۰۹:۰۱ - سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

در پی برکناری شهردار سابق ؛

شهردار جدید شهر گرگاب معرفی شد

در پی برکناری یداله مومن زاده شهردار اسبق شهر گرگاب اعضای شورای اسلامی این شهر پس از بررسی های زیاد سید رسول هاشمیان را به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب کردند که شب گذشته با حکم استاندار اصفهان وی به سمت شهردار جدید شهر گرگاب معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، مدیر کل دفتر امور شهری و شورایهای اسلامی استانداری اصفهان در مراسم تودیع و معارفه شهردار گرگاب با اشاره به وظایف اجرایی که بر عهده شهرداری ها قرار دارد گفت: با توجه به اینکه شهداری ها خودگردان اداره می شوند باید علاوه بر مدیریت شهری مدیریت درآمد نیز داشته باشند.

وی به عمر 8 ساله شهرگرگاب اشاره کرد و افزود: این شهر نیازمند تدوین برنامه 5 ساله ای است که با بودجه اندکی که دارد با سیاست گذاری شهردار و همکاری پرسنل شهرداری با حمایت مردم سیاست ها عملیاتی و به شهروندان خدمات ارائه شود که لازمه آن همفکری، همدلی و همزبانی می باشد.

کمالی با بیان اینکه مردم شهر گرگاب با تقدیم بیش از 60 شهید در هشت سال دفاع مقدس حضوری پررنگ داشته است گفت: این مردم شایسته خدمات بهتر و بیشتر هستند که با مدیران شهری باید با برنامه ریزی دقیق خدمات بهتری ارائه دهند.

وی افزود: در سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبر انقلاب در بهمن سال 92 که بر اساس اصل 110 قانون اساسی دارای 24 بند می باشد، 8 ماموریت و بند به شهرداری ها مربوط می شود که شهرداران باید سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شورایهای اسلامی استانداری اصفهان با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات در سال گذشته گفت: 3 میلیارد تومان از وصولی7 میلیارد تومان سال بابت ارزش افزوده و آلایندگی ها بود پس شایسته نیست که سرانه فضای سبز این شهر 9 متر باشد این سرانه باید طی برنامه پنجساله به بالای 20 متر برسد.

بهبود وضعیت حمل و نقل، ایمنی و آتش نشانی، عمران و راه سازی، توجه ویژه به مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر و شهروندان، معماری و شهرسازی در شهر نوپایی همانند شهر گرگاب، داشتن انضباط مالی، اشرافیت به قانون اساسی و در دستور کار قرار دادن لایحه قانونی حفظ و گسترش کاربری اراضی کشاورزی و زراعی با ارائه راهکارهای اجرایی از جمله تاکیدات مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی اسانداری اصفهان به مجموعه مدیران شهر گرگاب بود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری وظیفه عمرانی و خدمات رسانی دارد تصریح کرد شهرداری باید بدور از مباحث جناحی و سیاسی حرکت کند.

کمالی در ادامه تشکیل کمیته های تخصصی، اشرافیت بر قانون اساسی و عدم دخالت در امور اجرایی شهری نیز از جمله وظایف شوراهای اسلامی عنوان کرد.

وی گذشت و چشم پوشی از منافع شخصی، احترام متقابل با حفظ و رعایت خطوط قرمز و قانونی، حسن نیت و رضای خدا را الزامات همدلی و همزبانی دانست.

نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه هر مسئولیتی روزی به پایان می رسد افزود: لحظه لحظه های دوران مسئولیت دارای اهمیت است و باید تا فرصت داریم به گونه ای برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم که بعد از دوران مسئولیت وجدان آسوده داشته باشیم. در این صورت می توانیم بگوییم موفق بوده ایم

وی با بیان اینکه پس از خداوند که قاضی اصلی برای قضاوت کردن است و هیچ چیزی حتی نیت افراد در انجام کارها بر او پوشیده نیست، مردم را مهمترین قضاوت کننده کارها عنوان و اضافه کرد: وجدان، مردم و محضر خدا سه قاضی هستند که هر مسئولی باید پاسخگوی این سه قاضی باشد.

حسینعلی حاجی دلیگانی حضور مهاجرین در این شهر را بدون توجه به اینکه یک فرصت است یا تهدید دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: اگر خواص این شهر از جمله روحانیون، اعضای شورای اسلامی، شهردار و مردم شهر گرگاب زودتر به فکر چاره نباشند و برنامه ریزی برای چگونگی برخورد، با یک فرهنگ کاملاً متفاوت نکنند ممکن است دچار آسیب شوند.

وی با بیان اینکه نیازها و مشکلات مردم نیازمند عزم ملی است افزود: در هر کجایی که خدمت خالصانه و اثر گذاری برای مردم انجام شود حمایت خواهم کرد.

نماینده مردم شهرستان در مجلس با بیان اینکه بافت جمعیتی شهر گرگاب در حال دگرگونی است تاکید کرد: برای این تغییر و دگرگونی مسئولان باید برنامه ریزی داشته باشند.

فرماندار شهرستان نیز در اين مراسم ضمن تبريك فرا رسیدن سالروز بازگشت قهرمانانه آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان در مدت اسارت علي رغم اینکه در بند اسارت دشمن بعثی بودند اما عزّت خود را حفظ كرده و با استقامت، صبر و شكيبايي به دشمنان خود درس مردانگي دادند.

وی مردم را پشتوانه اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: همه مسئولان باید با همه تلاش خود برای خدمت به مردم تلاش کنند.

علیرضا بصیری افزود: اعضا شوراهاي اسلامي باید با  همدلي و همزباني از هر گونه اختلاف سليقه اي كه باعث اخلال در روند توسعه و آباداني شهر و روستا مي شود خودداري کنند.چرا که با همدلی و مشارکت می توان شاهد پیشرفت شهرستان بود.

وی با تاکید بر شناسایی درست مسائل، مشكلات و فرصت‌ها را اولويت‌ بندي کرده و با استفاده از اعتبارات و بودجه‌ها برای برطرف كردن مشكلات تلاش کنند چرا كه فرصت خدمتگزاري زود به پايان ميرسد.

فرماندار شهرستان شهرداری را يكي از محورهاي تحول و توسعه شهري دانست و افزود: انتظار ميرود شهرداري ها ضمن تدوين اهداف و برنامه ريزي مناسب با تلاش و جديت و با بهره گيري از نيروهاي متخصص در حیطه شرح وظایف خود به شهروندان خدمات رسانی کنند.

در پايان اين مراسم ضمن تقدير از خدمات يداله مومن زاده شهردار سابق، با حکم استاندار اصفهان سيد رسول هاشميان بعنوان شهردار جديد گرگاب معرفي شد.

این مراسم با حضور مدیر کل دفتر امور شهری و شورایهای اسلامی استانداری اصفهان، نماینده مردم شهرستان در محلس، فرماندار شهرستان، معاونین فرمانداری، اعضای شورای اسلامی شهر گزگاب و جمعی از مدیران و روسای ادارات شهرستان در ورزشگاه شهدای گرگاب برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.