۰۹:۰۰ - یکشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۴

به بهانه روز مبارزه با تروریسم؛

آمریکا تروريسم بالذات دولتي است

واژه تروریسم دولتی واژه‌ای جنجال بر انگیز است. تروریسم دولتی اصطلاحی است که برای دخالت دولت یا دولتهایی در امور داخلی یا خارجی دولتی دیگر که به وسیله اجرا یا مشارکت در عملیات تروریستی یا حمایت از عملیات نظامی برای زوال، تضعیف و براندازی دولت مذکور یا کل دستگاه حاکمه آن کشور انجام می‌شود.

 پایگاه خبری شاهین نا، «شهیدان عزیزمان مرحوم آقای رجایی و مرحوم آقای باهنر، حقیقتاً دو نمونه برجسته از یاران انقلاب و امام بودند. وقتی که اسم شهید رجایی و شهید باهنر می‌آید، مردم در ذهنشان نیست که فقط از دو شهید تجلیل می‌کنیم، می‌فهمند که یک جریان فکری و عملی و انقلابی است که مورد تجلیل قرار می‌گیرد.  (مقام معظم رهبری)»

روز هشتم شهریور كه درتقویم كشورمان روز مبارزه با تروریسم نام دارد، مصادف است با عملیات كم سابقه تروریستی علیه مقامات ارشد كشورمان درسال 1360 كه منجر به شهادت رسیدن رییس جمهور، نخست وزیر و تنی چند از همراهان آنها شد. این اقدام تروریستی كه به دست عوامل ضدانقلاب وابسته به گروههای جاسوسی و اطلاعاتی غرب و با هدف مقابله با اراده انقلابی ملت ایران و فروپاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران انجام شد، درمیان سایر عملیات های تروریستی به دلیل به شهادت رسیدن نفرات اول و دوم دستگاه اجرایی یك كشور كاملا بی سابقه به شمار می آید.

به فاصله دو ماه پس از فاجعه هفتم، ساعت سه بعد از ظهر هشتم شهریور  درست زمانی که رییس جمهور و نخست‌وزیر در جلسه حضور داشتند در یک اقدام تروریستی با انفجار دفتر نخست وزیری دو مقام عالی رتبه کشور به شهادت رسیدند. و اینگونه دومین توطئه ایادی استکبار بر علیه انقلاب اسلامی رقم خورد که این تنها گوشه کوچکی از مقوله تروریسم در ایران است و بعد از آن نیز موارد مشابهی به کرات اتفاق افتاد که همگی در کنار سایر تحولات صورت گرفته توسط غرب، در راستای یک هدف و مغایر با انقلاب بود.

شخصیت‌های تاریخ‌ساز، چه در زمان حیات و چه پس از مرگ، همواره زنده‌اند و بی‌تردید الگو و سرمشق برای دیگران به شمار می‌روند. دو تن از چهره‌های مؤثر و همیشه زنده انقلاب اسلامی، شهیدان محمدعلی رجایی و محمد جواد باهنر می باشند که در لحظه‌های بحرانی مملکت و در مسیر تلاش برای اجرای عدالت، با جنایت شقی‌ترین آدم ها و خون‌خوارترین منافقین تاریخ، به شهادت رسیدند.

ترور و تروریسم دو مقوله از هم جدا هستند. از واژه ترور گاه برای مشروعیت بخشیدن به اقدامات تروریست‌ها استفاده می‌شود. آشکارترین تمایز ترور و تروریسم این است که هدف یک قاتل سیاسی یک شخصیت معین است و اسلحه برای از میان بردن او استفاده می‌شود، اما هدف یک اقدام تروریستی جمعی است. جمهوری اسلامی در حیطه ترور و تروریسم بارها و بارها مورد هجمه قرار گرفته و به کرات سوءقصدهایی هم انجام شده است.

کارهای خشونت آمیز و غیر قانونی حکومتها برای سرکوبی مخالفان خود و ترساندن آنان نیز در ردیف تروریسم قرار دارد که از آن به عنوان تروریسم دولتی یاد می شود. در تعریفی دیگر، سیاست تهدید و مداخله خشن و قهرآمیز یک دولت در امور دولتهای دیگر و تخلف از قوانین بین المللی و منشور ملل متحد را تروریسم دولتی می دانند.

واژه تروریسم دولتی واژه‌ای جنجال بر انگیز است. تروریسم دولتی اصطلاحی است که برای دخالت دولت یا دولتهایی در امور داخلی یا خارجی دولتی دیگر که به وسیله اجرا یا مشارکت در عملیات تروریستی یا حمایت از عملیات نظامی برای زوال، تضعیف و براندازی دولت مذکور یا کل دستگاه حاکمه آن کشور انجام می‌شود.

امروزه، رژیم صهیونیستی اسرائیل به عنوان مظهر تروریسم دولتی درجهان شناخته می شود .اساساً رژیم اسرائیل، بر پایه تروریسم، تاسیس شده است. صهیونیست ها زمانی که در پی تاسیس اسرائیل بودند، مکرراً به تروریسم متوسل شدند. به عبارتی می توان گفت اسرائیل در کنار امریکا و انگلیس تروریست پروری می کنند و آن ها را به جهان و دشمن شماره یک خود، یعنی جمهوری اسلامی تزریق می کنند و هر بار در قالب خاصی مانند دانشمندان هسته ای، تروریسم دولتی و گاهاً ترور سیاسی خباثت های خود را به منصه ظهور می گذارند.

اگر چه خاورمیانه کمتر از آمریکای لاتین و اروپا، خاستگاه حوادث تروریستی بوده، اما هنوز هم به عنوان منطقه ای که ریشه تروریسم در آن وجود دارد، در نظر گرفته می شود.هیچ توجیه اخلاقی برای تروریسم صرف نظر از هویت قومی یا مذهبی عاملان یا قربانیان ترور وجود ندارد، اما مبنای واقعی تروریسم در درک عمومی از این مسأله، خصوصاً در جلسات بازرسی کنگره آمریکا درباره تروریسم نهفته یا پیچیده است. کشورهایی که دارای بدترین آمار ثبت شده تروریستی در جهان هستند، در خاورمیانه قرار ندارند. آنها حتی جزو کشورهای مسلمان در خارج از خاورمیانه هم نیستند. کلمبیا و آلمان از آن جمله اند. کلمبیا بندرگاهی برای صاحبان موادمخدر و آلمان کشور نازی هاست.

در کنار این ها باز هم غرب دست به تررویسم در خاورمیانه می زند و نیروهای خود را همچون ارتشی کارآزموده آموزش می دهد. شکی نیست عملیات های تروریستی که در ایران انجام داده می شود با قصد ضربه زدن به انقلاب اسلامی و زیر سایه پرچم اسرائیل و امریکا و سازمان های اطلاعاتی غرب قد علم کرده اند. اما جمهوری اسلامی با سرمایه اصلی خود که مردم هستند در این راه پر فراز و نشیب صدور انقلاب و بیداری اسلامی به لطف وجود نیروهای مسلح همیشه بیدار و اشراف کامل اطلاعاتی هر روز موفق تر و سخت جان تر از دیروز روبروی یاوه گویان ایستاده و یاور رهبر انقلاب هستند.

آمريكا اين تروريست بالذات دولتي است كه سر تا سر جهان را به آتش كشيده، و هم پيمان او صهيونيسم جهاني است كه براي رسيدن به مطامع خود، جناياتي مرتكب مي شود كه قلمها از نوشتن و زبان ها از گفتن آن شرم دارند. امام خميني(ره)  پروانه شریفی/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.