۱۳:۱۶ - دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲

مراسم تعمید حضرت مسیح(ع)

مراسم تعمید حضرت عیسی مسیح(ع)، امروز در 6کلیسای استان اصفهان با آیین ویژه مذهبی برگزار شد.

shabestan-330111

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه“شاهین‌نا”، ارامنه مسیحی اصفهان هر سال همزمان با روز ششم ژانویه مراسم تعمید حضرت مسیح(ع)را همراه با آیین های خاص مذهبی در کلیسا برگزار می کنند که این مراسم امروز در کلیسای بیت اللحم در منطقه جلفا برگزار شد.

عضو شورای خلیفه گری ارامنه استان اصفهان گفت: این آیین مذهبی امـروز در کلیساهـای سنت استپانوس، مریم مقدس،یوحنای، میناس در شهر اصفهان و کلیسای وارطان شاهین شهر با حضور بیش از 2هزار و 800 نفر از ارامنه استان برگزار شد.
عابدیان افزود: مراسم تعمید حضرت عیسی مسیح(ع)، امشب نیزدر کلیسای وانک اصفهان با آیین های ویژه برگزار می شود.
در این آیین ظرف بزرگ آب بر روی صحن کلیسا گذاشته می شود و کودکی که لباس مخصوص بر تن دارد کنار ظرف می ایستد و آنگاه آب را با کتاب مقدس تبرک می کند.
دراین مراسم مذهبی آب در ظرفی بزرگ با روغن مقدس متبرک و سپس ، بین حاضران در کلیسا توزیع می شود.

مسیحیان ارتدکس و کلیساهای ملی و شرق، بنا بر اعتقادات مسیحیان اولیه، روز ششم ژانویه را روز میلاد حضرت مسیح می دانند. که ارامنه اصفهان کریسمس و تولد حضرت مسیح (ع) را به جای 25 دسامبر 6 ژانویه جشن می‌گیرند .

 

اسقف بابکن چاریان، خلیفه ارامنه اصفهان و جنوب ایران با بیان اینکه: مسیحیان در ایران اسلامی همراه و همگام با سایر ملت ایران برای سربلندی و موفقیت کشور تلاش می کنند. افزود: امیدواریم سال نو میلادی برای همه سال خوبی باشد و شاهد پیشرفت و توسعه کشور ایران باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.