۰۹:۲۹ - شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

نماینده شهرستان خبر داد:

تضییع 203 میلیارد تومان بیت المال در انعقاد یک قرارداد غیر قانونی

حاجی نماینده مردم شهرستان گفت: شرکت آب منطقه ای اصفهان طی قراردادی غیر قانونی اقدام به فروش 210 لیتر پساب شاهین شهر به شرکت پالایش نفت اصفهان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، نماینده مردم شاهین شهر و میمه در گفتگویی با این پایگاه خبری از انعقاد قراردادی پرده برداشت که برخلاف منافع، میل و اطلاع مردم منطقه شاهین‌شهر بین آب منطقه‌ای و شرکت پالایش نفت استان اصفهان منعقد شده است.

وی افزود: براساس این قرارداد آب منطقه‌ای اقدام به فروش 210 لیتر از پساب شاهین‌شهر با احتساب هر لیتر 33 میلیون تومان به شرکت پالایش نفت اصفهان کرده است. این در حالی است که برای تأمین پساب شهرهای گز، گرگاب و سایر شهرهای شاهین‌شهر و میمه/ برخوار آب منطقه ای هر لیتر پساب را به بیش از یک میلیارد تومان محاسبه کرده است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نادیده گرفتن اولویت های شهرستان را مشکل بزرگ این قرارداد دانست و تصریح کرد: این قرارداد در حالی امضا شده است که مشکل آبیاری فضای سبز شاهین شهر و شهرهای اطراف بدلیل تصفیه هوا به جهت آلاینده های فراوان صنعتی بسیار حائز اهمیت می باشد.

 دیوان محاسبات در رسیدگی به این پرونده به 8 مورد تخلف برخورد کرده است

نماینده شهرستان افزود: پس ‌از اینکه توضیحات لازم را از وزیر نیرو و آب منطقه‌ای استان اصفهان خواستم، متأسفانه آب منطقه‌ای پس از تعلل فراوان آن‌ هم به‌صورت ناقص به سؤالات ما پاسخ داد و نامه نگاری ما با استاندار نیز بدون نتیجه ماند.

وی از ارجاع موضوع به دیوان محاسبات کل کشور برای رسیدگی حبر داد و اضافه کرد: پرونده در حال رسیدگی است و تاکنون 8 مورد تخلف فاحش در این قرارداد فروش پساب مشاهده شده است که پس از آماده شدن پرونده برای رسیدگی به محاکم قضایی ارجاع داده می شود و آنچه ما در این پرونده دنبال می‌کنیم، پیگیری حق ‌و حقوق مردم و همچنین خود دولت است.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: به شدت بدنبال تضییع نشدن حقوق مردم و بیت المال در این قرارداد می باشم و به زودی با افرادی که دانسته و ندانسته پای این قرارداد را امضاء کرده‌اند برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولین باید پاسخگوی مردم و مراجع ذیربط باشند، خواستار لغو این قرار داد و رسیدگی به وضعیت آن برای احقاق حقوق مردم شد.

نماینده شهرستان تصریح کرد: در جلسه افتتاح پروژه های هفته دولت در شاهین شهر رسما از استاندار برای جلوگیری از استمرار این قرارداد گلایه کردم ولی هنوز اثری از رسیدگی این موضوع را از جانب ایشان ندیده ام.

حاجی‌دلیگانی با تاکید بر اینکه این قرارداد باید بدون هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای لغو شود، اظهار کرد: شرکت پالایش نفت استان اصفهان باید در چارچوب قانون و با در نظر گرفتن منافع مردم و رعایت بیت‌المال از پساب تصفیه‌خانه شاهین‌شهر استفاده کند.

امروزه از پساب به‌عنوان یک طلای روان نام برده می‌شود

حاجی‌ با بیان اینکه امروزه از پساب به‌عنوان یک طلای روان نام برده می‌شود، ادامه داد: با توجه به وضعیت خشک‌سالی‌های اخیر و به‌ویژه کاهش آب‌های زیر‌زمینی در منطقه شاهین‌شهر و همچنین شهرستان برخوار ظرف چند سال گذشته بالغ ‌بر 250 متر از آب‌های سطحی این منطقه پایین رفته است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار با یک فاجعه بزرگ زیست‌محیطی روبه‌رو هستند، افزود: یکی از راهکارهایی که بایستی در این جهت به کار گرفته شود توسعه فضای سبز  و پیشگیری از آسیب های آلاینده های فراوان صنعتی است.

روان شدن پساب موجب تثبیت شن های روان در منطقه می شود

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه روان شدن پساب بر روی خاک موجب تثبیت شن‌های روان در منطقه شده است، تأکید کرد: از نیازهای مهم منطقه استفاده این پساب در خود منطقه جهت تقویت آب های زیر زمینی می باشد.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در خصوص بیانات اخیر رهبری در جمع فرماندهان سپاه اظهار کرد: غرب به دنبال نابود کردن فرهنگ ملی و دیرینه و دینی ما و جایگزینی با فرهنگ پوچ خود هستند و در حال حاضر مهم ترین بحث آنها نفوذ فرهنگی و سیاسی است که برای آن از همه ابزارهای خود استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی همیشه در حال جوشش است تاکید کرد: از نشانه های مهم پویا بودن انقلاب علاقمندان و مشتاقانی هستند که روز به روز  به آن افزوده می شوند و به زودی شاهد پیروزی و دادخواهی انقلاب اسلامی برای تمامی مظلومین عالم که در چنگال استکبار گرفتار شده اند خواهیم بود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی از همه مردم بزرگوار و شریف شاهین شهر خواستار رصد دقیق حرکات دشمن در نفوذ فرهنگی شد و گفت: همه باید کمک کنند تا فرهنگ اسلامی با فرهنگ بیگانه جایگزین نشود تا هویت و استقلال جمهوری اسلامی ایران برای همیشه حفظ و پایدار بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.