۱۰:۵۸ - پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

کمپین تغذیه کودک با شیر مادر در شاهین شهر برگزار شد

مسئول واحد سلامت خانواده و جمعیت شبکه بهداشت شهرستان گفت: رتبه شهرستان در تغذیه کودک با شیر مادر با 4.5 درصد از میانگین استانی پایین تر قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، بهمناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر و به منظور قدردانی از مادران موفق در امر شیر دهی با حضور جمعی از بانوان شاغل در ادارات و نیز تحت پوشش مراکز بهداشتی درمانی کمپین شیر مادر در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.

مسئول واحد سلامت خانواده و جمعیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به مدعوین در خصوص هفته شیر مادر و شعار جهانی امسال که حمایت از مادران شاغل در تغذیه با شیر مادر و پرورش کودک است سخنانی بیان کرد.

وی سپس با اشاره به نقش و اهمیت تغذیه باشیر مادر گفت: با توجه به تعداد موالید در شهرستان که 3 هزار ۳۵۶ کودک در سال می باشد در حال حاضر درصد تداوم تغذیه با شیر مادر تا ۱۲ماهگی۷۷.۴۴درصد، تداوم تغذیه با شیر مادر تا ۲۴ ماهگی ۷۷/۸۰ درصد و تغذیه انحصاری با شیر مادر ۹۱/۱۷درصدمی باشد.

شاهینی در ادامه افزود: با توجه به میانگین جمعیت شهرستان های تابعه دانشگاه علوم  پزشکی اصفهان در سال ۹۳که حدود ۴/۸ درصد می باشد وضعیت شهرستان با ۴/۵ درصد، از میانگین استانی پایین تر قرار دارد.

سپس در ادامه بالدی مشاور مرکز مشاوره شیردهی شهرستان در خصوص چگونگی تغذیه با شیر مادر و مشکلات دوران شیر دهی مطالبی را بیان کرد.

در پایان نیز با اهدا لوح تقدیر از بانوان شرکت کننده در کمپین که به مدت ۲سال کودک خود را با شیر مادر تغذیه نمودند تقدیر و تجلیل بعمل آمد. همچنین با قرعهکشی به ۱۰نفر از مادران موفق در شیردهی جوائزی اهدا گردید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.