۱۰:۰۰ - چهارشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۴

پشت پرده محرومیت عجیب دستیار کی روش+عکس

پس از بازگشت کارلوس کی روش به ایران، دور جدیدی از تولید حاشیه برای سرمربی تیم ملی فوتبال ایران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” در ابتدا این سردار کمالی بود که اعلام کرد علی رغم حضور بازیکنانی که کارت های پایان خدمت شان باطل شده بود در تیم های نظامی، این بازیکنان کماکان اجازه حضور در تیم ملی را ندارند! البته این موضوع برای سرمربی تیم ملی تازگی ندارد اما پس از اینکه حوزه نظام وظیفه قبول کرد این بازیکنان خاطی، به عنوان مجازات به صورت کاملا رایگان یا همان حقوق ماهی ۶۰ هزار تومان برای تیم های نظامی بازی کنند، دیگر بحث محرومیت شان از تیم ملی سوال انگیز است. اما موضوع مهمتر که شاید در نوبه خود در جهان بی نظیر باشد محرومیت آنالیزور تیم ملی فوتبال ایران است برای بازی مقابل هند و گوام آن هم توسط خود فدراسیون فوتبال ایران!

روز دوشنبه، محمد زاده،رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در مصاحبه با سایت فدراسیون عنوان کرد؛ مهرداد خانبان به علت مصاحبه علیه مسئولان فدراسیون فوتبال، دو جلسه از حضور بر روی نیمکت تیم ملی محروم است و می بایست ۴۰ میلیون ریال به عنوان جریمه پرداخت کند. این برای نخستین بار است که ارکان قضایی فدراسیون فوتبال در یک بازی با کشور خارجی عملا با اعلام محرومیت، باعث رسیدن ضرر به تیم ملی فوتبال کشورمان می شود.بر فرض مثال اگر مهرداد خانبان در دو بازی پیش روی تیم ملی مقابل هند و گوام روی نیمکت بنشیند آن وقت تکلیف چیست؟ در چنین مواقعی که پای بازی های بین المللی در میان است، قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا باید اجرا شود نه حکم داخلی فدراسوین فوتبال ایران. این محرومیت، عینا خودزنی تیم ملی به حساب می آید.البته بود و نبود آنالیزور روی نیمکت، توفیر چندانی به حال تیم ملی ندارد اما ترس از آن است که با اپیدمی شدن چنین احکامی یک روز نوبت به کی روش برسد که بخاطر فلان مصاحبه علیه مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش، از سوی کمیته اخلاق از روی نشستن روی نیمت ایران محروم شود. تردید نکنید با این فرمان که پیش می رویم به آن روز هم خواهیم رسید.

اما نکته مهمتر که از نگاه خیلی ها مغفول مانده این است؛ خانبان چه زمانی علیه مسئولان فدراسیون فوتبال مصاحبه کرده است؟ هرچه به آرشیو رجوع کنید به مورد خاصی بر نمی خورید که دست کم لایق این محرومیت و جریمه باشد. اما یک مورد خاص دیگر وجود داشت که چندان به فدراسیون فوتبال و ریاستش مرتبط نمی شد. آنالیزور تیم ملی چند ماه قبل در صفحه اینستاگرامش با عکسی از شب های برره، کنایه ای به وزیر ورزش زد. در این عکس، کی روش کنار کفاشیان و دکتر گودرزی است و یک عکس در پائین آن از شب های برره کار شده بود که کیانوش به عنوان “عاقل کل” کنار شیرفرهاد(مدیری) و پدرش(شیری) است! این عکس بیان کننده این موضوع بود که کی روش همانند سیامک انصاری (کیانوش) در یک جای کاملا عجیب که همه چیز را برعکس معنا می کنند، گیر افتاده است.

البته پس از اینکه مسئولان وزارت خانه متوجه این موضوع شدند مراتب اعتراض خود را به علی کفاشیان ابراز داشتند و متعاقبا آنالیزور تیم ملی برای در امان ماندن از عواقب این کارش، ضمت پاک کردن آن پست به صورت تلویحی معذرت خواهی کرد. اما اینک کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال که زیر مجموعه دبیرکل فدراسیون و شخص دکتر اسدی به حساب می آید با چند ماه تاخیر و  درست پس از ورود کی روش به تهران، این حکم را رسانه ای کرد.

قطعا دکتر اسدی برای به دست آوردن دل وزیر ورزش این حکم ویژه را امضا کرد تا کی روش پس از بازگشت به تهران با این چالش جدید پیش رو شود.

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2015-04-14 19:45:01Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

 

منبع:راه دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.