۱۵:۰۱ - شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴

همزمان با سراسر کشور؛

اجرای طرح نهایی ریشه کنی فلج اطفال در شاهین شهر آغاز شد

پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه گفت: گام نهایی در ریشه کنی فلج اطفال با طرح ادغام واكسن پولیو تزریقی در برنامه روتین واكسیناسیون برداشته می شود.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ طرح ادغام واكسن پولیو تزریقی در برنامه روتین واكسیناسیون همزمان با سراسر كشور و با حضور دکتر پارسامدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دکتر اعتضادی رئیس شبکه بهداشت در مركز بهداشتی درمانی شهید سرخوش شاهین شهرآغاز شد.

دکتر پارسا دلیل استفاده از واكسن پولیو تزریقی همزمان با پولیو خوراكی را اینگونه بیان کرد: در سال ۲۰۱۲ میلادی طرح ریشه كنی فلج اطفال با مد نظر قرار دادن شرایط جدید، به تصویب مجمع جهانی بهداشت رسید كه تمام كشورها را ملزم می كرد تا در حركتی هماهنگ و زمان بندی شده، ابتدا با همراه كردن واكسن خوراكی و تزریقی فلج اطفال موارد باقیمانده بیماری را ریشه كن و در سالهای پس از ریشه كنی، برای حفظ ایمنی جوامع، تنها از واكسن تزریقی استفاده كنند.

وی ادغام این واكسن در برنامه روتین واكسیناسیون را گام نهایی در جهت ریشه كنی بیماری فلج اطفال در کشور عنوان کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان حفظ حداقل سطح ایمنی علیه سروتیپ ۲ ویروس، تقویت ایمنی مخاطی ناشی از واكسن خوراكی، تسهیل كنترل طغیان های آتی فلج اطفال و تقویت ایمنی علیه سروتیپ های ۱ و ۳ ویروس را از فواید اضافه كردن واكسن تزریقی به واكسن خوراكی فلج اطفال مطرح کرد.

دکتر پارسا با بیان اینکه واكسن تزریقی فلج اطفال جایگزین قطره خوراكی فلج اطفال نمی شود تصریح کرد: این واکسن برای تقویت ایمنی کودک به برنامه واكسیناسیون اضافه شده است.

وی اضافه کرد: واكسن تزریقی فلج اطفال در ۱ نوبت و در چهار ماهگی و به میزان نیم میلی لیتر در قسمت قدامی خارجی ران راست بصورت عظلانی تزریق می شود.

 

vhksinsuon1 vhksinsuon2 vhksinsuon3 vhksinsuon

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.