۰۹:۵۶ - جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۲

70 درصد ساختمان‌های شهرستان شاهین شهر و میمه فرسوده و فاقد ایمنی می باشد

مهندس جوانبخش:70درصد ازساختمان‌های شهرستان شاهین شهر و میمه فرسوده و غیر استاندار ایمنی می باشد. که درخصوص نوسازی این بناها با اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها هشدارهای لازم داده شده و توصیه شده که با دریافت تسهیلات اقدام به نوسای بناهای فرسوده خود کنند.

atash12

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا” ، مهندس داوود جوانبخش رئیس ایستگاه آتش نشانی گلدیس در گفتگویی با شاهین نا، اظهار داشت: 70 دزصد ساختمانهای شهرستان شاهین شهر و میمه فرسوده و غیر استاندار ایمنی می باشد.

 

رئیس ایستگاه آتش نشانی گلدیس: باید با فراگیری آموزش‌های لازم، همیشه در برابر وقوع زلزله آمادگی کامل را داشته باشیم. چرا که تاکنون هیچ دستگاهی اختراع نشده که وقوع زلزله را از قبل اعلام کند.

 

وی افزود: سازمان آتش نشانی با هماهنگی‌هایی که با دستگاه‌ها و ارگانهای مرتبط از جمله هلال احمر، اداره آب، اداره گاز و اداره برق انجام داده، در خصوص ایمنی و مقابله با زلزله، مانورهای آموزشی متفاوتی، درسطح شهرستان، مدارس، ادارات، مراکز و کانون‌های فرهنگی، توسط مربیان و مسئولین آموزش، نکات ایمنی آموزش داده است.

 

مهندس جوانبخش افزود: سازمان آتش نشانی با اطلاع رسانی‌های از طریق رسانه ها، برگزاری کلاسهای متفاوت آموزشی رایگان، تهیه و توزیع قریب به 14هزار حلقه CDآموزشی و بیش از 20 هزارنسخه بروشور با عناوین مختلف در راستای ارتقاء سطح آگاهی وایمنی جامعه اقدام کرده است.که این آموزش‌های ما درهنگام بروزحوادث و وقوع زلزله برای کاهش خسارت بسیار مفید و موثر می باشد.

 

رئیس ایستگاه آتش نشانی اظهار داشت: 75 الی 80 درصد حوادث قابل پیش بینی و پیشگیری است، فقط 20الی 25 درصد حوادث قابل پیش بینی نیستند که باید در برابر این مقدار مجهز باشیم.

 

وی با بیان اینکه: 100درصد سازه‌ها و ساختمان‌هایی که درسطح شهرستان درحال طراحی و اجرا هستند، در مقابل زلزله دارای استاندارایمنی می باشند.زیرا درنظام مهندسی همه سازه‌هایی که طراحی و اجرا می شوند ملزم به رعایت استاندارایمنی هستند.و نظام مهندسی طبق دستور العمل‌های کاری پیگیری و نظارت می کند.

 

مهندس جوانبخش همچنین افزود:70درصد ساختمان‌های شهرستان شاهین شهر و میمه فرسوده و فاقد ایمنی می باشد. که درخصوص نوسازی این بناها با اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها هشدارهای لازم داده شده و توصیه شده که با دریافت تسهیلات اقدام به نوسای بناهای فرسوده خود کنند.

 

نکته آخر: درهرکجا که باشیم به دستورالعمل‌ها اهمیت دهبم قبل از آنکه دیر شود و حادثه ناگواری رخ دهد، و با آموزش‌های ایمنی لازم می توانیم حضورمفید و موثر در حوادث داشته باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.