۱۱:۱۱ - دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

«شب كوك» و تقليدهاي ناشيانه از ماهواره!

خلاقیت در صداسیما یعنی کپی برداری مو به مو از شبکه های ماهواره ای معاند!؟

یکی از این دست برنامه‌های کاملا کپی شده و تقلیدی« شب کوک» است که از شبکه نسیم پخش می‌شود این برنامه به نوعی پرورش و کشف استعداد جوانان برای خوانندگی را رسالت خود قرار داده است چیزی که ناخودآگاه آکادمی گوگوش، خواننده مبتذل و فراری را یادآور می‌شود که چرا رسانه ملی باید از چنین مرکزی تقلید کند؟!

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز؛ بی شک یکی از راه‌های مبارزه با شبکه‌های ماهواره‌ای تقویت شبکه‌های داخلی و ملی است چیزی که در این عرصه تنگاتنگ رقابت رسانه‌ای نمی‌توان و نباید از آن غافل بود برهمین اساس خوشبختانه رسانه ملی چند سالی می‌شود فعال شده و شاهد رشد کمی شبکه‌های تلویزیونی بوده‌ایم شبکه‌های که تقریبا به صورت تخصصی و مجزا از هم هستند اما با این وجود از نظر کیفی و محتوایی انتظار بیشتری از شبکه‌های تلویزیونی می‌رود؛ متاسفانه اغلب برای مبارزه با شبکه‌های مبتذل ماهواره‌ای از خود آنها کپی می‌شود که به نام بومی‌سازی  در رسانه ملی پخش می‌کنند گاه این تقلید و کپی موضوعات به قدری عریان و واضح است که اصلا نیازی به مقایسه هم ندارد بلافاصله به ذهن  برنامه اصلی ماهواره‌ای متبادرمی‌شود که در شان رسانه ملی جمهوری اسلامی نیست زیرا از یک نقد  و از سوی دیگرخوراک رسانه‌ای شدن تناقض در حرف و عمل است.

یکی از این دست برنامه‌های کاملا کپی شده و تقلیدی« شب کوک» است که از شبکه نسیم پخش  میشود این برنامه به نوعی پرورش و کشف استعداد جوانان برای خوانندگی را رسالت خود قرار داده است چیزی که  ناخودآگاه آکادمی گوگوش، خواننده مبتذل و فراری را یادآور می‌شود که چرا رسانه ملی باید از چنین مرکزی تقلید  کند؟! این برنامه درهمان نگاه اول نشان می‌دهد یک برنامه  کاملا تقلیدی از برنامه ضد فرهنگی عوامل ضدانقلاب است؛ هرچند«شب کوک» درسری اول خود سعی داشت تا ترانه‌‌هایی با محوریت آثار دینی و انقلابی را ارائه  دهد و شاید به همین خاطر از میان سایر برنامه‌های کپی و تقلیدی دارای عقبه  و ریشه فرهنگی بهتری برخوردار باشد اما درهر صورت تقلید از برنامه مبتذل آکادمی گوگوش که در شبکه‌های مختلف  رسانه‌های ما مورد انتقاد قرار گرفته بود و در منحرف بودن آن  برنامه هم هیچ شکی نیست، جای بسی تامل دارد.

این‌که سبک و سیاق کار شبیه برنامه آکادمی گوگوش باشد حساس کننده شده است. یکی از انتقاداتی که به برنامه  «شب کوک» می‌شود عدم حضور موسیقی سنتی و کارشناسان در این حوزه است. در این  برنامه فقط موسیقی پاپ تبلیغ و معرفی می‌شود  که این خود نشان دهنده خروج نرم و آرام«شب کوک» از ریشه‌های فرهنگی وملی است. مسئله دیگر این است که«شب کوک» خواه‌ناخواه جوانان زیادی را به سمت خوانندگی خواهد کشاند. اینجا سوالی پیش می‌آید و آن این‌که  آیا  وجود برنامه‌ای مانند آکادمی گوگوش نیاز واقعی جامعه ماست؟! چرا مسئولان  در رسانه ملی برنامه‌های شبکه  بهایی «من و تو» را معیار و الگوی برنامه‌های رسانه‌ای و فرهنگی خود قرار می‌دهند ؟! آیا بهترنبود «شب کوک» به جای ادا و تقلید از «من وتو» خلاقانه تولید عمل می‌کرد تا این چنین ذهن مخاطب را متوجه شبکه بهایی و ضد انقلاب«من و تو» نکند!

«شب کوک» می‌توانست به معرفی موسیقی بپردازد اما با شکل و شمایلی دیگرنه خط به خط کپی‌کاری ! گویا علی الظاهر خلاقیت  در رسانه ملی ما حلقه گمشده‌ای است که برنامه سازان و نویسندگان تلویزیونی ما به خود زحمت نمی‌دهند  آن را پیدا کنند و به‌کار بگیرند و راحت‌ترین کار کپی و تقلید شده است آن‌هم از ضد انقلابیون فراری که  ظرفیت  و جایگاه و امکانات ما را ندارند  و در حسرت خاک پربرکت ایران هستند. کاش به جای این همه کپی کاری ناشیانه  از ظرفیت‌های‌مان استفاده کنیم و کمی خلاقانه‌تر و مبتکرانه‌تر باشیم و شعور مخاطبان را دست کم نگیریم .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.