۱۴:۲۴ - جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲

شهر گز برخوار بوی عطر شهید گمنام گرفت

پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس پس از تشییع بر روی دستان مردم شهیدپرور گز، در بوستان شهید مدرس این شهر به خاک سپرده شدند.

tashiea shohada1

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه“شاهین‌نا”، همزمان با سالروز شهادت ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام  مردم خداجوی شهر گز میزبان دو کبوتر خونین بال دفاع مقدس شدند.

 

پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس پس از تشییع بر روی دستان مردم شهیدپرور گز، در بوستان شهید مدرس این شهر به خاک سپرده شدند. مردم همیشه در صحنه شهر گز برخوار با شرکت در مراسم تشییع پیکر این لاله‌های بی‌نام و نشان، بار دیگر با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید پیمان کردند.

 

در این مراسم که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، و مسئولین شهرستان برگزار شده بود سردار شیروانیان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان اظهار داشت: این دو شهید والامقام (17 و 23 ساله) در سال 1363 در منطقه عملیاتی خیبر (جزیره مجنون) به شهادت رسیدند که به ‌تازگی تفحص شده‌اند.

 

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه : پس از برگزاری جلسات متعدد با امام جمعه، اعضای شورای اسلامی و شهرداری گز و خانواده معزز شهدا مقرر شد پیکر مطهر این دو شهیدگرانقدر در بوستان شهید مدرس آرام ‌گیرند،   افزود:خود شهدا کمک نمودند و این مهم اتفاق افتاد و مکان مناسب جهت تدفین شهدا و جهت زیارت در بوستان شهید مدرس انتخاب شد.

 

لازم به یادآوری است که عملیات خیبر، نخستین عملیات بزرگ آبی ـ خاكی جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس بود، که در سوم اسفند سال 1362 در منطقه هورالهویزه و جزایر مجنون با هدف انهدام نیروهای سپاه سوم ارتش متجاوز صدام آغاز شد و از نتایج مهم آن، آزادسازی منطقه‌ای به وسعت یک‌هزار کیلومتر مربع در هور، 140 کیلومتر مربع در جزایر مجنون و 40 کیلومتر مربع در طلاییه بود.

در این عملیات که صدام برای نخستین بار گسترده‌ترین حملات شیمیایی را برای در هم شکستن پیشروی رزمندگان اسلام به کار گرفته بود بسیاری از فرماندهان برجسته سپاه همچون شهید محمدابراهیم همت، شهید حمید باکری و شهید اکبر زجاجی به درجه رفیع شهادت رسیدند و یاد و نام خویش را در تاریخ پرافتخار ملت ایران، جاودانه کردند.

 

 

tashiea shohada1 tashiea shohsda2

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.