۱۶:۰۱ - یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

کاسبی آموزش و پرورش از یک آزمون استخدامی!؟

آزمون استخدام آموزش و پرورش برای هر کسی آب نداشته باشد برای دولت گویا نان دارد.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” دولت بعد از مدتها آزمون استخدامی برگزار کرده و تصمیم دارد در رشته های فنی و حرفه ای ، کار و دانش و نظری دبیر و استادکار جذب کند. برای شرکت در این آزمون علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی باید هر نفر ۴۸۰ هزار ریال پرداخت کند. اما این ۴۸ هزار تومان بابت کدام خدمات دریافت می شود؟

برای برگزاری یک آزمون سراسری برنامه های زیر بیشترین حجم هزینه را دارند، طرح سوال، چاپ و نگهداری سوالات ارسال به استانها، استخدام مراقب برای برگزاری آزمون، تصحیح سوالات و در نهایت اعلام نتایج.
اگر به ازای هر صد نفر داوطلب یک مراقب استخدام شود و به آن ۲۰۰ هزار تومان داده شود هزینه هر مراقب برای یک داوطلب ۲ هزار تومان است.
اگر هر برگ سوال ۸۰ تومان چاپ و تکثیر شود و سوالات در ۶ برگ باشد برای هر فرد ۴۸۰ تومان هزینه می شود.

اگر برای طراحی سوالات به ۱۰ استاد نیاز باشد و به هر یک ۵ میلیون تومان داده شود در مجموع برای طراحی کل سوالات ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است. اگر مجموع شرکت کنندگان در آزمون را ۱۰۰ هزار نفر باشند (حدود ۳ درصد بیکاران کشور) در آن صورت هزینه طراحی سوال برای هر نفر ۵۰۰ تومان است. برای ارسال هر سوال به استان و جمع آوری آن هم ۳ هزار تومان در نظر بگیریم.
۵ هزار تومان هم برای حراست از سوالات قبل از آزمون و بعد از آزمون از پاسخنامه ها.
آزمون برای خود آموزش و پرورش است و برای اجاره مکان برگزاری آزمون نباید هزینه پرداخت کند اما با این حال به اضای هر نفر ۵ هزار تومان!! نیز در نظر می گیرم.

هزینه دیگری نمی ماند. نه صبر کنید ۲ هزار تومان هم برای کیک و ساندیس در نظر می گیریم. مجموع هزینه هر نفر برای شرکت در آزمون با حساب ما ۱۷۹۸۰ تومان می شود.
فرض می گیریم ما در حساب کتابهایمان اشتباه کرده و هزینه ها را نصف حساب کرده ایم در آن صورت با دوبرابر کردن هزینه ها بازهم می شود ۳۶ هزار تومان. این اختلاف فاحش باقی مانده برای کدام خدمت دریافت می شود؟

درآمد آموزش و پرورش  از راه آزمون چقدر است؟
اگر تنها ۳ درصد از نیروی بیکار کشور واجد شرایط باشند و در آزمون شرکت کنند حدود ۱۰۰ هزار نفر در این آزمون رقابت خواهند کرد.
با این حساب آموزش و پرورش ۳۰ هزار تومان بیشتر از هزینه واقعی دریافت می کند که حدود ۳ میلیارد تومان است. اگر با هزینه دو برابر هم حساب کنیم بازهم دولت بیش از ۱.۲ میلیارد تومان پول اضافه از داوطلبان دریافت می کند. اگر جمعیت داوطلبان آزمون افزایش یابد (که احتمال زیاد همین طور خواهد بود) درآمد دولت به همان نسبت افزایش می یابد.

منبع:فرهنگ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.