۱۰:۱۱ - دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

توسط فرمانده سپاه ناحیه شاهین‌شهر و میمه؛

ویزه برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان تشریح شد

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شاهین‌شهر و میمه گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس عملیات های کربلای 4 و 5 در نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس شاهین‌شهر بازسازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه در نشت خبری خود با اصحاب رسانه در سه محور به تشریح فعالیت ها در عرصه اقتصاد مقاومتی، اردوهای جهادی و ویژه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس پرداخت.

300 میلیون تومان تسهیلات در عرصه اقتصاد مقاومتی به متقاضیان پرداخت شده است

سرهنگ سید علی مشیر صدری بی ثبات سازی اقتصادی، ایجاد نارضایتی و جداکردن مردم از نظام را از اهداف دشمن در جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت: سازمان بسیج مستضعفین با توجه با تاکیدات رهبر معظم انقلاب با استفاده از ظرفیت عظیم بسیج به حوزه اقتصاد وارد شده و حرکت هایی را آغاز کرده است.

وی، اهتمام به امر تولید و اشتغال زایی مولد بویژه در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و مردمی کردن اقتصاد را مهمترین محور فعالیت در حوزه کارآفرینی با الویت تسهیل در ازدواج جوانان، ایجاد اشتغال برای بسیجیان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره)، ایجاد اشتغال برای معتادین پاک شده و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهاعنوان کرد.

سرهنگ مشیر صدری خاطر نشان کرد: قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه شاهین شهر و میمه با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان طی شش ماه گذشته 20 دوره آموزش مهارت برگزار کرده که در این مدت 400 نفر از بسیجیان در 13 عرصه اقتصاد مقاومتی از جمله پرورش آبزیان سردآبی و گرم آبی، تولید قارچ خوراکی، پرورش زنبور عسل، پرورش شترمرغ، تولید کود ورمی کمپوست، تولید محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی، پرورش مرغ بومی، پرورش سایر ماکیان و دام سبک و سنگین، کشت زعفران، داربستی کردن و اصلاح و احیای باغات و صنایع تبدیلی و تکمیلی شامل؛ خشک کردن، پودر کردن، روغن گیری، اسانس گیری، بسته بندی محصولات کشاورزی و باغی، گوهر تراشی و ایجاد صنایع کوچک ریسندگی و بافندگی مهارت های لازم را کسب کرده و گواهینامه پایان دوره نیز دریافت کرده اند.

وی بابیان اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی پس از ثبت نام در سایت بسیج سازندگی و ارائه طرح، ظرفیت های مکان اجرا مورد بازدید و با تایید کارشناسان جهاد کشاورزی برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند تصریح کرد: در پنج ماه نخست سال جاری 40 نفر نام نویسی انجام داده اند که تاکنون در مجموع به 26 نفر از متقاضیان 300 میلیون تومان تسهیلات اعطا شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه خاطر نشان کرد: سال گذشته درحوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال مولد در قالب قرض الحسنه، عقود اسلامی و خود اشتغالی در مجموع مبلغ 1 میلیارد و 277 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

اردوهای جهادی و طرح هجرت باهدف توسعه فرهنگ محرومیت زدایی برگزار می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه در ادامه در معرفی و تشریح فعالیت های بسیجیان در اردوهای هجرت و جهادی اظهار کرد: قرارگاه بسیج سازندگی با هدف توسعه فرهنگ محرومیت زدایی، کمک به سازندگی و اجرای عرصه های مقاومتی در قالب اردوهای جهادی 10 روزه، هفت روزه، سه روزه و یک روزه به مناطق روستایی و محروم اعزام می شوند.

وی افزود: در اردوهای هفت روزه جهادی پس از شناسایی و نیازسنجی مناطق محروم گروه های جهادی با هدف ارائه خدمت به مردم محروم و محرومیت زدایی با تاکید بر شناساندن کار به جوانان به این مناطق اعزام شده و به فعالیت های عمرانی و فرهنگی می پردازند که 200 نفر در سال 91، 230 نفر در سال 92، سال گذشته 240 نفر و در سال جاری نیز تاکنون 260 نفر در اردهای جهادی هفت روه شرکت کرده اند.

مشیر صدری اضافه کرد: گروه های جهادی متخصص اعم از مهندسان، پزشکان، کارشناسان و غیره در اردوهای سه روزه در مناطق محروم و دورافتاده بصورت رایگان به محرومان خدمات رسانی می کنند که 15 نفر در سال 91، 22 نفر در سال 92، سال گذشته 28 نفر و در سال جاری 35 نفر در این اردو ها شرکت کرده اند. در اردهای یکروزه جهادی نیز اعضای حلقه های تربیتی صالحین با هدف تقویت روحیه خودباوری و کمک به محرومان به مناطق دور افتاده و محروم اعزام شده و در محرومیت زدایی مشارکت می کنند که 840 نفر در سال 91، 950 نفر در سال 92، سال گذشته 995 نفر و 1066 نفر در سال جاری به اردوهای جهادی اعزام شده اند.

در اردوهای 10 روزه طرح هجرت نیز که باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، مهارت آموزی، احساس مسئولیت و تقویت بنیه فرهنگی در کارگروهی برگزار می شود دانش آموزان بسیجی در عرصه‌های مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس با حضور بسیج فرهنگیان در ارائه خدمات رسانی مشارکت و فعالیت می کنند، که 75 نفر در سال 91، 100 نفر در سال 92، 108 نفر در سال 93 و در سال جاری 142 نفر شرکت کرده اند.

دفاع مقدس رساترین واژه در قاموس ایستادگی ملت قهرمان است نگذارید دفاع مقدس از یادها برود (رهبر معظم انقلاب)

در هفته دفاع مقدس علاوه بر اجرای رزمایش عملیات های کربلای 4 و 5 بازسازی می شوند

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه دفاع مقدس را عقب راندن دشمن همراه با ارزش، مقاومت و امدادهای الهی دانست و اظهار کرد: با توجه به رویکرد خوبی که نسبت به بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان وجود دارد ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با هشت کمیته در فرمانداری شهرستان تشکیل شده است.

وی افزود: هفته دفاع مقدس امسال با شعار محوری«ما می توانیم با همدلی و همزبانی» از 31 شهریور با بیش از 100 عنوان برنامه شامل: برگزاری نمایشگاه فرهنگی هنری، برگزاری یادواره های شهدای محله ای، برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار از خانواده های شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، اجرای تئاترهای دفاع مقدس، نمایش فیلم های ویژه دفاع مقدس، با رویکرد مسجد محوری در سطح پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج محلات و اقشار آغاز می شود.

سرهنگ مشیر صدری برگزاری یادواره شهدا، نمایشگاه هفته دفاع مقدس و برگزاری رزمایش و بازسازی عملیات های کربلای 4 و 5 را سه محور و ماموریت اصلی و خودجوش سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

وی در تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: مراسم یادواره شهدا همراه با سخنرانی یکی از یادگاران و فرماندهان دوران دفاع مقدس و مداحی یکی از مداحان برجسته اهل بیت(ع) روز دوم مهرماه همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در پارکینگ پارک انقلاب برگزار می شود.

در این مراسم که با رویکرد هنری و استفاده از ظرفیت های بسیار خوب بسیج برگزار می شود با دعوت از خانواده های معظم شهدا از کتاب چاپ شده شهدا و ایثارگران شاهین شهر رونمایی خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه در ادامه افزود: همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس نمایشگاه بزرگ ادوات و تجهیزات جنگی و رویکرد فرهنگی با 28 غرفه در محل پارک انقلاب برپا می شود و تا هفتم مهرماه از ساعت 16 الی 22 برای بازدید عموم شهروندان دایر می شود.

مشیر صدری بازسازی عملیات های کربلای 4 و 5 و اجرای رزمایش را سومین ویژه برنامه هفته دفاع مقدس عنوان کرد که در طول هفته دفاع مقدس هرشب در محل نمایشگاه هفته دفاع مقدس در سانس اجرا خواهد شد.

اجرای برنامه توسط ورزشکاران باستانی، بسیج هنرمندان، بسیج خواهران، شب شعر و خاطره و برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی از برنامه های جنبی این نمایشگاه می باشد.

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه افزود: در اجرای ویزه برنامه های هفته دفاع مقدس، رده ها و نهادهای مشارکت کننده در هشت سال دفاع مقدس در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزشهای دوران دفاع مقدس فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: مقابله با هجمه های دشمن وظیفه ذاتی سپاه می باشد که در زمینه حجاب و عفاف وظیفه ذاتی سپاه با استفاده از ظرفیت های موجود همراه با دیگر دستگاه های فرهنگی کشور در این عرصه فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.