۰۸:۰۵ - سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲

تاثیر بی خوابی بر انسان مانند ضربه مغزی است

محققان معتقدند تاثیرکم خوابی بر انسان کمتر از ضربه مغزی نیست.

65751_990

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه“شاهین‌نا” به نقل از دانا، روزنامه اینترنتی روسی کامسامولسکایا پراودا دانشمندان سوئدی با تاکید بر این مساله که اهمیت خواب برای بدن همانند اهمیت غذا و آب است، اعلام کرده اند کم خوابی می تواند موجب بروز بیماریهای جدی مانند آلزایمر، پارکینسون، تصلب شرایین و غیره شود.

به گفته پژوهشگران دانشگاه اوپسالا وقتی افرادی که از کم خوابی رنج می برند اظهار می دارند احساسی مانند وارد شدن ضربه به مغز دارند، اشتباه نمی کنند چون تاثیر منفی کم خوابی بر مغز درست مانند ضربه مغزی شدید است.

دانشمندان با تحقیق روی داوطلبان جوان و سالم به این نتیجه رسیده اند که بدن آنها در صورت کم خوابی یا بی خوابی مواد شیمیایی ترشح می کند که درست بعد از وارد شدن ضربه به مغز تولید می شود. البته میزان این مواد از زمان وارد شدن ضربه مغزی کمتر ولی درهرحال قابل توجه است و نباید به آن بی اعتنایی کرد.

به گفته محققان توضیح بسیار ساده ای برای این مساله وجود دارد یعنی هنگام خواب مغز انسان از مواد سمی پاکسازی می شود و در صورت ناکافی بودن خواب همه این مواد از بین نمی روند و در بدن باقی می مانند و در نهایت می توانند موجب بروز بیمارهای مختلف شوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.