۰۹:۵۳ - شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

نماينده مردم شهرستان در مجلس شوراي اسلامي:

حضور اتباع بیگانه غیر مجاز در شهرستان روندی غیر عادی دارد

نماینده مردم شهرستان در مجلس گفت:روند فعالیت و حضور اتباع غیر مجاز افغان طی یکسال گذشته در دو شهرستان شاهین شهر و میمه/ برخوار روندی غیر عادی داشته است،

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، نماينده مردم شهرستان در مجلس شوراي اسلامي در كميسيون ساماندهي اموراتباع و مهاجرين خارجي شهرستان که با حضور مدیر کل امور اتباع بیگانه استانداری اصفهان در فرمانداری شاهین شهرومیمه تشکیل شده بود گفت: روند فعالیت و حضور اتباع غیر مجاز افغان طی یکسال گذشته در دو شهرستان شاهین شهر و میمه/ برخوار روندی غیر عادی داشته است،

وی افزود: با توجه به مشکلات بهداشتی و همچنین اشغال فرصت های شغلی و فراگیر شدن حضور این افراد در شهرهای مختلف منطقه، وضعیت اسکان و اشتغال مهاجرین به شرایط غیر قابل تحمل خود رسیده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی با انتقاد از سازمان ها و ارگان هایی که امور خدماتی خود را به اینگونه اتباع واگذار می کنند و از طرفی عوارض و فشارشان بر شهروندان ایرانی است، اظهار کرد: بعضی ها به خاطر منافع و جیبشان مایل به اجرای قانون در مورد اتباع بیگانه غیر مجاز نیستند.

وی خاطر نشان کرد: در این رابطه ضمن اخطار به وزیر کشور و وزیر کار و رفاه اجتماعی خواستار اجرای طرح ممنوعیت شهرستانی شده ام.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به مراجعات مکرر مردم و نارضایتی آنها از حضور رو به رشد اتباع افغانی در شهرها و روستاها تسریع کرد: در برخی از نقاط ترکیب جمعیتی به نفع آنها رو به تغییر است و بایستی به سرعت برای این مساله فکری کرد.

حاجی در پایان خطاب به سلطانی، مدیر کل امور اتباع بیگانه استانداری اصفهان یادآور شد: باید با تصمیمی که امروز گرفته می شود تکلیف این مسئله را مشخص کرد و با شناسایی اتباع غیر مجاز بیگانه نسبت به اخراج آنها از کشور اقدام نمود.

فرماندار شهرستان نیز در اين جلسه وجود مراكز صنعتي و كشاورزي به ويژه كوره هاي آجر پزي و سنگبري ها  در شهرستان را علت حضور و اشتغال اتباع خارجي دانست و افزود: با توجه به آمار اتباع مجاز ساكن در شهرستان، بزرگترين مشكل را حضور اتباع خارجي غير مجاز عنوان کرد.

وی افزود: عليرغم عملكرد خوب نيروي انتظامي شهرستان در دستگيري اتباع خارجي غير مجاز متاسفانه همچنان شاهد حضور اين اتباع هستيم كه لازم است تدابير لازم براي عدم ورود غير مجاز اين افراد انديشيده شود.

علیرضا بصیری در ادامه با اشاره به وجود اتباع غير مجاز در بخش ميمه از اجراي طرح ساماندهي و جمع آوري اتباع غير مجاز در شهرستان خبر داد و بر لزوم همراهي و همكاري مردم در عدم بكارگيري اتباع غير مجاز در مراكز صنعتي و كشاورزي تاكيد کرد.

وي به دستور مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در خصوص ثبت نام دانش آموزان اتباع فاقد مدرك شناسایی اشاره کرد  و افزود: دانش آموزاني كه در موعد مقرر به دفاتر كفالت مراجعه نموده و ثبت نام كرده اند در سال جاري مشغول به تحصيل خواهند شد.

نحوه اقامت، اشتغال، ازدواج، آموزش، بهداشت و درمان، تركيب جمعيتي اتباع خارجي از جمله موارد مورد تاكيد فرماندار شهرستان به مسئولين مربوطه بود.

كميسيون ساماندهي امور اتباع و مهاجرين خارجي شهرستان به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري اصفهان، نماينده مردم شهرستان در مجلس شوراي اسلامي، معاون سياسي اجتماعي فرمانداري، بخشداران و روساي دستگاههاي عضو كميسيون شهرستان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.