۱۵:۵۹ - یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲

جلسه شورای شهرستان شاهین شهر و میمه

نماینده شورای شهر وزوان گفت: پس از گذشت چهارماه متأسفانه هنوز جلسه شورای استان برگزار نشده است امیدواریم با پیگیری های شما از طریق استانداری به زودی این جلسات برگزار گردد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا” با حضور آقای حاجی نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، شهردار شاهین شهر و نمایندگان شوراهای هر شهر برگزار شد.در آن اعضای شورا به بحث و گفت و گو در مورد مسائل و مشکلات مختلف شهر پرداختند.

در این جلسه یک ساعت و نیمه ، تمامی اعضاء مشکلات و مباحث شهر خود را ، که در توسعه ی شهرستان نیز تأثیر داشت با آقای حاجی در میان گذاشتند که به شرح زیر می باشد.
در ابتدا آقای فرهادی رئیس شورای شهرستان پس از تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسن مجتبی (ع) ، امام رضا (ع) و نبی مکرم اسلام از حضور مردم در مراسم های عزاداری مختلف تقدیر و تشکر کرد. فرهادی در مورد مشکلات شهر شاهین شهر سه نکته را یاد آوری کرد: ابتدا ایشان با یاد آوری این که جاذبه های بسیار زیادی در شهرستان وجود دارد و منبع بزرگی از لحاظ فرهنگی محسوب می شود و از وجود کارخانه ها ، پتروشیمی ، پالایشگاه و تمام مکان هایی که برای شهر مشکلات آلودگی را به وجود آورده اند گله کرد و این مسئله را برای تمام مردم مضر دانست و درخواست پیگیری این مسئله را داشت.
مورد دوم جواب گو نبودن بلوار معلم به سمت شاهین شهر یا بلعکس است که باعث تصادفات بسیار و خسارات مالی و جانی به مردم عزیز شده است.
و اما به عنوان آخرین نکته پیگیری مسئله متروی شاهین شهر به اصفهان بود که با توجه به تردد بسیار زیاد در این مسیر به زودی این پروژه به بهره برداری برسد که تأثیر مستقیمی بر کاهش آلودگی شهر دارد.
اما پس از این که مابقی اعضا صحبت خود را شروع کنند آقای حاجی تذکر به جا و به موقعی را مطرح کردند که تمامی اعضا در صحبت های خود نکاتی را بگویند که کل مسائل شهرستان در نظر گرفته شود.
سپس آقای طاهرپور نماینده شورای شهر وزوان گفت: پس از گذشت چهارماه متأسفانه هنوز جلسه شورای استان برگزار نشده است امیدواریم با پیگیری های شما از طریق استانداری به زودی این جلسات برگزار گردد.
سپس نوبت به آقای شاه رجبیان نماینده شورای شهر گرگاب رسید وی تصریح کرد: گاز کشی منطقه صنعتی گرگاب با مشکل بودجه همراه است . طبق صورت جلسه ای که در سال 1385 به امضای مسئولین وقت رسیده است تعهد شده است که این گاز کشی بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام شود. در مورد مشکل بتنی های گرگاب هم زمینی جانمایی شده است که این زمین در آخرین حد حریم شهر و زمین بلا استفاده است که انشا الله هرچه سریع تر خریداری و مورد استفاده قرار گیرد.
اما به عنوان آخرین نکته مسائل و مشکلات روبنایی شهرک بوستان را اشاره می کنم. با این ساخت و سازی که در این منطقه شروع شده است متأسفانه هیچ گونه امکاناتی در حال حاضر برای آن وجود ندارد که امیدواریم به زودی این مشکلات رفع و رجوع شود.
آقای خسروی نماینده شورای بخش گفت: در بحث کلی مشکل ما چرم شهر و نخاله هایی است که در این مکان ریخته می شود. طبق مصوبه ای که ما داشتیم متولیان این قسمت مکلف به واریز عوارض به حساب شورای بخش شدند که تا کنون هیچ مبلغی واریز نشده است
محمدیان نایب رئیس شورای شهرستان و نماینده شورای گز گفت: سه مورد را باید یادآور شوم ابتدا در مورد پروژه ی پل خورزوق تا پل سلیمان خاطر است. ما طرحی را از رئیس حوزه سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کردیم مبنی بر احداث یک شهرک هنری که با سرمایه گذاری بسیار بالا و مشارکت بخش خصوصی تحقق پذیراست . مورد دوم مربوط به داروخانه شبانه روزی شهر گز است که متأسفانه حمایت های لازم با توجه به تذکر آقای حاجی به دکتر روستا انجام نشده است . اما به عنوان مورد آخر بحث مسکن مهر است که مردم هم چنان در انتظار تحویل هستند.
کریمی گفت: ابتدا درخواست پیگیری پرونده مربوط به زمین خواری درلایبید و بی تکلیف ماندن مردم برسر اراضی شان را دارم. سپس تذکری را نسبت به ادارات مرکزی جهت همکاری با مسئولین لایبید داشته باشید.
پس از همه این صحبت ها نوبت به آقای حاجی و پاسخ گویی به موارد ذکر شده بود. وی اظهار کرد: پس از تشکر از تمامی اعضای شورای اسلامی شهرستان بابت پیگیری های مستمر در جهت حل مسائل و مشکلات باید به نکاتی اشاره کنم.
ابتدا امیدوارم که این جلسات همیشه مستمر و دائمی مانند سابق برگزار شود. راجع به بحث آلایندگی اقدامات زیادی انجام شده است . در این رابطه با استفاده از مراجع قانونی که طرح سؤال از وزیران است بنده دو سؤال را مطرح کردم یکی از وزیر نیرو و دیگری از وزیر نفت وزیر نفت قبل از طرح سؤال جلساتی را با ما برگزار کردند که در جلسه اعلان داشتند: امسال مشکل گاز در کشور مطرح است و فعلاً مجبوریم از مازوت استفاده کنیم.
طرح سؤال وزیر نیرو نیز در دستور کار قرار دارد و هنوز نوبت رسیدگی به آن نرسیده است . معاون سازمان محیط زیست پس از  پیگیری های ما 2 واحد از پالایشگاه را تعطیل کرده است که در کم شدن آلودگی بسیار مؤثر است. حال برای حل این مسائل هم چنان پیگیریم. و در زمینه آرامستان شهردار وقت مسئول پیگیری شود که در صورت ایجاد خسارت به شاهین شهر برمی گردد.
راجع به بحث مترو اولاً همانطور که می دانید دوقید را پای مصوبه آن آورده ایم 1- تصویب خط مترو اصفهان به شاهین شهر 2- تصویب طرح مطالعاتی مترو برخوار به شاهین شهر و اتصال آن به خط شاهین شهر به اصفهان (مصوبه در شورای عالی ترافیک) اما در مورد مرکز تخلیه نخاله ها: بهترین ابزار برای حل این موضوع همان شورای بخش است که می تواند بر روی آن عوارض بگذارد و از طرفی یک مشاور حقوقی  استخدام کرده که این مشکل را از طریق قانونی پیگیری و حل و فصل نماید.
در بخش مسکن مهر معاونت وزیر مسکن و شهر سازی به شاهین شهر آمدند و توانستیم کمک هایی را نیز بگیریم که به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید ولی وامی برای مسکن مهر هنوز توسط دولت مصوب نشده است . ولی بحث مالیات ، بحث بیمه و خیلی دیگر از مسائل حل شده است. در مورد شهر هنر باید جلسات تخصصی برگزار و در آن نتیجه گیری شود.
اما یکسری از موارد نیز مربوط به دو شهرستان است که باید بگویم : یکی بحث هم کد شدن کلیه تلفن های شهرستان است. دوم تعریض اتوبان معلم است که به کندی در حال انجام است . سوم بحث منطقه هوایی است که انشاالله در شاهین شهر یک منطقه هوایی به زودی احداث می شود.
در پایان جلسه نیز شهردار در مورد بحث آلایندگی و رفع و رجوع آن قول هایی را دادند.که امیدواریم به زودی انجام شود و از ایجاد ایستگاه شماره 4 آتش نشانی در مسکن مهر خبر داد که تا خرداد 93 به بهره برداری می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.