۱۳:۰۰ - دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

ابتکار کشاورز لبنانی در کشت هندوانه + عکس

یک کشاورز لبنانی با اختراع شیوه جدیدی از کشت هندوانه، محصول متفاوت و متنوعی را روانه این کشور بازار کرد.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” جورج حداد کشاورزی از اهالی جنوب لبنان است که موفق شد با آمیختن هنر و کشاورزی، محصول هندوانه خود را در شکل و قالب جدیدی روانه بازار کند.

این کشاورز خوش ذوق، محصول هندوانه خود را در ابتدای دوره رشد درون مکعب های شفافی از جنس فیبرلکس قرار می دهد تا هندوانه به تدریج و همزمان با افزایش حجم، شکل مکعب قالب را به خود بگیرد.

جنس قالب های مکعبی و شفافیت آن باعث می شود نیاز محصول هندوانه به اشعه خورشید تامین شود و با آبیاری بوته های محصول، هندوانه های رسیده شش ضلع به شکل مکعب به خود بگیرد.

به گزارش ایرنا، در این مرحله، جورج هندوانه ها را از قالب مکعب بیرون می آورد و اجازه می دهد محصول مدتی را نیز در خارج از مکعب به رشد ادامه دهد تا زمانی که فصل چیدن آن فرا برسد.

ابتکار حداد در همین حد متوقف نشده است. این کشاورز خوش ذوق با ترسیم اشکال گوناگون و یا اسامی دلخواه در بدنه داخلی قالب مکعبی به صورت برجسته، هندوانه هایی با پوسته خارجی منقش به اشکال متفاوت تولید کرده است.

635753371328944479

حداد درباره محصول هندوانه منحصر به فرد خود اظهار داشت: این نوع کشت در لبنان کاملا جدید و زاییده فکر و خلاقیت است.

635753371295931555

وی افزود: شاید در برخی کشورها کشت محصولات کشاورزی به این صورت انجام گیرد، اما تفاوت هایی در نحوه کشت و عمل آوری محصول وجود دارد.

635753371268472207

حداد خاطرنشان کرد: بسیاری از مشتری ها از او می خواهند تا اسامی همسر یا یک دوست نزدیکشان بر روی هندوانه، حک شود تا هدیه جالب و منحصر به فردی برای نزدیکانشان باشد.
این کشاورز لبنانی گفت: قیمت هر یک از هندوانه ها که به این شیوه تولید می شود، گاه تا 50 دلار هم می رسد.

منبع:جام جم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.