عراق و دیگر کشورها و همچنین جنگ تحمیلی هشت ساله که بر ملت ایران تحمیل شد و دیگر اقدامات لجستکی در کشور، آمریکا می باشد.و از آنجاییکه ما رئیس جمهور آمریکا را مظهر شیطان بزرگ می دانیم دست دادن با شیطان بزرگ اقدام نابجایی بوده که انتظار آن را نداشتیم.

این موضوعات ملت ایران را ناراحت کرده که نمایندگان مردم در مجلس موضوع را بررسی و بنابر مصالح مردم و کشور تصمیم مقتضی خواهند گرفت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.